Internet op tv
donderdag 21 juli 2011 om 19:36
Hallo,
Sinds kort heb ik een nieuwe tv. Op die tv zit een Lan
aansluiting. Ik zou dus internet kunnen hebben op me tv.
Nu is mijn vraag... Hoe doe je dat?
Ik heb de gebruiksaanwijzing meerdere keren doorgelezen en het internet al afgespeurd maar ik kom niet verder.
Ik heb al geprobeerd om de internetkabel vanuit de modem rechtstreeks in de tv te pluggen maar ook dan heb ik geen internet verbinding. Ik heb al bij instellingen gekeken. Ook het automatisch zoeken naar een ip adres met de kabel erin heeft geen effect.
Graag advies.
Sinds kort heb ik een nieuwe tv. Op die tv zit een Lan
aansluiting. Ik zou dus internet kunnen hebben op me tv.
Nu is mijn vraag... Hoe doe je dat?
Ik heb de gebruiksaanwijzing meerdere keren doorgelezen en het internet al afgespeurd maar ik kom niet verder.
Ik heb al geprobeerd om de internetkabel vanuit de modem rechtstreeks in de tv te pluggen maar ook dan heb ik geen internet verbinding. Ik heb al bij instellingen gekeken. Ook het automatisch zoeken naar een ip adres met de kabel erin heeft geen effect.
Graag advies.
donderdag 21 juli 2011 om 20:30
donderdag 21 juli 2011 om 20:32
vrijdag 22 juli 2011 om 16:10
oke, longshot:
ik heb ook een Samsung TV (heel ander type), maar hier zit ook een aansluiting voor een internetkabel aan.
Eerst wilde ik even kwijt dat een LAN iets anders is dan daadwerkelijk 'internetten'.
Mijn Samsung TV ondersteunt namelijk niet direct internetten op de TV, maar is wel een onderdeel van mijn thuisnetwerk, waardoor ik alle films, muziek en afbeeldingen vanaf mijn PC of laptop direct op mijn TV kan bekijken. Het is mogelijk dat dit voor jouw TV ook zo geldt.
ik heb ook een Samsung TV (heel ander type), maar hier zit ook een aansluiting voor een internetkabel aan.
Eerst wilde ik even kwijt dat een LAN iets anders is dan daadwerkelijk 'internetten'.
Mijn Samsung TV ondersteunt namelijk niet direct internetten op de TV, maar is wel een onderdeel van mijn thuisnetwerk, waardoor ik alle films, muziek en afbeeldingen vanaf mijn PC of laptop direct op mijn TV kan bekijken. Het is mogelijk dat dit voor jouw TV ook zo geldt.
vrijdag 22 juli 2011 om 21:19
Ze hebben het in die handleiding inderdaad over aansluiting op het internet. Maar in alle productspecificaties van jouw TV gaat het alleen over een ethernet/LAN aansluiting
(http://www.consumentenbon ... sultaten-en-specificaties)
Dit gaat er dus over dat je bestanden kunt streamen/delen over jouw thuisnetwerk (dus zonder dat je je tv direct op je PC aansluit).
Maar goed, ik hoop voor jou dat ik het mis heb!
Maar het lijkt heel erg veel op de handleiding/instellingen/problemen die ik bij mijn tv had. Anders gewoon even contact opnemen met Samsung of de winkel waar je hem gekocht hebt. Succes!
(http://www.consumentenbon ... sultaten-en-specificaties)
Dit gaat er dus over dat je bestanden kunt streamen/delen over jouw thuisnetwerk (dus zonder dat je je tv direct op je PC aansluit).
Maar goed, ik hoop voor jou dat ik het mis heb!