Korte excel-vraag

14-07-2011 10:16 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben een beetje handig met excel, maar niet handig genoeg. En helaas de mensen om me heen in dit geval ook niet. Als ik google, krijg ik steeds iets wat ik net niet bedoel, dus ik hoop dat hier een expert zit.

Ik heb één excelbestand met verschillende werkbladen uit elkaar gehaald om die bladen los naar allerlei mensen te mailen. Die hebben daar iets in veranderd en het teruggestuurd naar mij. Ik wil nu van al die losse werkbladen weer een bestand maken. Dus niet de gegevens in één werkblad, maar gewoon alle werkbladen naast elkaar terugzetten. Dat moet handiger kunnen dan knippen en plakken, zou je denken. Ik heb nogal wat werkbladen, dus mijn voorkeur gaat uit naar iets handigs.

Wie o wie helpt me even? Veel dank alvast!

Sterre
Onder op het tablad staan en klikken met rechts en kiezen voor Move or copie (verplaatsen of copieren). Het bestand waar het naar toe moet moet ook wel open staan.
Het kan nog makkelijker, met een macro, maar dat is lastig uitleggen voor mij op dit moment (ik heb hier geen Excel tot mijn beschikking, alleen Open Office, en ik weet niet of het daarin helemaal hetzelfde werkt).
Isolde55, dank voor de tip, dat werkt inderdaad! Ook al kan het vast nog makkelijker, dit scheelt al heel veel werk. Dank!!
Sterre,

Waar ik aan denk is:

1. Open alle relevante werkmappen (=Excel-bestanden). Dat zijn mappen van waaruit je de werkbladen wilt verplaatsen en de mappen waarnaartoe je ze wilt verplaatsen;

2. Sleep de werkbladen van de bronwerkmap naar de doelwerkmap.

Als je de bronwerkmap niet wil veranderen moet je bij step 2 de Ctrl-toets ingedrukt houden.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven