ingeschreven bij Kvk en nu adres traceerbaar!

04-08-2017 11:13 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik heb mij laten inschrijven bij de kvk omdat ik voor mezelf ga beginnen.
Echter ik google net mijn naam en dan staat meteen bij de eerste hit de naam van mijn bedrijf maar ook
mijn prive adres en telefoonnummer.....
dit vind ik erg vervelend. ik wil niet dat mijn prive gegevens zo te vinden zijn met google.
kan ik hier nog iets aan doen?
ik hoop het heel erg!
je komt dan bij kopje gouden gids...
Alle reacties Link kopieren
Telefoongids.nl zeg je, dan contact opnemen met hun. Volgens hunzelf kan dat het beste via de chat:
https://www.dtg.nl/klantenservice/vermelding

En dan kan je het dus laten verwijderen.

Maar het voorkomt niet dat je adres ook terug te vinden is via KVK.nl , maar dat is tenminste niet zichtbaar in Google.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik heb toen ik hier achter kwam mijn telefoonnummer gewijzigd in een niet bestaand nummer. Zal wel fraude zijn, maar ja jammer dan.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-04-2018 11:55
Reden: Spam
98.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hmmm.... als jij de huisregels al niet kunt lezen, heb ik er weinig vertrouwen in dat het dan met een adres via jullie wel goed zou komen.

Gemeld als spam.
Alle reacties Link kopieren
ilske79 schreef:
04-08-2017 11:13
hoi,

ik heb mij laten inschrijven bij de kvk omdat ik voor mezelf ga beginnen.
Echter ik google net mijn naam en dan staat meteen bij de eerste hit de naam van mijn bedrijf maar ook
mijn prive adres en telefoonnummer.....
dit vind ik erg vervelend. ik wil niet dat mijn prive gegevens zo te vinden zijn met google.
kan ik hier nog iets aan doen?
ik hoop het heel erg!
je komt dan bij kopje gouden gids...
Kan wel. Je naam aanpassen... Dus als je Eva Janssen heet, noem je je gewoon EJ INC ofzo, of Janssen & Geen Partners of iets anders wat je leuk / goed vindt.
plek schreef:
04-08-2017 12:22
En vergeet niet dat je vanaf nu continu gebeld gaat worden door alles en iedereen, want je nummer verstrekken ze ook aan derden.

Mijn vriend staat in het bel-me-niet-register, maar sinds hij bij de kvk staat ingeschreven wordt hij heel vaak door callcenters gebeld.

Bizar eigenlijk, want het is verplicht om je in te schrijven, dus je komt er niet onderuit.

Als hij een BV heeft kan hij niet in het bel-me-niet-register! En volgens mij zijn meerdere rechtsvormen hiervan uitgesloten.
Het enige dat je kunt doen is er een postbusadres van maken. Bedrijf vestigen op dat adres.

NAW maak ik me geen zorgen om. Ik vind het persoonlijk vele malen idioter dat iedereen mijn bsn weet. Dat is voor ZZP-ers nl. hun belastingnummer. Je weet wel, diezelfde instantie die zegt dat je nooit zo maar je bsn moet geven. En daar kun e alleen iets aan doen als je bijv een BV opricht, en dat is weer lang niet voor iedereen interessant.
Oeps, oud topic, iemand mosterd voor bij de bitterballen?
.
Dit oude topic was toch al laatst naar boven gehaald.
Kan dit er nog wel bij. :)

Interessante ontwikkeling:
Privacywaakhond in actie tegen datadelen Kamer van Koophandel
https://nos.nl/artikel/2227783-privacyw ... andel.html
GenieInABottle schreef:
12-04-2018 12:24
Oeps, oud topic, iemand mosterd voor bij de bitterballen?
Oud topic, maar super actueel - vond ook het NOS-journaal. Ik ergerde me er ook enorm aan als ZZP'er. Inmiddels nog nauwelijks last van post en telefoontjes, ben inmiddels geen ondernemer meer, maar ik ben nog steeds wel heel erg gemakkelijk te vinden op google. :wtf:
De KvK verkoopt je gegevens aan veel partijen door, maar niet aan Google. Google indexeert zelf.

Verder eens met wat een aantal anderen al zeiden over dat je als bedrijf toch gecheckt moet kunnen worden door potentiële klanten.
lise1985 schreef:
18-04-2018 20:31
De KvK verkoopt je gegevens aan veel partijen door, maar niet aan Google. Google indexeert zelf.

Maar Google indexeert ook websites van derden die jouw gegevens (zoals je telefoonnummer) bij de KvK gekocht hebben en deze ongevraagd publiceren. Allerlei vage bedrijvengidsen bijvoorbeeld. Zie dat maar eens ongedaan te maken.
RikM schreef:
18-04-2018 20:58
Maar Google indexeert ook websites van derden die jouw gegevens (zoals je telefoonnummer) bij de KvK gekocht hebben en deze ongevraagd publiceren. Allerlei vage bedrijvengidsen bijvoorbeeld. Zie dat maar eens ongedaan te maken.
Dat is absoluut waar. En daarnaast zijn er ook nog bedrijven die zelf de gegevens van de KvK website afhalen.
Je ontkomt er gewoon niet aan helaas.
Oud, maar inderdaad actueel!

En dan al die "mkb-collectieven" voor gas, energie, verzekeringen, bullshit etc die aan de lopende band bellen om je te laten weten dat je verkeerd bezig bent en echt, echt, echt waar heel veel voordeliger uit kunt zijn als je nu via hen gaat oversluiten...... Tot nu toe sta ik ze wel te woord en wimpel ze snel af, maar ik word momenteel elke week zeker twee keer gebeld en sta bijna op het punt om gewoon op te hangen nadat ze hun naam hebben gezegd.
Hier stoor ik me ook enorm aan. Ik heb secretaris geweest van een stichting en we wisten niet of we nog een vervolg eraan gingen geven, dus de stichting nog even in leven gehouden (inactief dus). En dan wel verkopers van Nuon langs de deuren met hun "goedkope stroom". En mijn adres is via Drimble en Oozo te vinden. Nu ben ik sinds een paar weken uitgeschreven, maar ik vind het echt compleet onzin dat mijn adres überhaupt vindbaar is.

Wij hebben een stichting opgericht om iets te kunnen organiseren. Mijn hele huisadres heeft daar niks mee te maken. Ik kreeg overigens ook elk jaar entreekaarten voor een of ander circus toegestuurd, ook daar zat ik niet op te wachten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven