iOS of Android?

10-11-2011 22:42 51 berichten
Ik heb nu een iphone 3gs. Die me op zich heel goed bevalt maar ik vind n een beetje traag. Dat is ook de reden dat ik een nieuw toestel wil. Ik neig naar een witte 4, maar ben ook wel benieuwd naar Android. Ik ken echter maar twee mensen met Android maar die hebben oude toestellen en zijn er niet goed over te spreken.

Wat zijn jullie ervaringen, welke van de twee zouden jullie kiezen en waarom?

Oh, wellicht dat hier al een topic over is. Maar ik forum mobiel en kon er geen ontdekken....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een ultraklein scherm ja, mag ik?

De widgets bij Android zijn groter, dat heb je niet bij de iPhone. Daar blijven het kleine vierkantjes.

En mag ik blij zijn met een 5.3 inch scherm? En ook nog een pennetje erbij, wat ouderwets! Maar ik vind de Samsung Galaxy Note geweldig!
Ik heb nu een iPhone 4S, had eerst een 3GS.

De 4S is beduidend sneller (en fijner) dan de 3GS.
quote:spectral schreef op 11 november 2011 @ 14:32:

Flash is inderdaad het enige wat niet werkt. Maar dat zal ook minder worden nu iedereen html5 gaat gebruiken.Flash is idd een aflopende zaak, dat wordt over een tijdje niet meer gebruikt.
quote:nokiafan schreef op 11 november 2011 @ 15:27:

De widgets bij Android zijn groter, dat heb je niet bij de iPhone. Daar blijven het kleine vierkantjes.

En mag ik blij zijn met een 5.3 inch scherm? En ook nog een pennetje erbij, wat ouderwets! Maar ik vind de Samsung Galaxy Note geweldig!

Natuurlijk mag je dat... maar ik vind je behoorlijk zeurderig over de verschillen. Ik heb werkelijk nog niet 1 steekhoudend iets gehoord wat echt het verschil maakt.

Sneller was jouw Samsung al niet, wat je wel zei (en dat was jouw grote sellingpoint toch?!).... grotere widgets vs kleinere is geneuzel... een mega groot scherm vs een normaal formaat lijkt mij ook een kwestie van smaak (hoewel de meeste mensen liever een handzame telefoon willen).
Ik heb net een iPhone 4s mogen ontvangen. Wat een apparaat zeg! Zelf Android gewend, maar ik ben helemaal om naar Apple. Erg snel overal in, Internet, gebruik etc. Had ik jaren eerder moeten doen.. Jammer dat het 600 euro moet kosten maar toch!
Ach, elke nieuwe telefoon zal weer sneller zijn.

De nieuwe Android HTC toestellen overstijgen de 4s weer.

enz...enz...
En de Iphone blijft net als hun computers een apparaat voor mensen die graag een computer willen, maar er niet mee om kunnen gaan.
quote:luckytjah schreef op 11 november 2011 @ 15:47:

En de Iphone blijft net als hun computers een apparaat voor mensen die graag een computer willen, maar er niet mee om kunnen gaan. de mensen met een iPhone die ik ken zijn juist computernerdsliefhebbers die absoluut geen digibeten zijn.
quote:Aubrey schreef op 11 november 2011 @ 15:52:

[...]

de mensen met een iPhone die ik ken zijn juist computernerdsliefhebbers die absoluut geen digibeten zijn.Haha idd.. Ik werk in een grote ICT organisatie en daar heeft zeker 70% een Mac, iPhone of iPad..En ik neem aan dat ze niet voor niets ICT'ers zijn
Wat voor mij de keuze voor Android/Samsung heeft doen bepalen is het geshit wat ik heb met iTunes. Ik heb geen creditcard, dus moest via ClickandBuy. Maar ook dat leverde gekloot op, dus zou ik alleen aangewezen zijn op cadeaubonnen bij de winkel. Ja dag.

En op het laatst verscheen mijn iPod gewoon niet meer in iTunes, terwijl hij wel aangesloten was. (Ook niet met een andere kabel.) Dus ik heb het gehad met iTunes.

Voor Android moet je ook een creditcard hebben, maar je hebt ook online creditcards ontdekte ik laatst.

En Samsung heeft een beter scherm, mooiere kleuren.
quote:Aubrey schreef op 11 november 2011 @ 15:52:

[...]

de mensen met een iPhone die ik ken zijn juist computernerdsliefhebbers die absoluut geen digibeten zijn.

Fijn toch dat nergens op gebaseerde generaliseren.... ik ken zowel digibeten met een Apple, maar ook nerds.

En mijn ega's beste vriend is een ontwikkelaar, die Android heeft afgezworen omdat hij helemaal geen zin heeft om alles te tweaken. Gewoon out of the box werken is veel fijner.
Het blijft gewoon heerlijk hoe die overtuigde Apple freaks altijd weer happpen :-)

Ik heb beide gehad, maar vind de Apple sekte te eng worden met alle mag niet dingen en de dictoriale trekjes. (Ein Apple, ein Fuhrer)

Daarnaast betaal je gewoon teveel voor hun hardware, en daar doe ik dus niet meer aan mee.
En de ontwikkeling van Android gaat op het ogenblik veel sneller.
quote:luckytjah schreef op 11 november 2011 @ 16:09:

Het blijft gewoon heerlijk hoe die overtuigde Apple freaks altijd weer happpen :-)

Ik heb beide gehad, maar vind de Apple sekte te eng worden met alle mag niet dingen en de dictoriale trekjes. (Ein Apple, ein Fuhrer)

Daarnaast betaal je gewoon teveel voor hun hardware, en daar doe ik dus niet meer aan mee.En bedankt he;) Ik gaf alleen aan dat ik dit niet terug zie in mijn ICT organisatie. Heeft niets met happen te maken, maar met het tegenspreken van je bericht.
quote:luckytjah schreef op 11 november 2011 @ 16:09:

Daarnaast betaal je gewoon teveel voor hun hardware, en daar doe ik dus niet meer aan mee.Jij klinkt meer exemplarisch voor de Apple haters.... die draaien ook altijd hetzelfde verhaaltje af
Haha, dat lijkt inderdaad zo, maakt mij echt niet uit hoor.

Ik ben gelukkig niet zo'n freak/nerd.

En Android hoef je echt niet meer te tweaken hoor sinds de laatste versies, het kan gewoon indien je dat wil, alles werkt gewoon prima. wil je een Iphone of Windowsphone (of wat dan ook, van mijn part een K3 versie) uiterlijk dan kan dat gewoon.

Vrijheid..Blijheid...

Don't tell me what to do, don't tell me what to play...
quote:nokiafan schreef op 11 november 2011 @ 12:27:

De iPhone blijft bij z'n ultrakleine scherm, [...]

quote:nokiafan schreef op 11 november 2011 @ 15:27:

[...] Dude We hebben het over een mobiele telefoon. Niet een flatscreen voor aan de muur.
Eindeloze discussie: je kunt net zo goed vragen wat lekkerder is: Coca Cola of Pepsi.

PS: de eerste! :-)
Van Coca Cola vind is het ook zo frustrerend dat je het alleen uit een Coke glas mag drinken en in een Coke koelkast mag bewaren en dat je niet uit de fles mag drinken alleen omdat zij het zeggen.

Het ergste is dat al die dingen dan ook nog eens drie keer zoveel kosten als bij een ander merk.
quote:Oudzuid schreef op 11 november 2011 @ 23:45:

[...]

[...]

Dude We hebben het over een mobiele telefoon. Niet een flatscreen voor aan de muur.Als ik met mijn flatscreen kon bellen ging die gewoon mee in de rugzak hoor.
Mooi die altijd terugkerende wat is beter discussies

Ik heb inmiddels de iphone gekocht.
Ik ben nog geen sites tegengekomen met flash. Noem eens een voorbeeld?
Niemand?
Ik zou t zo niet weten. Kom sporadisch een site tegen die niet opent maar welke dat zo zijn kan ik me niet heugen.
Dus om alleen die reden geen iPhone te kiezen is misschien niet zo'n goede reden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven