Nokia mobiel met Internet
vrijdag 29 juli 2011 om 17:10
Ik heb mn hart verloren aan Nokia C3-00. Inmiddels aangeschaft en al het nodige ingesteld. Maar helaas ben ik niet zo'n slimpie als het neer komt op internet op mobiel e.d. Hoor van iedereen om me heen alleen maar spookverhalen dat het hoge kosten met zich meebrengt, dat app automatisch verbinding maakt, met alle hoge kosten die dat met zich meebrengt etc. ik heb mobiel internet bij mn mobiel met een limiet van 1000mb. Nu kan ik op mn telefoon diverse emailaccounts instellen. Superhandig, had inmiddels de thuismail, werkmail en rommelmail er ingezet. Krijg netjes een melding als er nieuwe mail is, maar nu vraag ik me af, betekend dit dat de telefoon dus de hele tijd verbinding maakt met het internet (en dus verbruikt)? Heb alles er maar weer snel uitgehaald, zit niet te wachten op een hoge rekening. Iemand enig idee hoe ik dit kan checken? Bovenin stond wel de hele tijd een G in een blokje.
vrijdag 29 juli 2011 om 17:38
Niet wat je vroeg maar misschien wel nuttig om te weten over internetten in het buitenland.
Ik kwam er op een nare manier achter dat mijn telefoon maar bleef contact zoeken met internet toen ik in het buitenland was.(mijn mail komt ook mobiel binnen)
Normaal geen probleem omdat ik onbeperkt internet heb in NL.
Nu werd het een heeeeel duur grapje.
Na een pissige mail naar Vodafone kreeg ik het volgende antwoord:
Op een nokia is er helaas geen optie om het internet in het buitenland te blokkeren. Wij kunnen geen blokkade plaatsen voor specifiek het internet in het buitenland. We kunnen wel een blokkade plaatsen voor het gehele internet, zowel binnenland als buitenland.
U bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik van uw toestel.
Voordat u zich registreert op een een buitenlands netwerk, krijgt u een automatische info sms met de bijbehorende tarieven.
Deze informatie is tevens beschikbaar in de algemene voorwaarden waar u bij afsluiting van abonnement voor getekend heeft.
Er bestaan wel dagbundels voor op reis. U betaald dan 2,- euro per dag en heeft dan 35MB ter beschikking. Mocht u een dag geen verbinding maken met internet, betaalt u ook geen 2,- euro.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Guy
Vodafone Klantenservice
Ik kwam er op een nare manier achter dat mijn telefoon maar bleef contact zoeken met internet toen ik in het buitenland was.(mijn mail komt ook mobiel binnen)
Normaal geen probleem omdat ik onbeperkt internet heb in NL.
Nu werd het een heeeeel duur grapje.
Na een pissige mail naar Vodafone kreeg ik het volgende antwoord:
Op een nokia is er helaas geen optie om het internet in het buitenland te blokkeren. Wij kunnen geen blokkade plaatsen voor specifiek het internet in het buitenland. We kunnen wel een blokkade plaatsen voor het gehele internet, zowel binnenland als buitenland.
U bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik van uw toestel.
Voordat u zich registreert op een een buitenlands netwerk, krijgt u een automatische info sms met de bijbehorende tarieven.
Deze informatie is tevens beschikbaar in de algemene voorwaarden waar u bij afsluiting van abonnement voor getekend heeft.
Er bestaan wel dagbundels voor op reis. U betaald dan 2,- euro per dag en heeft dan 35MB ter beschikking. Mocht u een dag geen verbinding maken met internet, betaalt u ook geen 2,- euro.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Guy
Vodafone Klantenservice
vrijdag 29 juli 2011 om 19:37
vrijdag 29 juli 2011 om 19:40
Daar ben ik dus ook een beetje benauwd voor boterblommetje. Dat ik ineens een verschrikkelijk hoge rekening krijg. Ik hoef ook niet perse een bericht bij een nieuwe mail.
Travis, weet jij toevallig ook of je bij de Community ook Hyves kan toevoegen? Heb nu standaard twitter en Facebook er staan, maar die gebruik ik niet.
Travis, weet jij toevallig ook of je bij de Community ook Hyves kan toevoegen? Heb nu standaard twitter en Facebook er staan, maar die gebruik ik niet.
vrijdag 29 juli 2011 om 19:48
vrijdag 29 juli 2011 om 19:50
zaterdag 30 juli 2011 om 08:02
Hm niet echt travis, maar i9n ieder geval bedankt. Heb inmiddels per account ingesteld dat mail niet ververst hoeft te worden. Dat lijkt te werken. De G is nu niet meer te zien, tenzij ik de account aanklik, en handmatig ververs. Ga binnenkort oover nnaar een abo met onbeperkt internet dus dan kan ik het altijd nog aanpassen
zaterdag 30 juli 2011 om 14:35
Een gig is wel veel hoor, dat maak je waarschijnlijk echt niet op- ik twitter, fb en forum via Iphone vrij veel en nog krijg ik die gig bij lange na niet op. Ik zou een app installeren waarmee je je dataverbruik kan bijhouden en als je bij Vodafone zit kan je een blox aanzetten waarbij je een sms krijgt als je 90% van je data gebruikt hebt.
Overigens, ik betwijfel dat abonnementen met onbeperkt internet straks nog bestaan- dat willen ze juist toch allemaal gaan inperken?
Overigens, ik betwijfel dat abonnementen met onbeperkt internet straks nog bestaan- dat willen ze juist toch allemaal gaan inperken?
zaterdag 30 juli 2011 om 19:34
Alfea bedankt voor de info. I gig is ook veel, maar stel dat het apparaat de hele dag verbinding zou blijven maken, dan kom je er denk ik wel aan?
Onbeperkt internet zal er denk ik inderdaad uitgaan, en dat hoeft van mij ook niet. In principe vind ik het handig om mail te checken en in de trein wat te internetten.
Alexiss, waar zit die teller op jouw nokia, want ik kan het niet vinden.
Onbeperkt internet zal er denk ik inderdaad uitgaan, en dat hoeft van mij ook niet. In principe vind ik het handig om mail te checken en in de trein wat te internetten.
Alexiss, waar zit die teller op jouw nokia, want ik kan het niet vinden.
zaterdag 30 juli 2011 om 19:53
Een verbinding hebben en data verbruiken zijn 2 verschillende dingen. Data verbruik je alleen als er daadwerkelijk een uitwisseling is van gegevens. Je kunt dus gerust je verbinding actief hebben de hele dag en geen of minimaal data-verbruik hebben. Het is maar hoe je je apps instelt.
Bij praktisch alle apps kun je instellen hoe vaak er wordt gekeken voor updates (mails, twitter, facebook etc). Lees je je twitter meestal op je laptop, en slechts incidenteel dan zet je het verversen op handmatig. Idem voor sommige email-accounts.
Wat betreft data-verbruik voor email. Er zijn 2 soorten email-notificaties. Push mail en Pull mail. Bij Pull mail checkt je app zelf of er nieuwe mail is, de app haalt de mail op. De app maakt verbinding met je account en dat kost altijd data dus ook als er geen mail is. Bij push mail wordt de mail direct doorgestuurd door je provider naar je mobiel, er is dus alleen data-verbruik als er daadwerkelijk iets te bezorgen is.
Verder is het handig om een data-verbruikteller te installeren als deze er niet is. En als je naar het buitenland gaat, goed uitzoeken hoe je je data-verbinding uitzet. Soms is alleen 'data-roaming' uit zetten niet voldoende. Voor Android heb je APNDroid, dat veranderd tijdelijk je apn-verbinding waardoor er echt niets meer verbinding kan maken. Of er iets vergelijkbaars is voor Nokia/Symbian weet ik niet.
Overigens, bij vodafone kun je passport buitenland aanvragen, dan zal je nota voor data-verkeer in het buitenland maximaal e59.50 bedragen, zit je daar aan dan kun je niet meer data-verbruiken. Je zit dus niet meer met onverwachte extreme kosten. Ik had begrepen dat alle providers zo'n limiet nu hebben, om idd onbedoelde excessen te voorkomen.
Bij praktisch alle apps kun je instellen hoe vaak er wordt gekeken voor updates (mails, twitter, facebook etc). Lees je je twitter meestal op je laptop, en slechts incidenteel dan zet je het verversen op handmatig. Idem voor sommige email-accounts.
Wat betreft data-verbruik voor email. Er zijn 2 soorten email-notificaties. Push mail en Pull mail. Bij Pull mail checkt je app zelf of er nieuwe mail is, de app haalt de mail op. De app maakt verbinding met je account en dat kost altijd data dus ook als er geen mail is. Bij push mail wordt de mail direct doorgestuurd door je provider naar je mobiel, er is dus alleen data-verbruik als er daadwerkelijk iets te bezorgen is.
Verder is het handig om een data-verbruikteller te installeren als deze er niet is. En als je naar het buitenland gaat, goed uitzoeken hoe je je data-verbinding uitzet. Soms is alleen 'data-roaming' uit zetten niet voldoende. Voor Android heb je APNDroid, dat veranderd tijdelijk je apn-verbinding waardoor er echt niets meer verbinding kan maken. Of er iets vergelijkbaars is voor Nokia/Symbian weet ik niet.
Overigens, bij vodafone kun je passport buitenland aanvragen, dan zal je nota voor data-verkeer in het buitenland maximaal e59.50 bedragen, zit je daar aan dan kun je niet meer data-verbruiken. Je zit dus niet meer met onverwachte extreme kosten. Ik had begrepen dat alle providers zo'n limiet nu hebben, om idd onbedoelde excessen te voorkomen.