Privacy, reglementen, statements...

28-10-2011 17:54 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, ok, nooit hier eerder een topic geopend, bijdeze dus.

En wel om het volgende:

Hoe zit dat nou met die privacy van ons allen, hetzij hiero, op FB, Hyves of waar dan ook?

Je kunt je afschermen, zodat niet de hele wereld al jou wel en wee meekrijgt, maar dan...

O, potdikke, wat een schrik!!!! Never nooit niet "I like...."aangeklikt, maar sta wèl mooi met mijn bevallige smurf op de frontpage van dit forum ( bijvoorbeeld ) !!!! How can that??????

En how the devil voorkom ik that?

Spui maar raak voor een knaak!
Hoe zit dat met die regelementen, waar je akkoord mee gaat?

En hoe is alles met elkaar gelinkd?
Privacy en internet bijt elkaar.
Je bent zelf een theepot
Ik snap niet wat je bedoeld, maar ga straks zeker thuis even kijken of mijn ware identiteit niet bekend is via Facebook. Ook nog nooit iets aangeklikt oid, maar toch.

Mocht dat wel zo zijn laat ik mijn account opheffen.
Beste forummers,

Voor het voeren van deze discussie is de volgende informatie belangrijk. Er is namelijk geen reden tot ongerustheid over de plug-in van Facebook op de homepage van Viva.nl.

- alleen mensen die Viva liken op Facebook worden in dit blok getoond

- als jij Viva liked op Facebook worden daar jouw vrienden getoond die Viva ook liken en vrienden van vrienden die viva liken. Alleen jouw omgeving en 1 laag verder, de omgeving van jouw vrienden worden getoond.

- Als je Viva niet liked op Facebook komen er de foto's van mensen die Viva hebben geliked op Facebook. Dit zijn dus vreemden van je

- Facebook bepaalt de foto's die hierin getoond worden en dit staat totaal los van viva.nl.

In de praktijk:

Klaasje kan alleen zijn eigen vrienden die Viva liken kan zien in dit blok. Pietje (die ook op het forum zit maar klaasje niet kent) ziet zijn eigen omgeving en niet de vrienden van klaasje of klaasje zelf.

Het is voor Facebook onmogelijk een link te maken met viva.nl en het forum.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Sommige mensen moeten het ervaren om iets te leren. Andere mensen wisten het al lang!

FB is de grootste privacy killer maar de rest kan er ook wat van. En alles wat je hier schrijft wordt door honderduizenden gelezen en blijft voor altijd bewaard.
quote:Flowerpowerwoman schreef op 28 oktober 2011 @ 17:54:

Never nooit niet "I like...."aangeklikt, maar sta wèl mooi met mijn bevallige smurf op de frontpage van dit forumModerator: 28 oktober 2011 @ 18:19[/message]:[/b]

- Als je Viva niet liked op Facebook komen er de foto's van mensen die Viva hebben geliked op Facebook. Dit zijn dus vreemden van je[/quote]

Zoals ik beide post lees ben je dus een vreemde van jezelf fowerpowerwoman. Of snap ik nu iets niet?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 28 oktober 2011 @ 18:28:

[...]

Moderator: 28 oktober 2011 @ 18:19[/message]:[/b]

- Als je Viva niet liked op Facebook komen er de foto's van mensen die Viva hebben geliked op Facebook. Dit zijn dus vreemden van je[/quote]

Zoals ik beide post lees ben je dus een vreemde van jezelf fowerpowerwoman. Of snap ik nu iets niet?
quote:Enn schreef op 28 oktober 2011 @ 18:28:

[...]

Moderator: 28 oktober 2011 @ 18:19[/message]:[/b]

Zoals ik beide post lees ben je dus een vreemde van jezelf fowerpowerwoman. Of snap ik nu iets niet?Nee joh, wij zijn net zo dom.....
Ik snap het hele gemiep niet zo geloof ik,

Ja ik zie dat sjaan32 uit Beilingwolde Viva leuk vind, zo what? Ik ken sjaan32 niet aan een nick hier koppelen, en als ik dat wel kon?

Dan had sjaan 32 niet zo dom moeten zijn om haar hebben en houden op internet te gooien...duh
quote:lunaan schreef op 28 oktober 2011 @ 18:45:

Ik snap het hele gemiep niet zo geloof ik,

Ja ik zie dat sjaan32 uit Beilingwolde Viva leuk vind, zo what? Ik ken sjaan32 niet aan een nick hier koppelen, en als ik dat wel kon?

Dan had sjaan 32 niet zo dom moeten zijn om haar hebben en houden op internet te gooien...duhPcies, Luuntje!
* high five Friez*

De eerste foto die ik zie op dat viva FB gedoe, is trouwens Floor, die al 60 permabans heeft
ja of Florijn ben ik ook al tegen gekomen!
Ik heb haast kwartet, zag net een floks
De eerste die 4 Floors op een rij heeft heeft Bingo
Wel cool dat gebanden weer terug te zien zijn nu!
quote:lunaan schreef op 28 oktober 2011 @ 19:13:

De eerste die 4 Floors op een rij heeft heeft Bingo Ik zie de foto's nu helemaal niet meer??
quote:Liv schreef op 28 oktober 2011 @ 19:13:

Wel cool dat gebanden weer terug te zien zijn nu!dat zijn de unbannables
quote:friezinnetje schreef op 28 oktober 2011 @ 19:14:

[...]

Ik zie de foto's nu helemaal niet meer??

* poetst de bril van Friez op*

Ik zie Jolie, margerie, floksiebam, en greet, nog steeds hoor,
Ladies en heren,

Er bestaat een optie om jezelf niet zoekbaar te maken in zoekmachines. Ik heb deze aangeklikt op Facebook en ik ben dus niet te vinden op Google.

Misschien heeft dat er ook wel mee te maken met deze I like functie op facebook?

Loop anders je privacy-instellingen even goed na. Zet zoveel mogelijk op privé en alleen vrienden.
quote:Lucifer1983 schreef op 28 oktober 2011 @ 19:38:

Ladies en heren,

Er bestaat een optie om jezelf niet zoekbaar te maken in zoekmachines. Ik heb deze aangeklikt op Facebook en ik ben dus niet te vinden op Google.

Misschien heeft dat er ook wel mee te maken met deze I like functie op facebook?

Loop anders je privacy-instellingen even goed na. Zet zoveel mogelijk op privé en alleen vrienden.

Het is toch te idioot voor woorden dat wanneer ik wel door oud klasgenoten gevonden wil worden, maar niet op Viva, ook al like ik helemaal niets, ik alles moet gaan dichttimmeren?

Dat is geweeon de omgekeerde wereld.
@Istar :

Je moet tegenwoordig alles dichttimmeren ja.

Je stelt het zo in dat ze jou op Google niet kunnen vinden, maar op facebook zelf wel. Overigens kun je dat ook nog uitzetten.
Nou istar, je moet het zien als je motto
quote:Lucifer1983 schreef op 28 oktober 2011 @ 20:40:

@Istar :

Je moet tegenwoordig alles dichttimmeren ja.

Je stelt het zo in dat ze jou op Google niet kunnen vinden, maar op facebook zelf wel. Overigens kun je dat ook nog uitzetten.

Dat wil ik dus niet, omdat ik vindbaar wil zijn voor bepaalde mensen.

En niet dat iemand ineens Viva aan mijn profiel linkt of omdat diegene mijn hoofd hier voorbij ziet komen en daardoor dan ineens linken gaat leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven