Laptop/notebook voor zoon
maandag 25 maart 2013 om 12:38
Voor de verjaardag van mijn zoontje willen we een laptop aanschaffen.
Ik heb hier totaal geen verstand van...
Hij gaat aankomend schooljaar naar het voortgezet onderwijs en daarvoor is de pc die hij nu heeft veel te langzaam (oudje van opa en oma).
Waar moet ik op letten? Ik zie behalve laptops ook notebooks enzo, wat is het verschil en wat is beter?
Normaal gesproken krijgt hij nooit zulke dure cadeaus dus ik wil wel iets goeds.
Zoon wordt 12, is heel serieus (nog wel haha) in schoolwerk, doet wat spelletjes maar geen grote, zware spellen.
Budget rond de ¤ 500, 00.
Ik heb hier totaal geen verstand van...
Hij gaat aankomend schooljaar naar het voortgezet onderwijs en daarvoor is de pc die hij nu heeft veel te langzaam (oudje van opa en oma).
Waar moet ik op letten? Ik zie behalve laptops ook notebooks enzo, wat is het verschil en wat is beter?
Normaal gesproken krijgt hij nooit zulke dure cadeaus dus ik wil wel iets goeds.
Zoon wordt 12, is heel serieus (nog wel haha) in schoolwerk, doet wat spelletjes maar geen grote, zware spellen.
Budget rond de ¤ 500, 00.
maandag 25 maart 2013 om 12:50
maandag 25 maart 2013 om 12:58
Daarom is het verstandig om voor openingstijd voor de deur te staan....en ze zijn er wel hoor alleen worden ze gelijk apart gezet voor medewerkers, die ze weer voor familieleden kopen.
Ik weet dat b.v. in Almere er afgelopen week een actie was, alleen in Almere en mijn dochter heeft er een gekocht.
Misschien heb je dat wel in meerdere grote plaatsen waar een Aldi zit.
Ik weet dat b.v. in Almere er afgelopen week een actie was, alleen in Almere en mijn dochter heeft er een gekocht.
Misschien heb je dat wel in meerdere grote plaatsen waar een Aldi zit.
maandag 25 maart 2013 om 13:00
Een ultrabook is dunner en duurder dan een laptop. Ik zou zelf niet zo snel kiezen voor een laptop van de Aldi, omdat ik het liever koop bij een computerwinkel waar ze er zelf ook nog iets van weten.
Tip: kijk eens bij Mycom of Paradigit, die hebben aardig wat.
Mediamarkt had hier vorige week vooral net iets oudere modellen staan voor een te dure prijs. Die zijn vooral bezig met hele dure laptops en Appleproducten hier.
Tip: kijk eens bij Mycom of Paradigit, die hebben aardig wat.
Mediamarkt had hier vorige week vooral net iets oudere modellen staan voor een te dure prijs. Die zijn vooral bezig met hele dure laptops en Appleproducten hier.
maandag 25 maart 2013 om 13:14
quote:powervrouw schreef op 25 maart 2013 @ 13:02:
Dat kan...gelukkig heb ik een zoon die er veel verstand van heeft en ze komen heel goed uit de tests.
Hij adviseerde mij om een Medion te kopen.
De garantievoorwaarden zijn hetzelfde als in elke winkel hoor.Medion is qua specificaties ook niet slecht hoor. Maar ik ken wat negatieve ervaringen met de reparatie van een Medion. Garantie hebben is een, onder garantie laten repareren twee...
Dat kan...gelukkig heb ik een zoon die er veel verstand van heeft en ze komen heel goed uit de tests.
Hij adviseerde mij om een Medion te kopen.
De garantievoorwaarden zijn hetzelfde als in elke winkel hoor.Medion is qua specificaties ook niet slecht hoor. Maar ik ken wat negatieve ervaringen met de reparatie van een Medion. Garantie hebben is een, onder garantie laten repareren twee...
maandag 25 maart 2013 om 13:21
We hebben al een tablet (gekregen bij mijn studie) en die gebruikt hij ook maar meer voor een spelletje of FB. Vind het niet handig voor schoolwerk.
Aan hem overlaten doe ik niet, hij vindt het al prima als het sneller gaat dan de pc die hij nu heeft...
Ik ga nu even weg en daarna ga ik Googlen op Asus.
Aan hem overlaten doe ik niet, hij vindt het al prima als het sneller gaat dan de pc die hij nu heeft...
Ik ga nu even weg en daarna ga ik Googlen op Asus.
maandag 25 maart 2013 om 13:23
Mijn nichtje heeft een chromebook voor haar studie en is daar heel enthousiast over.
Hij weegt slechts 1,1 kg, is nog geen 1,78 cm dik en heeft een accu die meer dan 6,5 uur meegaat. Vanaf ¤ 299.
http://www.google.nl/intl/nl/chrome/dev ... tures.html
Laat je wel goed voorlichten - hij is alleen bruikbaar als er wifi in de buurt is omdat alle (de meeste?) applicaties in de cloud zitten
Hij weegt slechts 1,1 kg, is nog geen 1,78 cm dik en heeft een accu die meer dan 6,5 uur meegaat. Vanaf ¤ 299.
Laat je wel goed voorlichten - hij is alleen bruikbaar als er wifi in de buurt is omdat alle (de meeste?) applicaties in de cloud zitten
maandag 25 maart 2013 om 13:28
Kijk eens op tweakers.net, daar kun je reviews vinden van verschillende laptops en ervaringen met webshops waar je ze kunt bestellen (kijk onder pricewatch). Ik heb een HP pavillion G7 en die bevalt prima, deze heeft wel een groot beeldscherm en dat is misschien wat te groot voor je zoon, maar kijk daar dus even. Ik heb 'm overigens online bij mediamarkt besteld.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 25 maart 2013 om 14:00
Mijn dochter heeft een Compaq laptop gekregen toen ze 12 werd. Inmiddels functioneert hij alweer twee jaar zonder problemen. Zelf heb ik vorig jaar ook een Compaq gekocht. Gewoon bij de Mediamarkt en volgens mij was het zelfs het goedkoopste model. Allebei waren ze geen 400 euro. Volgens de verkoper daar kun je prima met een instapmodel uit de voeten mits je geen zware programma's draait of veel gamet e.d. Mijn dochter bewerkt vaak filmpjes en dat gaat ook prima op haar laptop.
maandag 25 maart 2013 om 14:36
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 maart 2013 @ 13:07:
Ik zou zeker geen tablet kopen, dat vervangt geen computer voor schoolwerk, ook niet met een extern toetsenbord.Dit dus. En bij een laptop zou ik - als hij veel voor schoolwerk gebruikt gaat worden - toch ook een los toetsenbord + muis aanschaffen. Notebooks hebben volgens mij geen CD-ROM drive..weet niet hoe wenselijk dat is? En wat mankeert er aan een gewone desktop voor schoolwerk?
Ik zou zeker geen tablet kopen, dat vervangt geen computer voor schoolwerk, ook niet met een extern toetsenbord.Dit dus. En bij een laptop zou ik - als hij veel voor schoolwerk gebruikt gaat worden - toch ook een los toetsenbord + muis aanschaffen. Notebooks hebben volgens mij geen CD-ROM drive..weet niet hoe wenselijk dat is? En wat mankeert er aan een gewone desktop voor schoolwerk?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
maandag 25 maart 2013 om 20:18
maandag 25 maart 2013 om 20:19
quote:paprikaatje schreef op 25 maart 2013 @ 13:23:
Mijn nichtje heeft een chromebook voor haar studie en is daar heel enthousiast over.
Laat je wel goed voorlichten - hij is alleen bruikbaar als er wifi in de buurt is omdat alle (de meeste?) applicaties in de cloud zittenDank je, ik neem 'm mee tijdens het Googlen!
Laat je wel goed voorlichten - hij is alleen bruikbaar als er wifi in de buurt is omdat alle (de meeste?) applicaties in de cloud zittenDank je, ik neem 'm mee tijdens het Googlen!