Photoshopvraag!
woensdag 2 maart 2011 om 07:54
Na jaaaaren heb ik weer eens echt photoshop op mijn mac. En ik ben er een beetje uit, merk ik.
Ik heb jullie hulp nodig!
Ik heb een foto, met vier mensen erin. Ik wil de mensen hun kleur laten houden, en het landschap in grijstinten. Er moet een snellere manier zijn dan alles handmatig selecteren, maar ik weet het echt niet meer.
Ik weet dat het in photobucket heel makkelijk is om te doen, maar dan wordt het bestand te klein voor wat ik er nog mee moet doen.
Iemand een idee? Alvast dank!
Ik heb jullie hulp nodig!
Ik heb een foto, met vier mensen erin. Ik wil de mensen hun kleur laten houden, en het landschap in grijstinten. Er moet een snellere manier zijn dan alles handmatig selecteren, maar ik weet het echt niet meer.
Ik weet dat het in photobucket heel makkelijk is om te doen, maar dan wordt het bestand te klein voor wat ik er nog mee moet doen.
Iemand een idee? Alvast dank!
woensdag 2 maart 2011 om 08:23
Magic wand kan alleen als de gewenste selctie in dezelfde kleurgroep is. Anders blijf je eindeloos klikken. (Daarbij is het niet altijd even netjes qua selectie) Meestal maak ik wel een handmatige selectie Duurt even, maar dan weet ik wel dat het goed is, anders moet ik toch altijd voor de zekerheid nog de randen controleren. Nu ik er handigheid in heb, ben ik eigenlijk niet zo veel gek veel langer bezig.
woensdag 2 maart 2011 om 09:12
woensdag 2 maart 2011 om 10:05
woensdag 2 maart 2011 om 10:10
Die tutorial is uitstekend om te gebruiken. Let wel dat je dus een lagenbestand krijgt en je, afhankelijk van het bestandsformaat waarin je wilt opslaan, wellicht dus nog één laag moet maken (flatten image).
Ik zou sowieso twee bestanden dan bewaren. Een lagenbestand dus (.psd) waarin je altijd nog kan corrigeren en dan het uiteindelijke één laagbestand bewaard als .jpeg, .tiff, e.d.
Succes!
Ik zou sowieso twee bestanden dan bewaren. Een lagenbestand dus (.psd) waarin je altijd nog kan corrigeren en dan het uiteindelijke één laagbestand bewaard als .jpeg, .tiff, e.d.
Succes!
woensdag 2 maart 2011 om 10:35
quote:capricorn schreef op 02 maart 2011 @ 10:05:
Of de complete laag dupliceren. Die zwart-wit maken (bijvoorbeeld heel simpel door 'desaturate' (sorry, heb alleen Engelse versie) en dan de gedeeltes die je in kleur wilt eruit halen d.m.v. een masker (of de botte-bijl methode: het gummetje).Yes! Dank je wel! Dat bedoelde ik. Ik ga het proberen!
Of de complete laag dupliceren. Die zwart-wit maken (bijvoorbeeld heel simpel door 'desaturate' (sorry, heb alleen Engelse versie) en dan de gedeeltes die je in kleur wilt eruit halen d.m.v. een masker (of de botte-bijl methode: het gummetje).Yes! Dank je wel! Dat bedoelde ik. Ik ga het proberen!
woensdag 2 maart 2011 om 11:25