Is dit het werk van photoshop?

05-01-2011 12:59 57 berichten
Als ik foto’s zie van een fotoshoot van laten we zeggen Madonna, ziet ze er op de originele foto’s rimpelig uit en heeft ze oneffenheden. Als je dan naar de foto’s kijkt die uiteindelijk in het blad staan dan ziet ze er strak uit, is haar huid mooi egaal, is de boel flitsender gemaakt en als je goed kijkt zie je dan soms dat ze te enthousiast aan het bewerken zijn geweest doordat haar been/schouder/arm niet in verhouding is met de rest van haar lichaam.

Met welke programma’s wordt dit gedaan? Ik wil mij hier wel hobbymatig in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Ja photoshop.

Probeer voor een gratis programma eens Gimp.
Elk model in elk willekeurig tijdschrift wordt tegenwoordig geshopt. Dat gebeurd met photoshop, maar het vergt enige oefeningen om dat écht goed te kunnen. Een puistje o.i.d. is echter zo weggewerkt.
Ja hoor! Photoshop! Dé retoucheer tool bij uitstek!

en nee...ik maak geen reclame...
Zin in plaatjes

Dat is idd Photoshop. Ik ben er zelf ook aardig bedreven in, en toen Mr J nog baby was en van die hormoonpuistjes kreeg, ging ik ook alles wegwerken als ik een mooie foto van hem had
Stressed is just desserts spelled backwards
Photoshop. Je kan van de website van adobe vast wel een gratis trial proberen, voordat je wel of niet besluit om het programma te kopen en er zijn heel veel tutorials op internet te vinden voor fotobewerking. Veel plezier.
En waar leer je die effecten dan zoals ik deze schetste in de OP? Ik overweeg het boek "Het Photoshop CS5 boek" aan te schaffen.

Xander, doe jij dit beroepsmatig?
Tegenwoordig? Vroeger werden foto's ook lustig bewerkt, alleen was het toen wat moeilijker.

Puistje wegwerken of de huid wat egaler maken is prima wat mij betreft. Dat ze modellen hele maten slanker maken vind ik kwalijker. dat draagt niet bij aan een realistisch beeld.
Op you tube heb je mooie waarvan sommige ook best handige filpjes waarin je kan zien hoe ze te werk gaan.

Ik vind photoshop een heerlijk programma, lekker mee klooien is al erg leuk.
.
Ik heb photoshop hoor, maar doe niet van die diepzinnige dingen, haha. Ik wil dit wel gaan doen. Lijkt me leuk, maar weet dus niet goed waar te beginnen.
quote:toffifee schreef op 05 januari 2011 @ 13:12:

Ik heb photoshop hoor, maar doe niet van die diepzinnige dingen, haha. Ik wil dit wel gaan doen. Lijkt me leuk, maar weet dus niet goed waar te beginnen.Dit is juist waar je photoshop voor "moet" gebruiken, beeldbewerking. Wat doe je er nu mee?
Ja Beyoncé heeft ineens dat, toch al best inieminie, vetrolletje niet meer
Je moet wel goed opletten, als je te werk gaat:

Stressed is just desserts spelled backwards
Nog meer vet verdwenen....

Maak een foto van je zelf en probeer vlekjes, wallen etc weg te werken.

Daarna bijv. kleuren van de ogen veranderen, tanden witter maken etc.

Ik vind de boeken van Scott Kelby wel handig.
quote:Maleficent schreef op 05 januari 2011 @ 13:15:

[afbeelding]Hahah
quote:hanneke000 schreef op 05 januari 2011 @ 13:14:

[...]

Dit is juist waar je photoshop voor "moet" gebruiken, beeldbewerking. Wat doe je er nu mee?Proberen om bijvoorbeeld foto's uit te knippen en ergens anders in te plakken, maar dit is niet scherp en mooi (vooral de randen). En ik bedacht dat ik het eigenlijk erg leuk vind dus er meer vanaf wil weten.
http://www.hemmy.net/2007 ... fore-and-after-photoshop/

Penelope was toch al reuze mooi zonder photoshop?!?!?!?!
quote:Maleficent schreef op 05 januari 2011 @ 13:15:

[afbeelding]Dat is Thing van the Adams Familie Male, dat spreekt toch voor zich?
quote:toffifee schreef op 05 januari 2011 @ 13:11:

En waar leer je die effecten dan zoals ik deze schetste in de OP? Ik overweeg het boek "Het Photoshop CS5 boek" aan te schaffen.

Xander, doe jij dit beroepsmatig?EDIT: Verwijderd i.v.m. herkenbaarheid
Ik weet nooit zo goed wat ik er van vind. Natuurlijk kun je er prachtige resultaten mee boeken, maar natuurlijk? Nah.. Maar ik ben dan ook meer van de 'rauwere' foto's.

Ze hebben op deviantart: http://browse.deviantart. ... art/photomanipulation/ps/ wel heel veel tutorials. Lang niet alles zal even goed en bruikbaar zijn, maar je kan er in ieder geval wel de basics leren en je dan verder ontwikkelen.
Ik vind die sproeten dus veel leuker en karakteristieker dan zo zonder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven