Kaartje ontwerpen

30-07-2012 12:43 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met het ontwerpen van een geboortekaartje voor een goede vriendin. Het ontwerp is klaar, maar nu moet het kaartje nog gemaakt worden op de computer en daarin loop ik nu vast.

http://www.google.nl/imgr ... ed=1t:429,r:6,s:116,i:101

Zo'n kaartje moet het ongeveer worden. Er komt een foto van de liggende baby aan de binnenkant. Alleen nu lukt het mij niet op een foto 'uit te smeren' over twee pagina's. Ik werk met office publisher, maar ik krijg de foto niet over de twee pagina's uitgesmeerd. Is er misschien een mogelijkheid om dit wel voor elkaar te krijgen (iets veranderen aan de instellingen misschien?) of een ander programma waarin dit gaat lukken?

Alvast bedankt voor het meedenken :-)
Ik maak mijn kaartjes in Illustrator. De foto snij ik op maat in photoshop. De letters doe ik ook in Illustrator. De programma's waar jij mee werkt ken ik niet.

Is de baby al geboren?
ik denk dat je de foto in 2en moet "knippen" en dat de 2 delen op verschillende pagina's plaatsen
microsoft publisher zal waarschijnlijk niet printen op de rand van het paipier (printer marges)
De baby is nog niet geboren hoor, verwachting is september. Dus ik wil hem wel z.s.m. afhebben ;)

Groenoog; daar ben ik ook bang voor. We willen niet dat de foto in 2e afgedrukt wordt. Kun je dat ook uitzetten die print marges?
Ga je ze echt laten drukken of printen?

Ik laat ze altijd printen en ben er heel tevreden over. En het is goedkoper. Misschien een wat offertes aanvragen?
Ik denk gezien het budget van vriendin, dat het zelf afdrukken gaat worden. Ik ga natuurlijk nog wel even zelf berekenen wat de kosten precies gaan zijn voor afdrukken vs. laten drukken bij een drukkerij.
printi marges kunnen niet worden uitgezet, normaal gesproken

er zijn maar weinig printers die tot op de rand van papier printen

dus controleer printer specificaties, enige truk is als je een kaartje op formaat a5 wilt, 10.5 x 14.5 cm, maak het document op met a4 als papierbron zodat je zelf naderhand het papier kunt bijwerken, en de foto in het midden komt
Dat is misschien wel een goed idee ja! Dat we het gewoon op A4 formaat proberen en het kaartje daarna op het juiste formaat snijden.
Ik werk normaal met adobe Illustrator en ken het programma waar jij mee werkt niet. Maar ik weet wel dat als je een foto in tweeen knipt, je risico loopt dat deze niet goed aansluit na het drukken/printen. Wat je zou kunnen doen is ipv vier bladzijdes er twee van maken. Één voorkant en één achterkant. Dan is de kant met de foto dus één kant in het bestand maar in werkelijkheid vouw je deze later nog dubbel.

Ga je de kaartjes laten drukken/printen of zelf fabriceren?
Eens met chocolol,

Ik werk ook altijd met illustrator/indesign en photoshop. Dus ben eerlijk gezegd niet bekend met he programma waar jij mee werkt.

De beste oplossing is wat chocolol ook zegt, 2 pagina's maken en deze vouwen.

Je moet er wel rekening mee houden, dat als je dubbelzijdig print, genoeg overlap gebruikt, omdat het door de printmarges nooit precies op elkaar geprint wordt, met als gevolg dat je na het schoonsnijden witranden kunt krijgen aan 1 zijde.
Zou toch even checken of drukken qua kosten haalbaar is (goedkoop online via print24 oid). Vind copyshop kwaliteit persoonlijk niet denderend, vooral als je zelf alles moet gaan bijsnijden en vouwen.

Goeie tip inderdaad van het reduceren van je bestand van 4 naar 2 paginas, zo zal je het ook bij een drukker aan moeten leveren. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven