Problemen met Ipad

15-05-2025 20:01 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn I-pad doet het niet meer goed.

Het batterij volume klopt niet meer, als ik hem aan de lader heb dan zegt hij op een gegeven moment dat hij 100% vol is, maar zo gauw ik wat wil doen dan staat er ineens 3%.

Ook valt hij steeds uit als ik een paar minuten wat heb gedaan, en komt het Apple logo. Vervolgens moet ik opnieuw mijn code invoeren en wachten tot de WIFI gevonden is, en dan kan ik weer heel even kijken.
Ook vind ik dat de I-pad soms ineens heel heet wordt.

Heeft iemand een idee waardoor dit komt, of tips? Of is hij overleden?

Ik heb wel net een nieuwe app gedownload, een bankapp, maar ik kan me niet voorstellen dat één app bovenstaande veroorzaakt.
En alle updates zijn gedaan.
Mijn iPad had iets vergelijkbaars. Alleen bleef bij mij steeds het Apple logo in beeld en kon ik niet inloggen. Gebeld met Apple en hij was overleden. Nieuwe gekocht en niet meer over na gedacht.
ach.. ik doe ook maar wat..
Hoe oud is de ipad en gebruik je hem ook buiten? ik heb gemerkt dat een ipad niet zo goed tegen warmte kan. Dus in de tuin zitten in de zon met een ipad is niet aan te raden als het warm is,
Met zonnewarmte moet je altijd oppassen. Zeker ook niet opladen precies op een plek waar de zon vol op staat. En inderdaad, hoe oud is de iPad? Al een andere lader geprobeerd? Want ook de lader kan kapot zijn.
Ik heb even gezocht hoe oud de Ipad is, maar kan het zo snel niet vinden. Ik denk ongeveer vijf jaar, vandaar dat ik niet meteen naar reparateurs etc. ga.

Ik gebruik de Ipad alleen binnen en leg hem niet op plekken waar er zon op staat.

De lader heb ik ook aan gedacht, het is niet de originele lader meer. Ik heb de oplader (stekker, adapter: hoe heet zo'n ding) gisteren vervangen, maar het snoer niet. Misschien is dat nog een optie om morgen te proberen.
Krulliebollie73 schreef:
15-05-2025 20:05
Mijn iPad had iets vergelijkbaars. Alleen bleef bij mij steeds het Apple logo in beeld en kon ik niet inloggen. Gebeld met Apple en hij was overleden. Nieuwe gekocht en niet meer over na gedacht.

Daar ben ik wel bang voor.... hoe oud was die van jou?

Nieuwe kopen zou ik fijn vinden en normaliter meteen doen (ik ben echt vergoeid met dat ding, haha), maar ik moest binnen afgelopen twee weken onvoorzien bijna €1.400 aan de dierenarts en dierencrematorium betalen (heb ik er voor over gehad hoor, alles proberen voor mijn schatje!!), de APK komt er aan met een voorspelling van vorig jaar dat het minimaal € 800 zou zijn en ik moet belasting terugbetalen.
Dus ik probeer nog even de laatste opties, als die er nog zijn...

ik zal Apple morgen ook even bellen trouwens, al verdenk ik ze er stevig van om mij meteen een nieuwe te laten kopen :-D
loulou39 schreef:
15-05-2025 20:43
Ik heb even gezocht hoe oud de Ipad is, maar kan het zo snel niet vinden. Ik denk ongeveer vijf jaar, vandaar dat ik niet meteen naar reparateurs etc. ga.

Ik gebruik de Ipad alleen binnen en leg hem niet op plekken waar er zon op staat.

De lader heb ik ook aan gedacht, het is niet de originele lader meer. Ik heb de oplader (stekker, adapter: hoe heet zo'n ding) gisteren vervangen, maar het snoer niet. Misschien is dat nog een optie om morgen te proberen.
5 jaar is niet echt hoog bejaard voor een ipad naar mijn idee, de mijne is van 2018 en doet het nog prima. Ik zou ook even een andere lader proberen en wellicht een ander kabeltje als je dat hebt. Werkt dat niet wellicht een harde reset nadat je een back up hebt gemaakt natuurlijk.
loulou39 schreef:
15-05-2025 20:50
Daar ben ik wel bang voor.... hoe oud was die van jou?

Nieuwe kopen zou ik fijn vinden en normaliter meteen doen (ik ben echt vergoeid met dat ding, haha), maar ik moest binnen afgelopen twee weken onvoorzien bijna €1.400 aan de dierenarts en dierencrematorium betalen (heb ik er voor over gehad hoor, alles proberen voor mijn schatje!!), de APK komt er aan met een voorspelling van vorig jaar dat het minimaal € 800 zou zijn en ik moet belasting terugbetalen.
Dus ik probeer nog even de laatste opties, als die er nog zijn...

ik zal Apple morgen ook even bellen trouwens, al verdenk ik ze er stevig van om mij meteen een nieuwe te laten kopen :-D
De mijne was iets van 6 jaar oud. Wek intensief gebruikt. Dagelijks. Ik ben er ook mee vergroeid. Ik heb dus meteen een nieuwe gekocht.
Maar het afscheid nemen van je beestje is natuurlijk vele malen erger. Onze hond begint ook steeds verder af te takelen. We wachten nu het bloed onderzoek af en dan maar de volgende stap bepalen.
Hopelijk is je iPad te maken of vind je anders een magisch geldpotje om een nieuwe te kopen..
ach.. ik doe ook maar wat..
Graze schreef:
15-05-2025 21:13
5 jaar is niet echt hoog bejaard voor een ipad naar mijn idee, de mijne is van 2018 en doet het nog prima. Ik zou ook even een andere lader proberen en wellicht een ander kabeltje als je dat hebt. Werkt dat niet wellicht een harde reset nadat je een back up hebt gemaakt natuurlijk.
Ik heb ook een Iphone en ik hoop dat ik daarmee kan synchroniseren na een harde reset op mijn Ipad.
Apple wil geen back up meer maken omdat ik geen nieuw geheugen koop in Icloud.

Daarom heb ik het nog niet aangedurfd om een harde reset te proberen.
Krulliebollie73 schreef:
15-05-2025 21:26
De mijne was iets van 6 jaar oud. Wek intensief gebruikt. Dagelijks. Ik ben er ook mee vergroeid. Ik heb dus meteen een nieuwe gekocht.
Maar het afscheid nemen van je beestje is natuurlijk vele malen erger. Onze hond begint ook steeds verder af te takelen. We wachten nu het bloed onderzoek af en dan maar de volgende stap bepalen.
Hopelijk is je iPad te maken of vind je anders een magisch geldpotje om een nieuwe te kopen..
Ik gebruik hem ook heel intensief, waar ik ga in huis, daar is mijn Ipad.
Ik heb trouwens net even gegoogled, en de gemiddelde levensduur van een ipad is volgens meerdere hits 4 á 5 jaar.

Ja, voor mijn mannetje, katje, heb ik alles ingezet: peperdure operatie, afspraken, onderzoeken, antibiotica, etc. Alles om hem te helpen, maar als je ziet dat hij niet levenswaardig door kan gaan, dan stopt het helaas, zo erg!

Het is heel erg off topic, maar wat zijn de klachten van je hond? Is het een algemeen bloedonderzoek, om te kijken wat de oorzaak van de klachten kan zijn, of hebben jullie een vermoeden?
Ik ga mee hopen dat het goed komt!
Graze schreef:
15-05-2025 21:13
Vind het ook niet heel oud. Ik heb er 1 uit 2014 en die heeft mijn vader nu in gebruik. Werkt nog steeds prima. Dus ik zou wel even bellen met Apple, als een andere lader niet werkt.
Je kan bij de instelling kijken naar de kwaliteit van de batterij. Is deze niet meer optimaal, dan kan je er voor kiezen om de batterij te laten vervangen. Een stuk goedkoper dan een nieuwe iPad
Je zou een harde reset kunnen proberen https://support.apple.com/nl-nl/102642

Mocht dat niet helpen, dan vermoed ik dat je batterij stuk is, die kan je laten vervangen voor ongeveer €60,-

En mocht dat het toch niet zijn heb je een nieuwe voor €309,-

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven