iPad scherm draait niet meer mee, help!

16-01-2012 21:32 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel spreekt voor zich, het scherm van mijn iPad draait niet meer mee als ik de iPad draai. Is 'ie stuk of heb ik per ongeluk een functie uitgeschakeld?
http://www.onemorething.n ... mee-bij-schuinhouden-ipad

Er zit een 'rotatievergrendeling' op:

Problemen met rotatievergrendeling oplossen

Als het beeldscherm van uw iPad niet zoals verwacht roteert, controleert u of de rotatievergrendeling is uitgeschakeld:

Zoek het pictogram van rotatievergrendeling in de statusbalk.

Schakel de zijschakelaar aan en uit om er zeker van te zijn dat het apparaat niet vergrendeld is.

Opmerking: sommige programma's roteren niet afhankelijk van de huidige of vergrendelde richting. Gebruik het beginscherm om de status van rotatievergrendeling te bepalen.

Als de rotatievergrendeling is uitgeschakeld en u kunt het beeld van de iPad nog steeds niet roteren, start u uw iPad opnieuw op:

Houd de knop voor de sluimerstand ingedrukt totdat "zet uit" verschijnt en versleep de schuifknop om uw apparaat uit te schakelen. Wanneer het apparaat is uitgeschakeld, drukt u op de knop voor de sluimerstand om het opnieuw in te schakelen.
2x home button

Naar links scrollen

Icoontje met pijltje weer aanzetten
Internagelaktisch
quote:maaique schreef op 16 januari 2012 @ 21:33:

2x home button

Naar links scrollen

Icoontje met pijltje weer aanzetten

Wat zei zegt.

Als je twee keer op de home button drukt, schuift het scherm iets naar boven en komt er een geweldige balk met nieuwe mogelijkheden tevoorschijn.

Als je helemaal naar links gaat, zie je een slotje met een pijl eromheen. Daar even op tabben, drrrrraaien maar weer!
@annepiet en werkt het alweer?
Nee, er is geen slotje zichtbaar in die balk...
Heb je een ipad2? Ik heb dat slotje nl ook niet op mijn ipad in die balk.
Manlief zegt trouwens dat je dat knopje bovenop (waarmee je de draaifunctie in- en uitschakelt) kan instellen als een mute-knop. Als je dat hebt, dan heb je onderin die balk wel dat slotje met pijltje. Anders dus niet, maar dan zou dat knopje bovenop dus gewoon voor die draaifunctie moeten zijn en zou je het probleem daarmee moeten oplossen. Misschien heb je die per ongeluk omgezet, maar neem aan dat je dat al hebt geprobeerd
Yep, iPad 2. Maar het is opgelost door bij instellingen iets aan te vinken, waardoor slotje zichtbaar werd en toen kon worden uitgezet. Dus hij doet het weer! Maar snappen, mmm, nee toch nog steeds niet.
Dat zij man ook al. Iets via het instellingen-menu gelukkig is het opgelost! Ik heb voor dit soort dingen gelukkig mijn man haha!
Gelukkig. Ik heb zelf wel altijd me scherm vast staan vind dat veel fijner. Als ik op de bank ligt dan draait teminste me scherm niet steeds om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven