Is voor een Smartwatch een telefoon in de buurt nodig?

dinsdag 6 juni 2023 om 19:17
Voor het sporten zou ik het handig vinden om zonder mijn telefoon muziek te luisteren. Daarom overweeg ik een smartwatch.
Ik kan alleen niet echt informatie vinden over of de smartwatch (en mijn oordopjes) in de buurt moeten blijven van mijn telefoon. Want in dat geval zou een smartwatch natuurlijk overbodig zijn, omdat ik dan alsnog de telefoon moet meenemen.
Weet iemand dit?
Ik kan alleen niet echt informatie vinden over of de smartwatch (en mijn oordopjes) in de buurt moeten blijven van mijn telefoon. Want in dat geval zou een smartwatch natuurlijk overbodig zijn, omdat ik dan alsnog de telefoon moet meenemen.
Weet iemand dit?
dinsdag 6 juni 2023 om 19:27
Ja die van mij doet het ook.Yildizlar2 schreef: ↑06-06-2023 19:25Nee hoor mijn smartwatch doet het prima zonder telefoon in de buurt .
Maar de vraag is of je horloge muziek kan afspelen zonder telefoon
Ik dacht het nl ook niet
Moet je denk ik wel WiFi er op hebben
mika2022 wijzigde dit bericht op 06-06-2023 19:29
6.62% gewijzigd

dinsdag 6 juni 2023 om 19:28
Mijne (Samsung Galaxy) niet. Nou ja, de watch doet het wel, maar geen appjes, muziek, etc. als ik bij mobiel uit de buurt ben.Yildizlar2 schreef: ↑06-06-2023 19:25Nee hoor mijn smartwatch doet het prima zonder telefoon in de buurt .
dinsdag 6 juni 2023 om 19:36
dinsdag 6 juni 2023 om 19:38
Forerunner 245 music bijvoorbeeld? Iets duurder dan de basic sporthorloges, dat wel.
https://www.coolblue.nl/product/902668/ ... JwQAvD_BwE
Maar eerlijk gezegd, ik gebruik die muziekfunctie zelden omdat ik toch bijna altijd mijn telefoon bij me heb voor de veiligheid!
dinsdag 6 juni 2023 om 19:41

dinsdag 6 juni 2023 om 19:43
Oef, het kan dus wel, maar dit is wel een hele dure! Wel erg bedankt voor de moeite die je genomen hebt!Fairway schreef: ↑06-06-2023 19:38Forerunner 245 music bijvoorbeeld? Iets duurder dan de basic sporthorloges, dat wel.
https://www.coolblue.nl/product/902668/ ... JwQAvD_BwE
Maar eerlijk gezegd, ik gebruik die muziekfunctie zelden omdat ik toch bijna altijd mijn telefoon bij me heb voor de veiligheid!
dinsdag 6 juni 2023 om 19:51
Bij bijvoorbeeld de Garmin Vivoactive 4(s) heb je geen telefoon nodig om muziek af te spelen. Je moet wel van te voren even je Spotify lijst synchroniseren.
https://www.coolblue.nl/product/836162/ ... tIQAvD_BwE
... high heels and a bad attitude
dinsdag 6 juni 2023 om 19:52
Ik kan op mijn Garmin ook muziek zetten en dan is mijn telefoon overbodig.
Ik heb een vivoactive 4s, iets gunstiger qua prijs.
Alleen gebruik ik het nooit, want inderdaad, voor veiligheid altijd mijn telefoon mee met hardlopen. In band om mijn middel.
In mijn telefoonhoesje zit mijn rijbewijs, mocht er iets gebeuren dan weten ze wie ik ben..
Je zou live tracking ook aan kunnen zetten met Garmin, dan weet een aangewezen persoon waar je bent en je kunt een 'noodbericht' sturen naar die persoon. Je ontvangt dan als contactpersoon een berichtje met de locatiegegevens. Maar je weet niet wat er aan de hand is, dat is dan wel een nadeel..
Ik heb een vivoactive 4s, iets gunstiger qua prijs.

Alleen gebruik ik het nooit, want inderdaad, voor veiligheid altijd mijn telefoon mee met hardlopen. In band om mijn middel.
In mijn telefoonhoesje zit mijn rijbewijs, mocht er iets gebeuren dan weten ze wie ik ben..
Je zou live tracking ook aan kunnen zetten met Garmin, dan weet een aangewezen persoon waar je bent en je kunt een 'noodbericht' sturen naar die persoon. Je ontvangt dan als contactpersoon een berichtje met de locatiegegevens. Maar je weet niet wat er aan de hand is, dat is dan wel een nadeel..
Make it one day
dinsdag 6 juni 2023 om 20:08
Kun je dan vervolgens ook oortjes verbinden met de Watch?

dinsdag 6 juni 2023 om 20:41
Het argument om de telefoon mee te nemen voor de veiligheid had ik nog niet eens bij stil gestaan! Ik denk dat ik een smartwatch niet echt zie als toegevoegde waarde als de telefoon sowieso mee moet of ik er veel geld voor moet neerleggen. Dat is het beetje extra gemak mij niet waard.
Iedereen dank voor de reacties!
dinsdag 6 juni 2023 om 20:43
Klopt! Ik heb deze en dat is echt ideaal. Je kan je lijst uploaden naar je horloge en hebt dus geen telefoon meer nodigleather schreef: ↑06-06-2023 19:51Bij bijvoorbeeld de Garmin Vivoactive 4(s) heb je geen telefoon nodig om muziek af te spelen. Je moet wel van te voren even je Spotify lijst synchroniseren.
dinsdag 6 juni 2023 om 21:00
Sommige Garmins hebben ook een ongevallendetectie. Wanneer je valt begint een alarm te piepen en als je die niet binnen een x-aantal seconden uitschakelt gaat er, afhankelijk van het model, een berichtje naar je familie, of zelfs naar een alarmcentrale die je precieze locatie door kunnen sturen naar de hulpdiensten! De duurdere modellen hebben hiervoor een eigen simkaart. Een aanrader voor degenen die de wat langere routes lopen!Guavepapaya schreef: ↑06-06-2023 19:52
dinsdag 6 juni 2023 om 21:11
Hangt er van af wat je wil. Ik wil echt niet zonder mijn Garmin omdat het me zoveel meer informatie geeft over mijn loopjes, mijn conditie, mijn tempo, rondesnelheid, en dat binnen een oogopslag. Voor mij voegt het enorm veel toe. Maar je hebt gelijk, in principe heb je aan een telefoon voldoende. Of aan een ouderwetse stopwatchyobwoc56 schreef: ↑06-06-2023 20:41Het argument om de telefoon mee te nemen voor de veiligheid had ik nog niet eens bij stil gestaan! Ik denk dat ik een smartwatch niet echt zie als toegevoegde waarde als de telefoon sowieso mee moet of ik er veel geld voor moet neerleggen. Dat is het beetje extra gemak mij niet waard.

dinsdag 6 juni 2023 om 21:14
Dit kan ik ook op mijn galaxy smartwatch. Kunnen uiteraard ook oortjes aan gekoppeld worden dan.
https://www.samsung.com/nl/support/mobi ... -wearable/
Navigatie doet het ook (via Komoot).
Ik heb geen telefoon nodig om mij veilig te voelen. Het even helemaal weg is echt een voordeel voor mij.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
dinsdag 6 juni 2023 om 21:56
Oh, deze ken ik niet! Maar dat zal niet op mijn Garmin zittenFairway schreef: ↑06-06-2023 21:00Sommige Garmins hebben ook een ongevallendetectie. Wanneer je valt begint een alarm te piepen en als je die niet binnen een x-aantal seconden uitschakelt gaat er, afhankelijk van het model, een berichtje naar je familie, of zelfs naar een alarmcentrale die je precieze locatie door kunnen sturen naar de hulpdiensten! De duurdere modellen hebben hiervoor een eigen simkaart. Een aanrader voor degenen die de wat langere routes lopen!

Wel handig om te weten, dank! Ik loop tussen de 4 en 11 km vaak, dus niet heel lang.
Ik kan trouwens ook niet meer zonder Garmin. Fijn ding!
@TO, goed dat je ook aan veiligheid denkt! Succes!
Ik heb het er bij man echt in moeten prenten dat hij iets bij zich heeft met naam en noodnummer erop...
Make it one day
woensdag 7 juni 2023 om 19:44
Mijn Apple Watch heeft dat ook.Fairway schreef: ↑06-06-2023 21:00Sommige Garmins hebben ook een ongevallendetectie. Wanneer je valt begint een alarm te piepen en als je die niet binnen een x-aantal seconden uitschakelt gaat er, afhankelijk van het model, een berichtje naar je familie, of zelfs naar een alarmcentrale die je precieze locatie door kunnen sturen naar de hulpdiensten! De duurdere modellen hebben hiervoor een eigen simkaart. Een aanrader voor degenen die de wat langere routes lopen!

woensdag 7 juni 2023 om 20:41
Dank! Ik ben vandaag maar gewoon met de telefoon gegaan! Gaat ook eigenlijk primaGuavepapaya schreef: ↑06-06-2023 21:56Oh, deze ken ik niet! Maar dat zal niet op mijn Garmin zitten![]()
Wel handig om te weten, dank! Ik loop tussen de 4 en 11 km vaak, dus niet heel lang.
Ik kan trouwens ook niet meer zonder Garmin. Fijn ding!
@TO, goed dat je ook aan veiligheid denkt! Succes!
Ik heb het er bij man echt in moeten prenten dat hij iets bij zich heeft met naam en noodnummer erop...

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in