MacBook Air of MacBook pro?

25-10-2011 20:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na tijdenlang twijfelen ben ik er nu uit: ik wil een Apple laptop. Hiervoor altijd gewerkt met Windows pc's en laptops, dus ik weet er niet zoveel van. En dus ben ik nu op zoek naar jullie advies en ervaringen.

Ik wil er graag foto's op bewerken, schrijven, internetten en 'm meenemen op reis. Verder vind ik natuurlijk gebruiksgemak, snel opstarten en een niet al te klein scherm (min. 15 inch) belangrijk. En voor de rest ben ik gevoelig voor de mooie vormgeving natuurlijk.
De Air is max 13" volgens mij, dus dan wordt het sowieso de Pro.
Bij de air kunnen er geen cdtjes in, hou daar rekening mee! Persoonlijk zou ik hierom de pro nemen
Ik zou er alleen aan beginnen als de rest van je apparatuur ook van Apple is. Ik ben er al weer helemaal klaar mee met dat merk. Gezeik met iTunes en moeilijk doen als je flash moet hebben.

iPone verkocht: Samsung here I come!

(maar als je het zeker weet: die hele platte natuurlijk, die is zooooooooooo mooi )
Oh, en echt snel opstarten doet een tablet. Das misschien nog het overwegen waard?
Dan valt de macbook air af, want die heeft inderdaad alleen maar 13" schermen
Ik heb de Air. Een CD heb je niet nodig omdat je alles kunt downloaden. En gratis Flash heeft ie ook. (Maar dat is wel een probleem met de iPad).
Voor de MacBook Air heb je losse dvd-spelers/branders. Zo vaak heb je die dingen ook weer niet nodig. Via USB of wireless koppelen, klaar.

Ben overigens al jaren tevreden met mijn MacBook Pro
Foto's bewerken -> pro

Ik heb m ook en hij start super snel op!
@Suze

De laptops van Apple starten ook heel snel. Je klapt hem open, direct wachtwoord tikken en klaar ben je.
quote:nelleke4 schreef op 25 oktober 2011 @ 20:15:

Bij de air kunnen er geen cdtjes in, hou daar rekening mee! Persoonlijk zou ik hierom de pro nemen

Je kunt wel een los CD/DVD onderdeel kopen en die er via USB aankoppelen. Is erg klein onderdeel.

Ik heb zelf de air en mijn vriend de pro.

Ik beheer en bewerk veel foto's (hobby en geen zwaar geschut) en met de air heb ik er last van dat het geheugen tekort schiet. Als je veel met foto's doet zou ik voor de pro gaan.

Pro is echter groter en zwaarder. De air voldoet ook liggend op de bank, met de pro is dat lastiger.

Apple is sowieso mooi spul :-)

Succes met kiezen!
Vanwege het scherm zou je de Pro moeten nemen, maar verder is de Air de voor de hand liggende keuze gezienje eisen. Als je denkt dat een dvd nuttig is schaf je een superdrive aan, maar in feite blijkt dan dat je die nauwelijks nodig hebt.

Apple werkt prima samen met zowel Windows als Android, en flash is geen enkel probleem.

Nogal wat mensen maken van Apple een wat mytisch merk, ten onrechte. Het is mooi spul, maar er wordt wat onzin over gekletst, positief en negatief.
Thanks voor de reacties. Ik vind het niet spannend van die dvd's en zo. Daar zijn inderdaad mogelijkheden voor. En voor Flash ook.

Qua foto's bewerken gaat het ook om hobby en is er dus niet heel veel zwaar geschut nodig.

Gewicht is inderdaad een issue, want reizen met een zwaar ding is niet echt handig.

Aan de Air gebruikers die 13 inch hebben: is dit heel klein? Of valt het mee? Ik heb nu een 17 inch en ben bang dat het zo'n teruggang is....
Ik werk op een 12" van mijn werk en daar moest ik toen even aan wennen. Ik ging toen terug van 17". Maar dat went echt vrij snel, vond ik. Moet ik wel zeggen dat ik geen foto's bewerk, dus minder op detail gefocused ben.
quote:registreerjenu schreef op 25 oktober 2011 @ 20:28:

Aan de Air gebruikers die 13 inch hebben: is dit heel klein? Of valt het mee? Ik heb nu een 17 inch en ben bang dat het zo'n teruggang is....Ik vind het heel erg meevallen en was er heel snel aan gewend. We hebben ook nog een vaste PC met heel groot scherm, maar in de praktijk gebruik ik alleen nog maar de air. Ook voor werk (excel/word/pdf/powerpoint).
Fotobewerking doe ik liever op de iPad. Het scherm van de Air vind ik meer dan genoeg. 11" kan trouwens ook nog, dat vind ik net te klein.
quote:registreerjenu schreef op 25 oktober 2011 @ 20:28:

Thanks voor de reacties. Ik vind het niet spannend van die dvd's en zo. Daar zijn inderdaad mogelijkheden voor. En voor Flash ook.

Qua foto's bewerken gaat het ook om hobby en is er dus niet heel veel zwaar geschut nodig.

Gewicht is inderdaad een issue, want reizen met een zwaar ding is niet echt handig.

Aan de Air gebruikers die 13 inch hebben: is dit heel klein? Of valt het mee? Ik heb nu een 17 inch en ben bang dat het zo'n teruggang is....Ik heb een macbook met 13" en ik vind het formaat precies goed, vooral ook om overal mee naartoe te nemen maar ik bewerk geen foto's.
Ritmeester wat gebruik je om foto's te bewerken op de iPad?
quote:Watchamacallit schreef op 25 oktober 2011 @ 20:20:

Foto's bewerken -> pro

Ik heb m ook en hij start super snel op!die van mij gaat nooit uit
Ik heb ook de Pro, helemaal blij mee (man heeft 'm ook). Ik heb ook getwijfeld, maar omdat ik als ik de Air zou nemen, deze uitgebreider zou willen dan standaard, zou die duurder uitkomen dan de Pro, die dat standaard al had. Daarom heb ik dus de Pro genomen.

Cd drive is niet heel vaak nodig, maar is toch handig (bv om Office te installeren) en de Pro heeft een card reader, de Air niet.

Ik gebruik 'm redelijk intensief, zowel zakelijk als privé.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Waarom eigenlijk niet de 'normale' witte macbook?
quote:Pucker schreef op 25 oktober 2011 @ 20:41:

Ritmeester wat gebruik je om foto's te bewerken op de iPad?Filterstorm pro
quote:_yellowlove schreef op 25 oktober 2011 @ 22:30:

Waarom eigenlijk niet de 'normale' witte macbook?Die wordt niet meer gemaakt.
Als de MacBook je enige computer is waar je dus alles op moet doen zou ik een 13inch scherm te klein vinden. Ik ga volgende week ook een MacBook kopen en kies voor de de pro met 15inch scherm met de extra hoge resolutie. Verder laat ik er een ssd schijf van 256 GB instoppen en 8 GB geheugen. Met deze specs heb je echt een super notebook die zwaarder werk ook prima aankan en minimaal 3-5 jaar mee zal moeten gaan. Google maar even op de voordelen van een ssd schijf. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat. Ik heb ook al een iPad, dus mocht ik geen zin hebben om de MacBook mee te nemen op reis dan neem ik deze mee.

Veel succes met kiezen en veel plezier met je aankoop!
@Juultje

Voor het installeren van programma's kun je gewoon online gaan en het programma downloaden. Ik vond het sneller gaan dan elk ander programma wat ik ooit geinstalleerd heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven