Op vakantie en telefoon stuk

24-07-2018 05:54 61 berichten
Ik ben echt een meelezer en post bijna nooit :), maar nu heb ik toch advies nodig.

We (man, kind en ik) zijn in Italië op vakantie met de tent, vrijwel geen wifi beschikbaar. Juist nu besloot mijn nexus 5x ermee te stoppen en in een bootloop te blijven hangen. Het is makkelijk te Googlen en toestel werkt helemaal niet meer. Volgens Google is de enige mogelijkheid om het moederbord te vervangen.

Dus, op vakantie, geen mogelijkheid voor reserve toestel of opsturen van dit ding. Eigenlijk is er geen geld voor een nieuwe en er zit geen garantie meer op.

We gaan sowieso straks naar een telefoonwinkel (phoneup) om te kijken of zij wat kunnen.

Wat zouden jullie doen? De vakantie staat nog ingepland voor 2 weken.

We hebben uiteraard telefoon van man nog, dus we zijn bereikbaar en navigatie enzo is er ook.

Wat zouden jullie doen?

Totaal aantal stemmen: 91

Genieten van de vakantie en lekker laten (81%)
Goedkoop toestel kopen en in Nederland verder kijken (18%)
Volledig nieuw goed toestel kopen, garantie wordt alleen een dingetje (1%)
Alle reacties Link kopieren
Twee weken! Er is een telefoon om foto's mee te maken en voor na if te gebruiken, dus dat is geregeld.

Dan kun je toch verder gewoon te wee weken zonder je eigen telefoon? Heerlijk juist, even niet bereikbaar zijn (en wel in noodgevallen).
In het buitenland iets nieuws kopen zou ik niet zomaar doen, zeker niet als je er eigenlijk geen geld voor hebt.
yajes schreef:
24-07-2018 06:38
Hoezo is de vraag waar loop je nu tegenaan geen fijne reactie?
Ik zeg, dank je wel voor je fijne reactie. Dan is je reactie toch juist wel fijn? Eye-opener enzo, en niet zo aanvallend.

Waar redbulletje hem voor gebruikt, hoef ik niet. Facebook checkte ik al niet, omdat ik juist 3 weken zonder Facebook wilde.

We hebben 5 gb data ongeveer, dus wifi is niet echt nodig, maar wel om back-up terug te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat mis je nu zo erg aan je telefoon dat je overweegt om daar al een nieuwe te kopen? Naast het gevoel niet bereikbaar te zijn (wat je wel bent via man)
Ik begrijp vooral het stuk over de garantie niet.

Misschien ben ik heel makkelijk, maar die goedkope telefoons zijn sowieso tegenwoordig gemaakt voor 1-2 jaar.

Waar je de nieuwe telefoon koopt zou voor mij niet uitmaken. Wij hebben er vorig jaar een in USA gekocht, geen moment gedacht aan eventuele garantie.

Overigens vind ik het altijd een heerlijke dooddoener hoe denigrerend andere mensen doen over het gebruik van hun mobiel (op vakantie).

Wij gaan over een paar weken, dan neemt iedereen zijn telefoon mee.

In de ochtend/middag gaan we heerlijk op pad, stadjes bekijken, genieten van de natuur, ergens lunchen, ijsje eten.
In de middag bij het zwembad gaat iedereen in chillstand, lekker Youtube filmpjes, forummen etc.
Dat is voor ons vakantie, genieten van de omgeving, het weer, en vooral doen waar we gelukkig van worden. Voor ons het ultieme batterijtje opladen.

Niet meer of minder waard dan mensen die de hele dag op vakantie zonder doen toch?
redbulletje schreef:
24-07-2018 06:39
En hoezo heb je geen wifi? Elk hotel heeft toch wifi? Of ben je aan 't wild kamperen in Noorwegen?
De wifi hier op de camping is gratis, waardoor dat hij continue overbelast is.


Bedankt voor alle reacties! Ik weet nog niet wat ik doe. Aan de ene kant neig ik inderdaad naar ' eigenlijk wel lekker niet bereikbaar zijn en wel een backup' en naar 'm'n eigen telefoon is ook wel fijn'.

Ik hoop alleen dat ik m'n foto's nog van de oude telefoon af krijg. Door de slechte wifi had ik ook al een week geen back-up naar de cloud. Zul je altijd zien. Gelukkig wel foto's door geappt,dus wellicht kan ik daar wat terughalen.
Madre schreef:
24-07-2018 06:47
Ik begrijp vooral het stuk over de garantie niet.

Misschien ben ik heel makkelijk, maar die goedkope telefoons zijn sowieso tegenwoordig gemaakt voor 1-2 jaar.

Waar je de nieuwe telefoon koopt zou voor mij niet uitmaken. Wij hebben er vorig jaar een in USA gekocht, geen moment gedacht aan eventuele garantie.

Overigens vind ik het altijd een heerlijke dooddoener hoe denigrerend andere mensen doen over het gebruik van hun mobiel (op vakantie).

Wij gaan over een paar weken, dan neemt iedereen zijn telefoon mee.

In de ochtend/middag gaan we heerlijk op pad, stadjes bekijken, genieten van de natuur, ergens lunchen, ijsje eten.
In de middag bij het zwembad gaat iedereen in chillstand, lekker Youtube filmpjes, forummen etc.
Dat is voor ons vakantie, genieten van de omgeving, het weer, en vooral doen waar we gelukkig van worden. Voor ons het ultieme batterijtje opladen.

Niet meer of minder waard dan mensen die de hele dag op vakantie zonder doen toch?
Deze telefoon heb ik toch al een jaar of 3/4, en ben/was er echt blij mee. Garantie zoek ik meer bij bol of coolblue ofzo, lekker makkelijk. Maar misschien inderdaad wel schijnzekerheid.

De planning van de vakantie is ongeveer hetzelfde. 's ochtends eropuit en a middags zwembad en chillen. Ik denk dat m'n ereader het nu druk gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
24-07-2018 06:42
Waarom niet?
De één ligt met een boekje aan het zwembad, de andere zit even lekker op z'n telefoon.

OT: ik weet niet hoe het zit met garantie, als je 'm in Italië koopt. Die bedrijven zijn natuurlijk wel wereldwijd actief, zijn alle regels mbt garantie ook hetzelfde? Ik zou nu niet hals over kop een telefoon kopen, terwijl je eigenlijk geen één model echt leuk vind. Daar zou ik in Nederland nog even rustig naar kijken en informatie inwinnen over de kosten van een reparatie.
In mijn hoofd is op je telefoon op vakantie iets voor pubers, maar blijkbaar heb ik dat verkeerd ingeschat. Ik zit sowieso nooit aan het zwembad, dus duidelijk ander referentiekader.
Alle reacties Link kopieren
Het is altijd even schrikken wanneer de telefoon het niet meer doet. Dan merk je pas hoe afhankelijk je van dit ding bent.

Stuur via je je vriend een bericht naar familie/vrienden dat je tijdens de vakantie niet zelf bereikbaar bent, omdat je telefoon kapot is. Bij dringende zaken kunnen ze je vriend bereiken.

Voor je gevoel is het misschien wel nodig om een reserve navigatie te hebben. Maar serieus? Dit had je een paar jaar geleden toch ook niet? Jullie komen er echt wel, ook zonder navigatie.

Laat het bezinken, en je zal zien dat het na een tijdje ook wel zo rustig is dat de telefoon het niet meer doet.

En ga thuis rustig opzoek naar een oplossing.

Past de sim kaart van jouw telefoon in die van je partner? Zo ja, dan kan je de data van jouw sim gebruiken. Alleen werkt dat het telefoonnummer van je vriend niet, maar wordt het weer jouw telefoonnummer wat die telefoon gebruikt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
vroosje schreef:
24-07-2018 06:29
Nee, echt niet dat ik voor zoiets naar huis ga! Dat zou wat zijn zeg. Het is meer, zal ik hier een toestel kopen, zo ja, wat voor iets met het oog op garantie?
Waarom zou je hier zelfs over nadenken?
Je bent bereikbaar op de telefoon van je man. Geniet van je vakantie en kijk na terugkomst in NL rustig voor een nieuwe telefoon.
hamerhaai schreef:
24-07-2018 06:54
Het is altijd even schrikken wanneer de telefoon het niet meer doet. Dan merk je pas hoe afhankelijk je van dit ding bent.

Stuur via je je vriend een bericht naar familie/vrienden dat je tijdens de vakantie niet zelf bereikbaar bent, omdat je telefoon kapot is. Bij dringende zaken kunnen ze je vriend bereiken.

Voor je gevoel is het misschien wel nodig om een reserve navigatie te hebben. Maar serieus? Dit had je een paar jaar geleden toch ook niet? Jullie komen er echt wel, ook zonder navigatie.

Laat het bezinken, en je zal zien dat het na een tijdje ook wel zo rustig is dat de telefoon het niet meer doet.

En ga thuis rustig opzoek naar een oplossing.

Past de sim kaart van jouw telefoon in die van je partner? Zo ja, dan kan je de data van jouw sim gebruiken. Alleen werkt dat het telefoonnummer van je vriend niet, maar wordt het weer jouw telefoonnummer wat die telefoon gebruikt.
En ik heb zelfs papieren kaarten bij de ANWB gehaald, dus in het ergste geval via papier navigeren haha.

Ik zit nog aan een andere optie te denken. Als ik nou een MiFi router haal en daar m'n sim inzet, kan ik m'n data delen en eventueel via de tablet mijn verslaving geruststellen.
RoseHip schreef:
24-07-2018 06:56
Waarom zou je hier zelfs over nadenken?
Je bent bereikbaar op de telefoon van je man. Geniet van je vakantie en kijk na terugkomst in NL rustig voor een nieuwe telefoon.
Ik heb er niet aan gedacht, dat werd uit m'n tekst begrepen.
Ik stop even met reageren. Die reclame kost veel data zeg (op m'n eigen telefoon zit een addblocker, dan zie ik dat niet zo).

Bedankt voor alle suggesties en gedachtes. Ik zal jullie straks laten weten hoe of wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel een goedkope telefoon kopen. Als je terug bent in NL heb je ook niet zo 1-2-3 een telefoon en dan kun je op je gemak een ander toestel zoeken én bereikbaar zijn.

Zelf heb ik een goedkope van rond de 100 euro gekocht toen mijn toestel ter reparatie moest. Nu ligt het in de kast als reserve.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
vroosje schreef:
24-07-2018 06:58
Ik heb er niet aan gedacht, dat werd uit m'n tekst begrepen.
Ehm, daarvoor opende je toch dit topic? Of je daar een nieuwe zou kopen en hoe dat dan met de garantie zou zitten? Dat bedoelde ik.
Niet dat je naar huis zou gaan, uiteraard.

2GB zou voor 2 weken meer dan genoeg moeten zijn. En wat is het probleem van de backup, de vakantiefoto´s?
De kans dat je man´s telefoon er tijdens deze twee weken ook mee ophoudt is erg klein dus ook daar zou ik me niet druk om maken. Desnoods ga je af en toe naar een plek (winkelcentrum of restaurant) waar wel goede wifi is en dat is ook weer opgelost.
anoniem_372853 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 07:06
3.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
24-07-2018 06:52
In mijn hoofd is op je telefoon op vakantie iets voor pubers, maar blijkbaar heb ik dat verkeerd ingeschat. Ik zit sowieso nooit aan het zwembad, dus duidelijk ander referentiekader.
Op vakantie zonder telefoon? Super onhandig. Alleen al omdat je er mee in kunt checken bij de luchtvaartmaatschappij. Die evt ook smsjes stuurt. En dan heb ik het nog niet eens over boeking en review sites. Of gewoon even het weer bericht opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen telefoon kopen en genieten van de rust.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
24-07-2018 07:05
Op vakantie zonder telefoon? Super onhandig. Alleen al omdat je er mee in kunt checken bij de luchtvaartmaatschappij. Die evt ook smsjes stuurt. En dan heb ik het nog niet eens over boeking en review sites. Of gewoon even het weer bericht opzoeken.
Al die dingen kunnen prima met mijn mapje documenten. En het weer beïnvloedt niet wat ik ga doen, dus ik merk het wel.
Annelleke schreef:
24-07-2018 07:32
Al die dingen kunnen prima met mijn mapje documenten. En het weer beïnvloedt niet wat ik ga doen, dus ik merk het wel.
Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt die telefoon niet nodig, dus rustig thuis voor een nieuwe gaan kijken. Je kan heus wel een paar weken zonder.
Annelleke schreef:
24-07-2018 06:52
In mijn hoofd is op je telefoon op vakantie iets voor pubers, maar blijkbaar heb ik dat verkeerd ingeschat. Ik zit sowieso nooit aan het zwembad, dus duidelijk ander referentiekader.
Ik ben van het rondreizen en sightseeen en activiteiten ondernemen, maar toch zit ik eind van de dag lekker op m'n telefoon te chillen. En op de hotelkamer 'n netflixserie kijken.
Annelleke schreef:
24-07-2018 07:32
Al die dingen kunnen prima met mijn mapje documenten. En het weer beïnvloedt niet wat ik ga doen, dus ik merk het wel.
Ik heb mij in Amerika toch vaak geld bespaard door via booking.com te boeken ipv aan de balie van de motels. Die vragen gerust 25 dollar extra. En dan zei ik 'one moment please', ging op m'n telefoon naar booking.com en een paar minuten later zei ik, ik wil inchecken, ik heb al geboekt! ;-D
via mans telefoon even simkaart wisselen, groepswhatsapp de deur uit doen met telefoon is stuk, over 2 weken weer thuis, dit is via mijn man's telefoon verstuurd, voor dringend familiegelegenheden contact op nemen via man's nummer 06
..
Garantie heb je iig niet meer na 3 tot 4 jaar. Dus er moet sowieso een telefoon uit eigen zak worden betaald. Dus ik zou eens gaan shoppen in Italie. Mogelijk liggen daar de prijzen wel wat lager. En dan op een plek met goede wifi (restaurant ofzo) de boel op nieuwe gsm zetten.
Alle reacties Link kopieren
Met terugwerkende kracht waren al mijn vakanties vóór 1996 de hel.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ga in Nederland nog even achter het probleem van je telefoon aan. Mijn vriend heeft dit ook gehad en heeft twee keer het moederbord moeten vervangen. Dit is een bekend probleem van de nexus. Jammer voor jou dat het waarschijnlijk na de garantie (je toestel is ten hoogste ruim 2 jaar/bijna 3). Maar even proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven