makkelijke software om zelf een website te bouwen
dinsdag 13 september 2022 om 15:52
Lieve allen,
wie heeft er een suggestie voor mij voor makkelijke software om zelf een website te bouwen? het is voor mijn praktijk (fysiotherapeut). Er moet dus iets van een agenda/planningtool op kunnen, er moet iets van een betalingsmogelijkheid op en t liefst te koppelen met digitalefactuur, want dat vind k super voor de boekhouding. Ook moeten er enkele filmpjes op kunnen. Aangezien ik van plan ben de website zelf te bouwen ben ik op zoek naar iets waarbij al bovenstaande mogelijk is, maar waarvoor je niet eerst 5 jaar ict gestudeerd hoeft te hebben. Wie heeft er tips?
bedankt alvast!
wie heeft er een suggestie voor mij voor makkelijke software om zelf een website te bouwen? het is voor mijn praktijk (fysiotherapeut). Er moet dus iets van een agenda/planningtool op kunnen, er moet iets van een betalingsmogelijkheid op en t liefst te koppelen met digitalefactuur, want dat vind k super voor de boekhouding. Ook moeten er enkele filmpjes op kunnen. Aangezien ik van plan ben de website zelf te bouwen ben ik op zoek naar iets waarbij al bovenstaande mogelijk is, maar waarvoor je niet eerst 5 jaar ict gestudeerd hoeft te hebben. Wie heeft er tips?
bedankt alvast!
dinsdag 13 september 2022 om 16:20
Ik zou zeker voor Wordpress gaan, nog altijd het meest courant in deze tijd voor bedrijfswebsites.
Zowat elke theme en elke plugin die je kan bedenken bestaat wel, van allerhande (betalings)providers.
Schaf bijvoorbeeld een theme aan dat speciaal voor jouw branche gemaakt is en veel functionaliteiten zitten er al bij in.
Zowat elke theme en elke plugin die je kan bedenken bestaat wel, van allerhande (betalings)providers.
Schaf bijvoorbeeld een theme aan dat speciaal voor jouw branche gemaakt is en veel functionaliteiten zitten er al bij in.
dinsdag 13 september 2022 om 16:25
Ik kan niet goed uit de voeten met wordpress, maar ik lees hier dat dat dus aan mij ligt
.
Pas alleen wel op dat als je een bouwpakket van een specifieke aanbieder gebruikt, dat die software soms (vaak?) alleen bij die aanbieder werkt. Ik had namelijk een website gebouwd met software van de hostingpartij, maar die hosting werd steeds duurder, maar toen ik de website wilde verhuizen, moest ik wel de hele site opnieuw bouwen, omdat de software alleen bij die host werkte.

Pas alleen wel op dat als je een bouwpakket van een specifieke aanbieder gebruikt, dat die software soms (vaak?) alleen bij die aanbieder werkt. Ik had namelijk een website gebouwd met software van de hostingpartij, maar die hosting werd steeds duurder, maar toen ik de website wilde verhuizen, moest ik wel de hele site opnieuw bouwen, omdat de software alleen bij die host werkte.
dinsdag 13 september 2022 om 16:34
dinsdag 13 september 2022 om 16:43
AnAppleADay schreef: ↑13-09-2022 16:34Waarom niet laten doen? De tijd die je kwijt bent om het zelf uit te zoeken kost je waarschijnlijk veel meer dan wanneer je het iemand laat doen.
Ik zou dan wel zoeken naar een mogelijkheid die je zelf kan aanpassen, dus dat je het beheer zelf kan doen.
Ja, ook dit ja...
dinsdag 13 september 2022 om 16:54
misschien heb je gelijk hoor. ik heb alleen het idee dat het en heel duur is, en dat ik dan steeds afhankelijk ben van iemand anders. Als ik nu een keer (veel) tijd besteed aan het zelf bouwen kan ik in de toekomst makkelijk iets veranderen of updaten. of dat is iig het idee, misschien ben ik helemaal misAnAppleADay schreef: ↑13-09-2022 16:34Waarom niet laten doen? De tijd die je kwijt bent om het zelf uit te zoeken kost je waarschijnlijk veel meer dan wanneer je het iemand laat doen.
Ik zou dan wel zoeken naar een mogelijkheid die je zelf kan aanpassen, dus dat je het beheer zelf kan doen.

dinsdag 13 september 2022 om 16:54
ken ik allebei niet, thnx voor de tip, ga direct even kijken
dinsdag 13 september 2022 om 16:55
goeie tip! thnxPoeszie schreef: ↑13-09-2022 16:25Ik kan niet goed uit de voeten met wordpress, maar ik lees hier dat dat dus aan mij ligt.
dinsdag 13 september 2022 om 16:55
kan ik hierbij eerst alle theme's zien en dan eentje aanschaffen? of betaal je en krijg je dan de opties te zien?Avage schreef: ↑13-09-2022 16:20Ik zou zeker voor Wordpress gaan, nog altijd het meest courant in deze tijd voor bedrijfswebsites.
dinsdag 13 september 2022 om 17:00
dinsdag 13 september 2022 om 17:02
WordPress, zonder meer!
Daarmee ben je ook niet afhankelijk van je hostingpartij, want een WordPress-website kan je overal laten hosten, verhuizen etc. Er zijn ook veel mensen die kennis hebben van WordPress, veel informatie en handleidingen over te vinden etc.
In jouw geval is het wel misschien een idee om iemand hiervoor te zoeken, want je zit in de medische branche en je wil er ook klantengegevens op kwijt (agenda/betalingstool). Dat betekent dat je goed moet letten op security en de AVG. Je kan je website dan beter even laten maken door iemand die er verstand van heeft.
Ook daarvoor geldt dat je met WordPress het beheer altijd over kan dragen aan iemand anders omdat het zo'n breed gebruikt pakket is.
Er is een verschil tussen het technisch beheren van een website (software updaten, backups verzorgen, security instellingen up-to-date houden) en het inhoudelijke beheer.
Dit laatste kan je prima zelf doen met WordPress. Een deel van het technische beheer kan je ook zelf doen, afhankelijk van waar je zin/tijd/kennis voor en van hebt.
Daarmee ben je ook niet afhankelijk van je hostingpartij, want een WordPress-website kan je overal laten hosten, verhuizen etc. Er zijn ook veel mensen die kennis hebben van WordPress, veel informatie en handleidingen over te vinden etc.
In jouw geval is het wel misschien een idee om iemand hiervoor te zoeken, want je zit in de medische branche en je wil er ook klantengegevens op kwijt (agenda/betalingstool). Dat betekent dat je goed moet letten op security en de AVG. Je kan je website dan beter even laten maken door iemand die er verstand van heeft.
Ook daarvoor geldt dat je met WordPress het beheer altijd over kan dragen aan iemand anders omdat het zo'n breed gebruikt pakket is.
Er is een verschil tussen het technisch beheren van een website (software updaten, backups verzorgen, security instellingen up-to-date houden) en het inhoudelijke beheer.
Dit laatste kan je prima zelf doen met WordPress. Een deel van het technische beheer kan je ook zelf doen, afhankelijk van waar je zin/tijd/kennis voor en van hebt.
dinsdag 13 september 2022 om 17:04
Themes kun je allemaal van tevoren onderzoeken, ook hoe het betreffende theme samenwerkt met de plugins die je wil gaan gebruiken.
Meestal heeft een bepaald theme een hele database met tutorials, een gebruikersforum enz. Wel zijn het commerciele aanbieders dus je betaalt er wel voor, in tegenstelling tot basis Wordpress.
Maar het theme dat je kiest is heel bepalend voor de manier waarop je wordpress gaat gebruiken dus als je zelf gaat bouwen, is het handig om je daar uitgebreid in te verdiepen.
Nu ik erover nadenk, ik maakte al wordpress websites op mijn 15e en vind het nog steeds leuk om te doen, maar het is er in de jaren allemaal niet eenvoudiger op geworden. Het laten doen is helemaal geen slecht idee want er kunnen veel uren in gaan zitten.
Aan de andere kant, heb ik vanuit deze gedachte mijn eigen bedrijfs(wordpress)website laten maken en ik vond de prijs-kwaliteitverhouding echt niet aantrekkelijk. En er ging alsnog best wel wat tijd in zitten om deze mensen aan te sturen en dingen te corrigeren. Het beheer van o.a. de plugins en nieuwe pagina's doe ik ook alsnog zelf, zij doen alleen hosting en wordpress updaten eigenlijk.
Meestal heeft een bepaald theme een hele database met tutorials, een gebruikersforum enz. Wel zijn het commerciele aanbieders dus je betaalt er wel voor, in tegenstelling tot basis Wordpress.
Maar het theme dat je kiest is heel bepalend voor de manier waarop je wordpress gaat gebruiken dus als je zelf gaat bouwen, is het handig om je daar uitgebreid in te verdiepen.
Nu ik erover nadenk, ik maakte al wordpress websites op mijn 15e en vind het nog steeds leuk om te doen, maar het is er in de jaren allemaal niet eenvoudiger op geworden. Het laten doen is helemaal geen slecht idee want er kunnen veel uren in gaan zitten.
Aan de andere kant, heb ik vanuit deze gedachte mijn eigen bedrijfs(wordpress)website laten maken en ik vond de prijs-kwaliteitverhouding echt niet aantrekkelijk. En er ging alsnog best wel wat tijd in zitten om deze mensen aan te sturen en dingen te corrigeren. Het beheer van o.a. de plugins en nieuwe pagina's doe ik ook alsnog zelf, zij doen alleen hosting en wordpress updaten eigenlijk.

dinsdag 13 september 2022 om 17:04
AnAppleADay schreef: ↑13-09-2022 16:34Waarom niet laten doen? De tijd die je kwijt bent om het zelf uit te zoeken kost je waarschijnlijk veel meer dan wanneer je het iemand laat doen.
Ik doe mijn fysiotherapie ook altijd zelf. Gewoon wat filmpjes opzoeken op internet en dan lukt het best.
dinsdag 13 september 2022 om 17:05
Er is een reden waarom het duur is, het is niet iets wat iedereen zomaar kan.Daisy08 schreef: ↑13-09-2022 16:54misschien heb je gelijk hoor. ik heb alleen het idee dat het en heel duur is, en dat ik dan steeds afhankelijk ben van iemand anders. Als ik nu een keer (veel) tijd besteed aan het zelf bouwen kan ik in de toekomst makkelijk iets veranderen of updaten. of dat is iig het idee, misschien ben ik helemaal mis![]()
Gewoon een statische website met informatie is vrij makkelijk, heb je met WordPress zo gebouwd.
Maar met de tools die jij er aan wil hangen zou ik wel hulp inhuren.
anappleaday wijzigde dit bericht op 13-09-2022 17:05
0.64% gewijzigd
Wordpress thema’s kan je bijvoorbeeld downloaden bij: https://themeforest.net/category/wordpress
Maar je moet wel eerst dus zelf je domein en hosting regelen, wordpress installeren en daarna zo’n thema installeren.
Overigens is WordPress zelf gratis. Voor sommige aanvullende 'plugins' (oftewel toegevoegde functies) moet je wel betalen. De maker van de site kan ook voor jou kijken wat de beste plugins zijn en of die courant etc. zijn.
Aanvulling: hetzelfde geldt voor themes.
Verwar WordPress.org niet met WordPress.com >> dit laatste moet je niet hebben, dat is hosting met WordPress in één maar geeft je minder vrijheid.
Aanvulling: hetzelfde geldt voor themes.
Verwar WordPress.org niet met WordPress.com >> dit laatste moet je niet hebben, dat is hosting met WordPress in één maar geeft je minder vrijheid.
dinsdag 13 september 2022 om 17:10
Alleen als je je site niet koppelt aan een domeinnaam, wat TO wel zal willen doen. Zodra je dat doet, moet je een premiumpakket afnemen (maar dat zal bij WordPress misschien niet anders zijn).
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 13 september 2022 om 17:12
Bij WordPress betaal je alleen voor hosting en je domein. De software zelf is gratis.
Aanvullende kosten zijn als je voor betaalde plugins en een betaald theme gaat.
dinsdag 13 september 2022 om 17:44
zet ik ook op mn uitzoeklijstje, dank je

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in