Op vakantie en telefoon stuk

24-07-2018 05:54 61 berichten
Ik ben echt een meelezer en post bijna nooit :), maar nu heb ik toch advies nodig.

We (man, kind en ik) zijn in Italië op vakantie met de tent, vrijwel geen wifi beschikbaar. Juist nu besloot mijn nexus 5x ermee te stoppen en in een bootloop te blijven hangen. Het is makkelijk te Googlen en toestel werkt helemaal niet meer. Volgens Google is de enige mogelijkheid om het moederbord te vervangen.

Dus, op vakantie, geen mogelijkheid voor reserve toestel of opsturen van dit ding. Eigenlijk is er geen geld voor een nieuwe en er zit geen garantie meer op.

We gaan sowieso straks naar een telefoonwinkel (phoneup) om te kijken of zij wat kunnen.

Wat zouden jullie doen? De vakantie staat nog ingepland voor 2 weken.

We hebben uiteraard telefoon van man nog, dus we zijn bereikbaar en navigatie enzo is er ook.

Wat zouden jullie doen?

Totaal aantal stemmen: 91

Genieten van de vakantie en lekker laten (81%)
Goedkoop toestel kopen en in Nederland verder kijken (18%)
Volledig nieuw goed toestel kopen, garantie wordt alleen een dingetje (1%)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-07-2018 08:06
Ik heb mij in Amerika toch vaak geld bespaard door via booking.com te boeken ipv aan de balie van de motels. Die vragen gerust 25 dollar extra. En dan zei ik 'one moment please', ging op m'n telefoon naar booking.com en een paar minuten later zei ik, ik wil inchecken, ik heb al geboekt! ;-D
Ik zet gewoon ergens een tentje neer, is helemaal gratis. Of ik klop ergens aan of zo.
Alle reacties Link kopieren
Sommige telefoons kunnen een tweede simkaart aan. Misschien is dat bij het toestel van je man ook zo? In dat geval kunnen in ieder geval jouw dringende telefoontjes en sms berichten bij hem binnen komen.
Annelleke schreef:
24-07-2018 09:20
Ik zet gewoon ergens een tentje neer, is helemaal gratis. Of ik klop ergens aan of zo.
Ja, want dat vindt de lokale bevolking altijd zo gezellig, vakantievierende uitvreters :rolling: .

Ik zou gewoon voor 100 euro een goedkope Samsung kopen ter overbrugging, want als je thuis bent is het probleem ook nog niet direct opgelost.
Zet je hem daarna op Marktplaats, of je houdt hem als reserve.

Leuke theorie hoor, twee weken onbereikbaar rondlopen in het buitenland, maar ik zou er zelf niet aan beginnen. En helemaal niet als je niet met bisonkit aan de Man-met-telefoon zit vastgeplakt.
Ik sta nu in de telefoonwinkel, ze spreken geen Engels, heel gezellig. Ze zijn nu met m'n telefoon bezig maar ik heb er een hard hoofd in.

Ze hebben hier wel leuke toestelletje liggen, maar toch allemaal 80 euro duurder dan in Nederland. En allemaal net niet wat ik wil. Of geen usb c of geen 5ghz wifi, te klein geheugen.

Dus even duimen dat mijn toestel het nog gaat doen...
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
24-07-2018 06:52
In mijn hoofd is op je telefoon op vakantie iets voor pubers, maar blijkbaar heb ik dat verkeerd ingeschat. Ik zit sowieso nooit aan het zwembad, dus duidelijk ander referentiekader.
Ah oké...ik zit ook zelden aan een zwembad ;-D , was even een voorbeeld van een ontspan momentje waar je bijv een boek/ereader/puzzelboekje/telefoon erbij pakt.

Laatst op een stedentrip, we konden dus 's ochtends beslissen waar we heen gingen en dan op de telefoon kaartjes bestellen. Erg handig :D
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
24-07-2018 10:08
Ja, want dat vindt de lokale bevolking altijd zo gezellig, vakantievierende uitvreters :rolling: .
Ja, in het buitenland zijn ze veel gastvrijer.
Annelleke schreef:
24-07-2018 11:09
Ja, in het buitenland zijn ze veel gastvrijer.
Of ze zijn te beleefd of te overdonderd om nee te zeggen.
Gastvrijheid wordt aangeboden, of je kunt er om vragen als je echt hulp nodig hebt. Je gaat er niet om schooien als je te gierig bent om voor je vakantie te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
24-07-2018 11:15
Of ze zijn te beleefd of te overdonderd om nee te zeggen.
Gastvrijheid wordt aangeboden, of je kunt er om vragen als je echt hulp nodig hebt. Je gaat er niet om schooien als je te gierig bent om voor je vakantie te betalen.
Het wordt ook aangeboden. Meestal vraag ik ergens de weg, en dan wordt me meteen eten aangeboden en een plekje in de tuin aangeboden. Mensen willen je graag van alles laten zien en zo. Echt heel leuk.
We gaan voor de 2 weken zonder telefoon. Telefoons zijn hier duurder dan in Nederland en het is net niet wat ik wil.

Iedereen bedankt voor alle reacties!
vroosje schreef:
24-07-2018 06:43
Ik zeg, dank je wel voor je fijne reactie. Dan is je reactie toch juist wel fijn? Eye-opener enzo, en niet zo aanvallend.

Waar redbulletje hem voor gebruikt, hoef ik niet. Facebook checkte ik al niet, omdat ik juist 3 weken zonder Facebook wilde.

We hebben 5 gb data ongeveer, dus wifi is niet echt nodig, maar wel om back-up terug te zitten.
Sorry, ik las vanochtend jouw reactie als sarcasme.
Ik zou een goedkope smartfone kopen. Het is nou niet dat Italië een derdewereldland is met vage zooi.

Voor €100/€150 heb je echt een fatsoenlijk toestel

Mijn huidige Lenovo kan exact hetzelfde als een Samsung S7 en koste maar €120
Dus ik ben zwaar bevooroordeeld.. vind het sowieso helemaal niet (meer) nodig om de nieuwste en de duurste en hipste telefoon te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven