Matrix invoeren in SPSS
woensdag 9 april 2014 om 08:32
Afgelopen tijd heb ik een enquete afgenomen en deze wil ik verwerken in SPSS. Nu heb ik alle data kunnen verwerken maar met 1 vraag lukt mij dit niet.
Ik heb een vraag waarin gevraagd wordt hoe urgent een woonbehoefte is. Hier kun je 1 t/m 5 en nvt op invullen.
Onder elkaar staan dan de verschillende opties die de respondent moet beoordelen.
Hoe krijg ik deze resultaten verwerkt in SPSS? Hopelijk is het duidelijk en kunnen jullie mij helpen.
Ik heb een vraag waarin gevraagd wordt hoe urgent een woonbehoefte is. Hier kun je 1 t/m 5 en nvt op invullen.
Onder elkaar staan dan de verschillende opties die de respondent moet beoordelen.
Hoe krijg ik deze resultaten verwerkt in SPSS? Hopelijk is het duidelijk en kunnen jullie mij helpen.
woensdag 9 april 2014 om 10:55
Waarom krijg je dit niet ingevoerd? Is het probleem dat je een numerieke variabele hebt gemaakt en dat "nvt" niet wordt geaccepteerd omdat het letters en geen nummers zijn? In dat geval zou je bij "nvt" de cel leeg kunnen laten, zodat het een missing variable wordt. Of je zou het als "99" ofzo kunnen invoeren, maar dan moet je wel opletten bij analyses dat je "99" uitsluit bij de berekeningen.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
woensdag 9 april 2014 om 10:59
quote:Daffodil schreef op woensdag 09 april 2014 10:55 Waarom krijg je dit niet ingevoerd? Is het probleem dat je een numerieke variabele hebt gemaakt en dat "nvt" niet wordt geaccepteerd omdat het letters en geen nummers zijn? In dat geval zou je bij "nvt" de cel leeg kunnen laten, zodat het een missing variable wordt. Of je zou het als "99" ofzo kunnen invoeren, maar dan moet je wel opletten bij analyses dat je "99" uitsluit bij de berekeningen.
Maar "missing" is als iemand het niet invult en SPSS telt dat ook mee als respons.
Ik zou dus idd 99 invullen
Maar "missing" is als iemand het niet invult en SPSS telt dat ook mee als respons.
Ik zou dus idd 99 invullen
Geniet van elke dag!
woensdag 9 april 2014 om 11:04
woensdag 9 april 2014 om 13:38