Lettertype Rube en Rutje

04-05-2011 15:45 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik weet niet of dit de juiste pijler is, ik hoop van wel.

Ik ben op zoek naar het lettertype van Rube en Rutje, voor diegene die het niet kennen:

Klik!

Zoeken via google heeft me niets opgeleverd, misschien kan iemand hier mij helpen?

Alvast bedankt!
.
.
lijkt mij ook handgeschreven, want de e's en r's zijn niet gelijk
Wellicht 'gewoon' Comic sans MS?
Anders even vragen op WhatTheFont?
ik zou het ook niet weten of het een bestaand font is maar kan je niet gewoon mailen om het te vragen. Er staat een contactlink op de site.
quote:love2dance schreef op 04 mei 2011 @ 15:55:

ik zou het ook niet weten of het een bestaand font is maar kan je niet gewoon mailen om het te vragen. Er staat een contactlink op de site.Op zich wel, maar als het een lettertype is dat speciaal voor Rube en Rutje gemaakt is, gaan ze het niet zomaar doorgeven natuurlijk. Toch bedankt voor het meedenken!
quote:jahoe1968 schreef op 04 mei 2011 @ 15:54:

Anders even vragen op WhatTheFont?Leuke site, deze kende ik niet! Ik heb het er niet helemaal op gevonden, maar al wel lettertypes die in de buurt komen!
.
of kijk op 1001fonts.com

Kun je ook lettertypes downloaden

(heb alleen effe niet zo veel zin om te kijken of het er tussen zit)
quote:Sauerkraut schreef op 04 mei 2011 @ 16:03:

Denk niet dat het speciaal gemaakt is, eerder dat iemand dit geschreven heeft en daarna gedigitaliseerd is

Hoe meer ik rondkijk, hoe meer ik denk dat je gelijk hebt. De rest van de site is inderdaad wel in comic sans, enkel het logo is in dat lettertype.

Ik heb ongeveer dat lettertype nodig maar dan met andere namen, zal dus even creatief moeten wezen
quote:Koekiemunster schreef op 04 mei 2011 @ 16:12:

Ik heb ongeveer dat lettertype nodig maar dan met andere namen, zal dus even creatief moeten wezen Dat klinkt juist heel erg niet creatief..
Kijk indd op fontsites, voor vergelijkbaar kinderhandschrift!

Dafont.com is ook een goeie, succes!
..en niemand bedenkt dat dit een slimme manier is om mensen naar je site te lokken..?

(of ben ik nu wel erg wantrouwend..?)
quote:Sauerkraut schreef op 04 mei 2011 @ 15:49:

Volgens mij is het gewoon een handschrift ipv een bestaand fontVolgens mij ook. De tekst die daar onder staat is in het font Comic Sans MS.
World of Warcraft: Legion
quote:Stoeltie schreef op 04 mei 2011 @ 19:15:

..en niemand bedenkt dat dit een slimme manier is om mensen naar je site te lokken..?

(of ben ik nu wel erg wantrouwend..?)Je was wel erg wantrouwend, als je me loept, zal je zien dat ik al een tijd op dit forum zit, nog nooit iets van reclame heb gemaakt en nog nooit problemen heb veroorzaak door de regels aan mijn laars te lappen. Ik had het lettertype nodig omdat een vriendin me gevraagd had iets te ontwerpen ivm haar kinderen en dit een leuk lettertype vond, meer niet.
Ik heb trouwens uiteindelijk Comic Sans MS gebruikt, bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven