RIFT

16-07-2011 10:18 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wou ik RIFT een eerlijke kans geven om te kijken hoe dat spel is. Ik heb een Mage aangemaakt die nu level 4 is.

Ik moet het spel nog echt goed spelen, maar ik vind de gelijkenis met World of Warcraft frappant. De besturing met de muis en toetsen en de quests doen me wel heel sterk aan WoW denken.

Wie van jullie heeft RIFT weleens uitgeprobeerd en wat vinden jullie ervan?
World of Warcraft: Legion
Geen ervaring, maar ik ga mijn wowende vriend op dit spel attenderen en zal hem vragen of hij het ook ziet!
Alle MMORPG's zijn bijna hetzelfde. Gear idee, quest idee, etc... Maar er is er geen 1 die ook maar in de buurt komt van WoW mijn inziens.
Dat snap ik, maar het gebruik van de muis en de toetsen in RIFT lijkt als twee druppels water op dat van WoW. Als je een ervaren WoW-speler bent, ken je het gebruik van RIFT direct al; je hoeft werkelijk waar niets meer bij te leren.

Wat anders is, is het dood-gaan-systeem. Je kunt op de plek van doodgaan verder vechten, maar ga je na een korte tijd weer dood, kan dat pas na één uur. Je kunt ook van de graveyard teruglopen (zelde systeem als WoW). Als je een hogere level bent (hoger dan 10 geloof ik) gaat je Vitality met 10 % naar beneden elke keer dat je doodgaat. Door naar een Healer te gaan kan tegen kosten (speelgeld) je Vitality weer op 100 worden gezet. Resurrecten bij de Spirit Healer kan ook, maar dan is je Vitality slechts 5 %. De kosten kunnen bij de Healer dan veel hoger zijn.
Ja en dat doodgaan-principe is in feite hetzelfde als bij WoW, alleen je kan niet doorvechten. Vitality kan dan gezien worden als kapotte gear die je moet laten repairen.
Het kan aan mij liggen maar er zijn nog veel meer dingen van WoW overgenomen. Riekt dat niet eigenlijk naar plagiaat? Kleuren van spelers en items zijn ook al hetzelfde.

De trial is 7 dagen geldig en het maximum level is 15. Ik denk dat ik het na 7 dagen daarbij laat. Ik heb geen 10 euro per maand over voor RIFT. Mijn hart ligt bij WoW. Ik vind WoW "vriendelijker" overkomen in de startgebieden. In level 1-6 gebieden word je in RIFT geconfronteerd met hel en verdoemenis. Als ik naar WoW kijk straalt daar meer vrede uit. Echt enge gebieden heb je in hogere levels; ik denk daarbij aan Netherstorm, Shadowmoon Village (TBC) en Icecrown (WotLK). Ik vind Twilight Highlands (level 84-85 gebied van Cata) trouwens ook normaal eruit zien. Ik hou zelf niet zo van donkere sferen.

RIFT heeft weliswaar erg mooeie graphics, en het is waar dat graphics belangrijk zijn in een spel. Maar andere facetten zijn ook wel belangrijk. Ik ben niet ervaren met de geluidsinstellingen van RIFT, maar de muziek van WoW kan niet worden geëvenaard. Diablo II: Lord of Destruction komt er dicht in de buurt, maar i.t.t. RIFT heeft Blizzard Entertainment topcomponisten die prachtige muziek kunnen maken.
Vriend heeft trial gedaan en zegt dat het idd op wow lijkt, volgens hem zijn dit voormalige wowers die wow zat waren en een eigen spel begonnen zijn. Tenminste dat vermoedt hij.
Ik ben van mening veranderd, t.o.v. het vorige bericht. Ik wil RIFT een jaar proberen, dus ik betaal 99 euro. Maar ik denk dat ik het dan daarbij laat. Ik vind WoW mooier, maar ik zou wel wat RIFT-ideeën in WoW willen hebben zoals:

- een betere UI voor professions of trade-skills;

- Daily quests voor alle levels en professions, dus niet alleen Cooking en Jewelcrafting Daily's, maar ook andere zoals bijv. Blacksmithing (bij RIFT Armor- en Weaponsmithing) en Tailoring (bij RIFT Outfitting). Elke dag moet je een paar items maken en die bij de Quartermaster afleveren. Je krijgt reputatie met zijn/haar faction en een paar tokens om bijzondere recepten te kopen voor de betreffende profession;

- betere Minimaps en Maps;

- een nieuwe frame vervangt al openstaande frames niet en alle frames moet je kunnen in- en uitzoomen m.b.v. je muiswiel.

En zo zijn er nog meer dingen in RIFT die ik in WoW zou willen hebben. WoW heeft mooiere zones, betere muziek, meerdere zones voor met dezelfde levels zodat je kunt afwisselen als je nieuwe karakters maakt. Ik vind de zones in RIFT te grauw en te somber, maar dat laatste kan liggen aan het World Event.
quote:patricia1987 schreef op 27 juli 2011 @ 12:55:

Vriend heeft trial gedaan en zegt dat het idd op wow lijkt, volgens hem zijn dit voormalige wowers die wow zat waren en een eigen spel begonnen zijn. Tenminste dat vermoedt hij.Ik denk dat Trion Worlds, de maker van RIFT, niet bestaat uit een stel teleurgestelde WoWers. Ik denk dat het een groot team is van programmeurs, teamleiders, designers, en weet ik veel wat. Bij World of Warcraft zijn er honderden mensen bij betrokken. Ik vind WoW beter dan RIFT (zie mijn vorige berichten), maar ik vind ook dat RIFT behoorlijk goed in elkaar zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven