iPad of Laptop?

10-08-2015 00:00 14 berichten
Hoi!

Ik ga over twee weken met een nieuwe studie beginnen en heb daarvoor wel een medium nodig. Nu twijfel ik tussen twee opties. Ik heb een iPad air 2 thuis, mooi dingetje met 64 gigabyte dus veel opslag, maar niet erg praktisch om mee te werken zonder toetsenbord. Nu kan ik dus een toetsenbord voor mijn iPad gaan halen, zodat het makkelijker werkt, maar ik kan ook een laptopje kopen. Voordeel van een laptop is het geheugen (denk aan 500 gb) en dat je snel kan multitasken.

What to do denk ik dan, hebben jullie misschien ervaring met studeren en alles bijhouden op een iPad? Ik hoor het graag!
Laptop lijkt me praktischer, ook ivm het opslaan van documenten. Op een iPad is maar beperkt ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat voor studie je gaat doen, maar ik denk dat je ook programma's naast tekstverwerken nodig zult hebben, bijv. SPSS. Met alleen een iPad kom je wat dat betreft dus niet zover. Een groot nadeel van alleen een iPad is ook dat je tijdens het typen een slechte houding aanneemt, het toetsenbord en je scherm zijn immers erg klein.
Laptop, veel handiger voor een studie.

Zeker als je bestanden voor presentaties en dergelijke op usb moet zetten. Met het uitwerken van verslagen enz.

Ik had ook beide maar heb mijn tablet nooit voor de studie gebruikt.
Een iPad mist essentiële functies ten opzichte van een laptop. Een iPad is een apparaat om content mee te consumeren. Met een laptop kun je creëren. Die twee zijn geen vervanging voor elkaar.
-
anoniem_177019 wijzigde dit bericht op 10-08-2015 01:01
Reden: Klikpolio
% gewijzigd
Voor op brood.
Laptop (tenzij je thuis al een pc hebt).
IPad leek aanvankelijk leuk
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Beperkte opslag is een non-argument, gebrek aan functionaliteit vaak ook (spss for iPad bestaat volgens mij niet). Het hele denken in lokale opslag is inmiddels net zo ouderwets als een floppydisk aan het worden.

Stellingen over waar een iPad voor is bedoeld zijn ook onzin, je gebruikt ieder apparaat zoals je zelf wil.

Het is al met al vooral een kwestie van voorkeuren en van prijzen.

Bijvoorbeeld: ik heb een iPad met Word en met ruim 1 TB opslag. Maar ik vind het gehannes met een los toetsenbord en het gebrek aan echte multitasking niet ideaal, dus meestal een laptop. Met overigens dezelfde ruim 1 TB opslag, dus beide apparaten zijn prima inwisselbaar. In een interview of vergadersetting gebruik ik liever de iPad, bij het schrijven van langere teksten de laptop
Ik weet niet wat je gewend bent, maar als je van plan bent om bijvoorbeeld hetgeen wat je gaat aanschaffen te gebruiken in colleges o.i.d. dan zul je er rekening mee moeten houden dat je er aan gewend moet raken. Zeker als je nu bv. een computer of laptop hebt en evt. over gaat stappen naar een ipad.

Verder heb ik in mijn colleges mensen met een toetsenbord en ipad gezien en ook mensen met een laptop. Het is deels afhankelijk van je studie en dus in hoeverre je specifieke programma's nodig hebt. Daarnaast ook wat je gewend bent en je hem verder voor zult gaan gebruiken.

Ben wel benieuwd wat het uiteindelijk is geworden of gaat worden!
Ik heb een toetsenbord gehaald voor mijn iPad en heb een MacBook Air aangeschaft!

Bedankt voor de tips allemaal!
Wow haha dat geld zou ik niet zomaar kunnen missen xD

Maar veel plezier ervan!
Haha, ik heb er dan ook hard voor gewerkt en gespaard!
quote:frisiandutchie schreef op 13 augustus 2015 @ 13:42:

Ik heb een toetsenbord gehaald voor mijn iPad en heb een MacBook Air aangeschaft!

Bedankt voor de tips allemaal!Dit wilde ik voorstellen, een perfecte combi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven