Is een Ipad leuk?

25-02-2011 20:37 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al weken te twijfelen of ik een Ipad ga kopen. Het lijkt me echt handig, maar ik vind het echt wel veel geld. Dus ik ben op zoek naar ervaringen. Wie heeft er een Ipad, wat doe je ermee? Voegt het nog iets toe als je al een smartphone hebt?

Even een paar concrete dingen die ik me afvraag:

- Ik hou altijd bij wat ik uitgeef in Excel, is er voor de Ipad een excel-achtig programma (en zo ja hoe heet dat dan?)

- Kan je de fotosoftware van de Hema downloaden en er een fotoboek op maken?

Ben benieuwd naar jullie mening!!
Stomme vraag misschien,maar hoe doen jullie dat met internet? Liften jullie mee met de buren, hadden jullie toch al een draadloos systeem, etc?
Java, lukt niet

Dus ook Hema fotoalbum ook niet.
Heerlijk die Pad.

Leuk ook in de auto bijvoorbeeld, als je als passagier een eind moet rijden. Kun je gewoon forummen bijvoorbeeld of youtuben, spelletjes doen of een een uitzending gemist iets kijken.
Wij hebben een draadloos systeem,

Maar je kan ook een abbonement erop nemen dat je overal kan internetten.
Het scherm is geen speciaal e-reader scherm, zoals e-readers die hebben om oogirritatie o.i.d. te voorkomen. Dus je zou er moeilijker op kunnen lezen, na een tijdje. Maar dat hangt ook af van jezelf denk ik, hoe vind je lezen van een beeldscherm, en lees je veel?quote:rozenstruikje schreef op 25 februari 2011 @ 20:58:

Er bestaat een Ipad achtig systeem met dubbel scherm. Het andere scherm is een e-reader waar je zelf ook met handschrift herkenning ed. Ik weet niet meer wat voor een merk het was. Koste geen drol geloof ik.Ja er zijn inmiddels sowieso heel veel tablet PC's . Ik zou die alternatieven voor de zekerheid eerst ook even bekijken. Vooral als je veel Flash op webpagina's bekijkt.
Ik ben geen touchscreen fan, dus ook geen ipad-fan.
quote:galadriel schreef op 25 februari 2011 @ 21:05:

Wij hebben een draadloos systeem,

Maar je kan ook een abbonement erop nemen dat je overal kan internetten.

Enig idee wat dat kost?

(Of wat het kost om systeem met draadjes om te bakken naar draadloos?)
Mijn man heeft hem snel weer verkocht. Hij was er niet zo over te spreken. Boeken lezen ed. kon prima, maar i-pad ondersteunt geen flash. Filmpjes kon je niet zien, sommige websites werkten minder goed.

Excel is van microsoft en niet van apple. Ik weet niet of Apple zo'n soort programma heeft?

Hij orienteert zich nu op een android tablet.
Excel kan wel. Alleen Access niet.
@Galadriel, bedankt voor het bekijken van mogelijkheid van Hema software.

Ik blijf nog even doortwijfelen, ga morgen ook nog maar een keer live proberen in de winkel.
In plaats van Microsoft Excel e.d. kun je ook OpenOffice gebruiken.
Microsoft Excel for Mac OS X

Microsoft Excel for Windows XP

Analyse, report and share your data with Microsoft Excel X for Mac. As with the other Office v. X for Mac software, Excel uses the Mac OS X interface to offer vibrant colors and fluid controls, while still maintaining compatibility with Excel for Windows.

Excel uses the Mac OS X Quartz imaging technology to offer stunning transparent charts. Also, Quartz offers advanced anti-aliasing and font filtering to give you clean, clear lines in your pie (and other) charts. Excel also makes it easy to use the program as a list manager for faster sorting. AutoFilter lets you display only the rows in a list that meet your specified criteria. AutoComplete helps you add previously used information quickly, so you don’t need to re-enter it.

Side-by-side comparisons

Productivity software

Microsoft Word

Microsoft Excel

Microsoft PowerPoint

Adobe Acrobat

FileMaker Pro

Utilities software

Pro Design software

Web and Video software

Games software

Home > Switch > Questions > Applications > Microsoft Excel

Contact Us | Privacy Notice

Copyright © 2003 Apple Computer, Inc. All rights reserved..
Wij hebben een Ipad en ik vind het een geweldig ding. Je pakt het sneller dan een laptop en je kunt er leuke spelletjes op doen. Wij hebben in huis al draadloos internet. Vrienden van ons hebben een Ipad waar je ook onderweg mee kunt internetten, maar die zeggen dat je het eigenlijk niet gebruikt, omdat je altijd wel werkt op een plek waar draadloos internet aanwezig is (tegenwoordig steeds meer in openbare ruimtes). Maar goed.. dat zeggen zij, heb ik zelf dus geen ervaring mee.

Kortom, erg handig!
Veel doet het wel hoor, soms moet je even een 'omweg' zoeken. Eerst deed uitzending gemist het niet, nu wel.

Mijn man heeft de Pad via zijn werk, net als de internetverbinding er op.

Of ik 'm zelf zou kopen? Denk het niet maar ik ben er nochtans erg blij mee.
Nouja bovenste betekend dat je het kan omzetten, dacht ik.
Uitzending gemist en RTL xl heb ik een app

(die van uitzending gemist kan ook op iPhone)

Maar ben app junkie heb er nu 30
Dubbel
gequote ipv aangepast
volgens mij kun je flash voor een paar euro's downloaden voor de Ipad, dus dat probleem is nog wel een keer opgelost
Toen mijn laptop stuk was gebruikte ik hem heel veel. Maar omdat ik veel typ vind ik de laptop veel handiger (vooral hier op het forum ).

Maar wel een grappig speledingetje hoor. De kinderen gebruiken hem hier vooral voor you tube filmpjes
Excel werkt NIET op een iPad als zodanig (wel op een Mac overigens).

De Apple Excel heet Numbers en kan wel Excel bestanden lezen. Het kost 8 euro.

Daarnaast heb je ook de Apple PowerPoint: Keynote en de Apple Word: Pages, die beide hetzelfde kosten en goed overweg kunnen met hun Microsoft equivalent.

De iPad zelf.... inderdaad even wachten tot 2 maart wanneer hoogstwaarschijnlijk de iPad 2 geïntroduceerd wordt.

En dan... Ik heb de iPad via mijn werk in gebruik sinds hij nog maar net beschikbaar was en als eigenaar van een iPhone en een iMac moet ik zeggen dat ik hem niet vaak pak. Ik vind hem te zwaar als e-reader en het scherm te glimmend. Dat is waarschijnlijk opgelost bij versie 2. Hij voegt voor mij niet veel toe (werk en privé speelt zich voor mij voornamelijk op de iMac af) maar ik ken veel mensen die tegenwoordig eerder de iPad gebruiken dan hun PC.
Tot net zitten twijfelen of ik zo een Ipad ging halen, maar ik vind de prijs te rechtvaardigen voor mezelf als ik hem dan gelijk goed als e-reader kan gebruiken. En dan wacht ik idd liever of dat bij versie 2 beter gaat. Ik heb hem wel eens beetgehouden en het leek mij toch behoorlijk zwaar als e-reader. Moet dus nog even geduld hebben, jammer....
quote:Dali78 schreef op 25 februari 2011 @ 20:37:

Wie heeft er een Ipad, wat doe je ermee?Ik gebruik hem vooral zakelijk, maar ook wel voor spelletjes, forum etc.quote:Voegt het nog iets toe als je al een smartphone hebt?Ja, nogal. Browsen, maar ook mailen en de agendafunctie zijn op een iPad véél prettiger dan op het kleine scherm van een smartphone. Met de komst van de iPad kan ik weer terug naar mijn goude oude Nokia 6210.quote:Even een paar concrete dingen die ik me afvraag:

- Ik hou altijd bij wat ik uitgeef in Excel, is er voor de Ipad een excel-achtig programma (en zo ja hoe heet dat dan?)Numbers. Het mist de functionaliteit die 99% van de gebruikers van Excel toch niet gebruiken, maar het is een stuk mooier en voor die 99% voldoet het prima.quote:Kan je de fotosoftware van de Hema downloaden en er een fotoboek op maken?Als die op Java werkt: nee.quote:Ben benieuwd naar jullie mening!!Als flash of java essentieel voor je zijn, of als je een programma wil gebruiken dat alleen op een PC werkt, dan is de iPad geen goede vervanger, hoewel je de iPad ook nog kan gebruiken als een soort thin client voor een PC, maar dat is vooral leuk voor zakelijke omgevingen.

Als je veel wil kunnen typen, dan zou ik een bijpassend toetsenbord aanraden (voor 70 euro heb je een mooi en compact Apple toetsenbordje, draadloos)

De beperkingen daar gelaten vind ik de iPad een ideale vervanging van laptop, smartphone, e-reader en netbook.
Gehoord van een Apple-kenner: in de zomer komt er een nieuwe uit. Dan zijn er ook weer een paar kinderziektes minder.

Dus ik wacht nog even.
quote:Dali78 schreef op 25 februari 2011 @ 20:48:

Vergeet nog wat:

- Is de Ipad prettig als e-reader te gebruiken (en zitten daar geen beperkingen op qua bestandsformaten omdat het Apple is?)Ja, bijzonder prettig. Wel met eigen beperkingen. Mijn oude e-reader was een stuk lichter, en was door het gebruik van e-ink prettiger voor de ogen. Maar de iPad is veel sneller (echt véél sneller), kan ieder bestandsformaat aan (tot nu toe tenminste geen beperking gevonden) en leest, als je even met de instellingen van helderheid rommelt, prima.quote:- En als je een juist ervaring hebt me een Android tablet die ook ca. 9 tot 10 " groot is en dit hetzelfde soort touchscreen heeft, hoor ik dat ook graag. Daar heb ik me suf naar zitten googelen, maar kan alleen 7" vinden.Ik heb alleen met de Galaxy Tab vergeleken. 7" of 10", de waardeloze ervaring van Android compenseer je er voor mij niet mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven