Is mijn hotmail gehackt?

07-10-2011 08:53 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie in hotmail in mijn verzonden berichten een bericht staan van gisteren naar een vreemd adres welke ik niet heb verzonden! Bah, het lijkt erop dat iemand m'n hotmail heeft gehackt.

Wat moet ik nu doen?
even je wachtwoord veranderen.
Ik zou ook even de geheime vraag en het alternatieve email-adres wat je hebt ingesteld checken. Indien je gehackt bent, kan het zijn dat je hacker dit ook heeft aangepast. Je kan dan wel je wachtwoord wijzigen, maar dan zal de hacker op basis van bovenstaande gegevens alsnog zo in je mailbox kunnen.
Het zou ook een virus kunnen zijn; hoe vaak krijg je niet in je mailbox een mail van bekenden met een inhoud die écht niet door hen zou kunnen zijn verzonden (reclame!)?

Virusscanner eens goed laten scannen zou ook nog kunnen helpen.
Idd even je ww veranderen. Heb dit ook gehad en krijg ook van andere vreemde mailtjes. Zodra die hun ww veranderen is er niets aan de hand. Krijg zelf sinds 5 dagen mail via een softhome nummer van mijn dochter dat al jaren niet in gebruik is,
Bedankt voor de tips dames, ik ga ze opvolgen!
Ik opende laatst mijn hotmail, waar ik eigenlijk nooit gebruik van maak, en mijn wachtwoord deed het niet, ik heb wachtwoord veranderd met behulp van de beveiligingsvraag (die anders was dan ik me kon herinneren maar wel een antwoord gegeven) en ik kon in mijn hotmail, althans, totdat ik ontdekte dat ik in iemand anders haar hotmail zat! (iemand met dezelfde naam) Zij kon niet meer in haar hotmail omdat ik het wachtwoord had veranderd. Ik heb toen in haar outbox gekeken naar een mail wat naar mijn idee van familie was en die een mail gestuurd over wat er was gebeurd. Deze mensen hebben haar weer gebeld. Ik schrok me rot! (en zij ook) dat dat zo maar kan. Lekkere beveiliging!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven