Niet storen functie Iphone

30-05-2020 22:31 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
mijn telefoon staat standaard op “niet storen” tussen 22:30 en 08:30.
Nu heb ik ontdekt dat telefoontjes via Whatsapp nog gewoon binnenkomen, erg vervelend.
Kan ik dat ergens aanpassen?
Van (whatsapp) berichten krijg ik een melding zonder geluid op mijn scherm, dus dat werkt wel goed.
Ik heb de laatste update: 12.4.7
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is daar niets aan te doen
Volgens mij ook niet. Als je niets binnen wil krijgen kan je je iPhone het beste op vliegtuig stand zetten.

Edit: bij mij komt het wel gewoon binnen trouwens, maar ik zie het niet op mijn toegangsscherm.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem op bedtijd? ik krijg echt niks binnen en ik heb hem altijd op bedtijd staan.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook niets binnen als hij op niet storen staat. Behalve de nummers die ik specifiek daarvoor toestemming geef.
Alle reacties Link kopieren
Laatste update is overigens 13
Alle reacties Link kopieren
Denk ik te simpel? Maar waarom niet gewoon je internet/WiFi uitzetten tussen die tijd?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel bereikbaar blijven voor nummers waar ik toestemming voor gegeven heb, dus vliegtuigstand is geen optie dan. Ik heb maar 1 telefoon.
Wifi uit heeft niet zoveel zin want dan gaat het over op de 4G verbinding.
Die kan ik ook wel uitschakelen, of microfoon/camera of facetimen uit, maar dan moet ik dat iedere keer opnieuw instellen, dat gebruik ik momenteel best veel.
Het gaat dus echt alleen om het (video)bellen via whatsapp, niet om de berichtjes.
Ik zal bedtijd activeren ipv de automatische niet storen.
Bedankt voor het meedenken !
Alle reacties Link kopieren
whatsapp op stil / geen meldingen zetten 's nachts
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
31-05-2020 00:20
Ik wil wel bereikbaar blijven voor nummers waar ik toestemming voor gegeven heb, dus vliegtuigstand is geen optie dan. Ik heb maar 1 telefoon.
Wifi uit heeft niet zoveel zin want dan gaat het over op de 4G verbinding.
Die kan ik ook wel uitschakelen, of microfoon/camera of facetimen uit, maar dan moet ik dat iedere keer opnieuw instellen, dat gebruik ik momenteel best veel.
Het gaat dus echt alleen om het (video)bellen via whatsapp, niet om de berichtjes.
Ik zal bedtijd activeren ipv de automatische niet storen.
Bedankt voor het meedenken !
Als die personen een WA sturen, of in een groep zitten waarvan iemand een bericht stuurt, dan krijg je die alsnog binnen. Kijk je lijst met "favorieten" na.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel: In vliegtuigstand krijg je toch helemaal niets binnen, ook niet van favorieten?

Ik zal vanavond iemand vragen om me via whatsapp te bellen als bedtijd is geactiveerd, anders wordt het inderdaad een extra handeling als facetime uitzetten of WA stil. Zeker als ik op tijd naar bed wil.
(Ik heb vrienden in verschillende tijdzones, daar gaat het nu wel eens “mis”, en ik ga over het algemeen vroeger slapen dan de anderen).

Alles in 1 keer stil was makkelijker geweest, maar er zijn ergere dingen :bye: :bye:
Alle reacties Link kopieren
De uitzonderingen van Niet Storen werken alleen voor de apps van Apple, dus telefoon en berichten (iMessage).
Notificaties blijven wel stil voor andere apps, blijkbaar telefoontjes via WA niet? Maar dan ook niet voor andere apps die CallKit gebruiken zoals Teams, Messenger, Skype enzo?
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
31-05-2020 10:35
Tickel: In vliegtuigstand krijg je toch helemaal niets binnen, ook niet van favorieten?

Ik zal vanavond iemand vragen om me via whatsapp te bellen als bedtijd is geactiveerd, anders wordt het inderdaad een extra handeling als facetime uitzetten of WA stil. Zeker als ik op tijd naar bed wil.
(Ik heb vrienden in verschillende tijdzones, daar gaat het nu wel eens “mis”, en ik ga over het algemeen vroeger slapen dan de anderen).

Alles in 1 keer stil was makkelijker geweest, maar er zijn ergere dingen :bye: :bye:
Niet storen zou alles tegen moeten houden behalve je favorieten

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik zet mijn iPhone altijd op stil 's avonds. Dan komen er wel dingen door, maar dat zie ik in de ochtend wel weer.

Mijn alarm gaat dan wel af met geluid, ondanks dat de telefoon op stil staat.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-05-2020 23:30
Heb je hem op bedtijd? ik krijg echt niks binnen en ik heb hem altijd op bedtijd staan.
Kun je meer vertellen over de bedtijd functie? Daar snap ik nou helemaal niets van.
Ben je dan verplicht om een vaste bedtijd in te stellen en op een vaste tijd (met wekker) op te staan?
Alle reacties Link kopieren
DeeDee76 schreef:
03-06-2020 16:57
Kun je meer vertellen over de bedtijd functie? Daar snap ik nou helemaal niets van.
Ben je dan verplicht om een vaste bedtijd in te stellen en op een vaste tijd (met wekker) op te staan?
Nee, je kunt je bedtijd en wekker als je wil elke dag aanpassen, maar als je niks aanpast dan schakelt je telefoon automatisch over op bedtijd op de tijd die je hebt ingesteld en gaat je wekker af op de door jou opgegeven tijd. Superhandig want je vergeet dus nooit je wekker te zetten én niemand kan je bellen of appen na een bepaalde tijd.

Het werkt heel simpel, je phone vraagt hoeveel uur slaap je nodig hebt en hoe laat je wil opstaan. Dan berekent ie zelf hoe laat je dan naar bed moet en dan krijg je een melding. En op de tijd dat je op wil staan gaat er een wekker. Je hoeft dus ook geen aparte wekker in te stellen, er is een wekker gekoppeld aan de bedtijdfunctie.

Je geeft de dagen op waarop je dit wil gebruiken en je telefoon doet het automatisch. Ik gebruik het op werkdagen en in het weekend staat ie uit. En sinds corona heb ik de tijd dat ik op moet staan wat verlaat, en dan gaat je bedtijd automatisch ook naar achter, daar hoef je niks voor in te stellen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het eens proberen, dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Mmmm ja... herkenbaar... dat Whatsapp bellen komt op de 1 of andere manier als enige door bij “halve maantje” ... maar ergens denk ik dan.. welke idioot moet mij zonodig zomaar videobellen op een on-christelijke tijd? Die krijgt het dan wel een dag later van mij te horen... “ik slaap, dus ik leef”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven