nieuwe telefoon... touchscreen?
woensdag 11 januari 2012 om 06:43
Ik heb altijd een Nokia gehad, en al jaren met besturingssysteem s60. Vind ik een enorm fijn qua bediening en mijn logica is ook de logica van mijn telefoon. Klikt heel goed.
Nu ben ik aan het twijfelen over een nieuw abonnement. Met telefoon, zonder, etc.
Maar neem ik dan nu een telefoon met een touchscreen? Bijv. de Galaxy s2? Maar is dat dan wel handig in gebruik? Word je niet gek van al die vette vingers op je scherm? krast het scherm niet heel snel, zodat je alsnog niets meer ziet? Kun je wel snel smsjes typen (ik kan nu met 1 hand smssen, niet supersnel zoals je soms ziet, maar best behoorlijk).
Hellup!
Nu ben ik aan het twijfelen over een nieuw abonnement. Met telefoon, zonder, etc.
Maar neem ik dan nu een telefoon met een touchscreen? Bijv. de Galaxy s2? Maar is dat dan wel handig in gebruik? Word je niet gek van al die vette vingers op je scherm? krast het scherm niet heel snel, zodat je alsnog niets meer ziet? Kun je wel snel smsjes typen (ik kan nu met 1 hand smssen, niet supersnel zoals je soms ziet, maar best behoorlijk).
Hellup!
woensdag 11 januari 2012 om 10:53
quote:zwitsal_nijntje schreef op 11 januari 2012 @ 08:14:
Nokia lumia is totaal iets anders dan een nokia.
Lumia draait op windows. Een fucking stom rotsysteem :d
De lumia draait niet op gewone windows maar op windows phone wat toch echt anders is.
Alleen is het systeem nieuw en zijn de apps nog erg beperkt en prijzig.
HTC vond ik echt niks, net weggedaan maar dat ligt er meer aan dat android niet echt mijn ding is.
Ik heb nu een Iphone en bevalt prima.
Nokia lumia is totaal iets anders dan een nokia.
Lumia draait op windows. Een fucking stom rotsysteem :d
De lumia draait niet op gewone windows maar op windows phone wat toch echt anders is.
Alleen is het systeem nieuw en zijn de apps nog erg beperkt en prijzig.
HTC vond ik echt niks, net weggedaan maar dat ligt er meer aan dat android niet echt mijn ding is.
Ik heb nu een Iphone en bevalt prima.
woensdag 11 januari 2012 om 11:08
Galaxy S2. Heel fijn en makkelijk in gebruik en lekker groot scherm . Man heeft de HTC Desire S, maar die is niet zó tevreden. Niet zó makkelijk in gebruik, toch iets minder mooi vormgegeven. Iphone zou ik zelf niet zo snel doen, maar dat komt omdat ik geen apple fan ben. Blackberry begin ik al helemaal niet aan, dat die verkoop enorm terugloopt vind ik heel begrijpelijk.
woensdag 11 januari 2012 om 11:10
Ik heb een Sony Ericsson Xperia neo en ben heel tevreden! Touchscreen is even wennen, maar nu o zo fijn! Met een hoesje er om voorkom je krasjes, en vette vingers veeg je er zo weer af.
Ik zou persoonlijk voor een telefoon met Android gaan, of een Iphone. Maar ik download dan ook veel apps.. de nokia en Blackberry zijn daar in nog veel beperkter. Zo kan je geen wordfeud spelen op een Blackberry!
De galaxy s2 is trouwens uitgeroepen tot beste smartphone. Vriendin heeft hem ook en ik vind dat ook een heel fijne telefoon, maar heb die zelf niet genomen omdat ik die te groot vond.
Ik zou persoonlijk voor een telefoon met Android gaan, of een Iphone. Maar ik download dan ook veel apps.. de nokia en Blackberry zijn daar in nog veel beperkter. Zo kan je geen wordfeud spelen op een Blackberry!
De galaxy s2 is trouwens uitgeroepen tot beste smartphone. Vriendin heeft hem ook en ik vind dat ook een heel fijne telefoon, maar heb die zelf niet genomen omdat ik die te groot vond.
woensdag 11 januari 2012 om 11:59
Bedankt voor jullie reacties. Toch leuk hoe een telefoon heel persoonlijk is he?:-)
Ik begrijp op zich dat het wel werkt, met zo'n touchscreen, ook voor de critici onder ons...
Mooi, tis dus wel een optie.
Blackberry hoef ik niet, ik ben wel een apple fan, maar heb er niet zoveel geld voor over. Ik zie een aantal telefoons langskomen waar ik nog even naar ga kijken.
Nog vraagje over die galaxy sII: kun je daar ook muziek (radio/mp3) mee luisteren over de speaker? Kan ik tot nog toe niet echt vinden...
Ik begrijp op zich dat het wel werkt, met zo'n touchscreen, ook voor de critici onder ons...
Mooi, tis dus wel een optie.
Blackberry hoef ik niet, ik ben wel een apple fan, maar heb er niet zoveel geld voor over. Ik zie een aantal telefoons langskomen waar ik nog even naar ga kijken.
Nog vraagje over die galaxy sII: kun je daar ook muziek (radio/mp3) mee luisteren over de speaker? Kan ik tot nog toe niet echt vinden...
woensdag 11 januari 2012 om 12:06
Oh, en nog een vraagje: kan je m gewoon naast je op het bureau leggen, en kan het scherm dan gewoon zichtbaar blijven? dus met een klok ofzo, of dat je ziet dat je een berichtje hebt, als je aan komt lopen?
Ik heb eerder een scherm gehad wat helemaal opz wart ging, en dan moet je steeds weer je scherm aanzetten voor je wat ziet. Dan kan je dus niet terloops even gluren.
Ik heb eerder een scherm gehad wat helemaal opz wart ging, en dan moet je steeds weer je scherm aanzetten voor je wat ziet. Dan kan je dus niet terloops even gluren.
woensdag 11 januari 2012 om 12:21
Dat weet ik eigenlijk niet, volgens mij niet. Je kunt wel instellen hoe lang het duurt voor hij op de het time out scherm komt. Maar je hoeft niet je telefoon te ontgrendelen dan, als je terwijl hij op de time out staan de start toets induwt kun je zien hoe laat het is, of je sms/email/whatsapp/gemiste oproepen hebt.
Ik zou het ook niet echt aanraden om het scherm altijd aan te laten, het is wel een batterijvreter, vooral bij intensief gebruik (mailen, smsen, bellen, internetten, spelletjes spelen) moet ik hem elke dag opladen. Dat is het enige nadeel eigenlijk.
Ik zou het ook niet echt aanraden om het scherm altijd aan te laten, het is wel een batterijvreter, vooral bij intensief gebruik (mailen, smsen, bellen, internetten, spelletjes spelen) moet ik hem elke dag opladen. Dat is het enige nadeel eigenlijk.
woensdag 11 januari 2012 om 12:24
woensdag 11 januari 2012 om 12:45
quote:Amygdala schreef op 11 januari 2012 @ 12:24:
Oh, en kan je ook het geluid van de camera uitzetten? Ik maak vaan stiekem foto's. In een winkel, van iets wat ik wil kopen en even thuis wil overleggen ofzo. En dan vind ik het zo vervelend als mensen naar me kijken van 'wat ben jij aan het doen' :-)ja
Oh, en kan je ook het geluid van de camera uitzetten? Ik maak vaan stiekem foto's. In een winkel, van iets wat ik wil kopen en even thuis wil overleggen ofzo. En dan vind ik het zo vervelend als mensen naar me kijken van 'wat ben jij aan het doen' :-)ja
donderdag 12 januari 2012 om 11:10
Hier ook een iphone en werkt perfect! Vette vingers zie je alleen als je hem niet gebruikt en krassen doet het niet. Na 1,5 jaar is de mijne nog steeds in perfecte staat! Pas geleden uit nood een samsung gio gehad...wat een prul zeg. Voelt al meteen plastic aan, heel licht en om een sms te typen moest ik wel 10x dat vakje aantikken om te kunnen typen. Reageerde heel slecht en ook ontzettend traag! Gewoon een seconde of 1 a 2 ertussen voordat hij deed wat je aanklikte. Nee, ik ben blij met mijn iphone had die gio overigens omdat mijn iphone in bad was gevallen. Alles deed het nog, behalve het backlight. Voor 50 euro weer gemaakt en ik ben weer helemaal happy.