Prijs afhankelijk van zoekopdracht??

10-05-2014 10:39 9 berichten
Ik zit net op Otto.nl te kijken omdat ik een kortingsbon heb van 10 euro. Ik dacht dus - laat ik iets van 10 euro bestellen (alleen de verzendkosten zijn nogal hoog, dus laat maar). Nu bleek dat het item minimaal 10 euro moest zijn, en niet 9,99.

Tijdens mijn zoektocht gebeurde het volgende:

1. Zoekopdracht "tussen 8 en 10 euro"

Vijf paar sportsokken Venice Beach: 9,99

Screenshot 1

2. Zoekopdracht "tussen 10 en 12 euro"

Vijf paar sportsokken Venice Beach: 11,99

Screenshot 2

Zijn die sportsokken ineens duurder geworden!

En dat zal allemaal nog wel mogen, maar in het eerste geval is de oorspronkelijke prijs 14,99, terwijl volgens Otto de adviesprijs in het tweede geval oorspronkelijk 16,99 was!
Wat bizar!!!
Het is al lang bekend dat het zo werkt. Ook je internetgedrag heeft invloed op de prijs. Als je bv vaak naar dure reizen kijkt, zal de prijs van een vakantie hoger uitvallen.

Zoek je veel informatie over bv New York en kijk je daarna naar reizen naar NY dan zal de prijs hoger zijn; je bent immers geïnteresseerd.
Ja, van reizen wist ik dat wel, maar op deze manier had ik het nog nooit gezien. Ik heb de zoekopdrachten meerdere malen gedaan en hij bleef veranderen.

Wat volgens mij niet correct is, is dat ook de adviesprijs verandert. Als iemand mij een van-voor prijs geeft, ga ik er vanuit dat de van-prijs één prijs is. De voor-prijs is een aanbod dat kan variëren.
Hoe dan ook, ik ga het zeker onthouden voor mijn zoekopdrachten!
Alle reacties Link kopieren
En daarom gooi ik altijd mijn cookies leeg/gebruik private browsing als ik online aankopen (ga) doe(n). Ik maak me geen illusies, de meest gebruikte searchengine (google) is natuurlijk in beginne een reclamebedrijf, en dat blijft het ook ^.^
Yep cookies weggooien en cache leegmaken
Ja dat werkt voor de reizen, maar in dit geval was de prijs dus afhankelijk van welke range (qua kosten) ik koos om in te zoeken! Dus iemand die "meer te besteden" heeft volgens zijn zoekopdracht, krijgt een duurdere prijs.
quote:onipaa schreef op 10 mei 2014 @ 12:59:

Wat volgens mij niet correct is, is dat ook de adviesprijs verandert. Als iemand mij een van-voor prijs geeft, ga ik er vanuit dat de van-prijs één prijs is. De voor-prijs is een aanbod dat kan variëren.Je kan overal van uit gaan, dat maakt het nog geen werkelijkheid. Heb je je nooit afgevraagd wie die grote prijzenadviseur is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven