Samsung galaxy s3 vraag

12-03-2013 13:59 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds kort een Samsung galaxy s3 en nu wil ik graag alle "automatische synchronisaties" uitzetten. Dus bijvoorbeeld dat facebook niet constant contact maakt met internet en om updates gaat vragen, maar dat ik dat gewoon met de hand kan doen.

Net als met nu.nl, dat die niet op de achtergrond blijft draaien maar "uitgaat" en pas weer aan gaat als ik de app open.

Ik ben bekend met het taakbeheer: homebutton lang indrukken en dan op prullenbakje klikken zodat alle apps weg zijn. Maar draaien ze dan ook echt niet meer op de achtergrond?

Wie kan mij helpen? Moet nog erg wennen aan de telefoon ;)
Nee.. Je moet in de applicaties zelf instellen hoe vaak ze moeten synchroniseren. Naar mijn weten doet nu.nl dat sowieso niet, alleen wanneer jij hem opent. (moet je hem wel afsluiten met het pijl-terug-knopje en niet met de middelste grote knop waarmee je weer naar het home-scherm gaat).

Bij facebook moet je gewoon: Facebook openen, instellingen, vernieuwingsinterval/synchronisatie: nooit.

Dan vernieuwt ie alleen wanneer jij hem opent.
Ah dankje! Daar heb ik iets aan. Dus bij de algemene instellingen kan ik dit helemaal niet instellen?

Ik zal het daar eens instellen dan
Je kan natuurlijk ook internet uitschakelen en alleen als jij wilt kijken hem weer aanzetten.
Nu ik dit topic toch geopend heb. Misschien kan me iemand helpen met het volgende:

Ik heb de helderheid van het scherm op z'n laagst gezet, maar als ik m'n mail open dan gaat de helderheid opeens nog meer naar beneden en zie ik vrijwel niks meer. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik er voor kan zorgen dat de helderheid bij mail hetzelfde is als op de andere schermen?
Helderheid op auto zetten...
@Ka dat zou inderdaad ook kunnen, maar dan mis ik ook de whatsapp berichten die ik wel automatisch binnen wil krijgen.

@Ankie, thanks, maar dat vreet toch ook energie als het scherm steeds aan moet passen aan waar je bent?
Op Android (en dus op je Galaxy) zijn er twee manieren van op de achtergrond draaien:Activiteiten zijn wat je ziet van apps. Als je de home knop ingedrukt houdt is dat wat je ziet. Als een activiteit op de achtergrond is wordt die niet uitgevoerd. Als je geheugen tekort komt zal Android deze automatisch afsluiten.Services zijn dingen die op de achtergrond draaien, zoals het checken op notificaties van Facebook of het uploaden van een foto.Dingen zoals synchronisatie moet je inderdaad per app instellen, maar wat je in de takenlijst ziet draait dus niet op de achtergrond. Je kunt in Instellingen, Apps zien welke services er draaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven