Smartphone voor ov-info, googlemaps en mail

30-01-2011 17:43 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat wat meer ervaren smartphone gebruikers mij kunnen helpen, want

Ik wil een smartphone kopen (los toestel), ik wil er mee kunnen mailen, op 9292ov en op google maps. Ik lees overal dat de HTC's, Blackberries en Iphones worden aangeraden, maar ik had eigenlijk maar 150 euro max in gedachten. Kun je voor die prijs een redelijk toestel kopen (LG en Samsungs gezien) of is dat verkeerde zuinigheid en voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?

Meer achtergrond info:

Ik ben met mijn huidige telefoon (eenvoudig zelfs geen camera) schijnbaar slecht te verstaan dus ik benop zoek naar een nieuwe. Ik heb nu een goedkoop sim-only abonnement van minder dan een tientje en daar heb ik qua belminuten en smsjes echt ruim voldoende aan. Nou zou ik dus het makkelijkst een nieuw eenvoudig simlockvrij toestel voor 4 tientjes kunnen kopen en dan hopen dat de geluidkwaliteit beter is.Maar ik reis ook regelmatig met het OV en het lijkt me heel makkelijk om te kunnen checken hoe laat de bus vertrekt en als ik dan ter plekke een ovfiets huur ook nog even de route te kunnen raadplegen. Een als ik dan zo'n ding heb dan wil ik waarschijnlijk ook wel mijn mail raadplegen. Ik hoef er verder geen muziek, filmjes, sociale netwerkdingen, een goede camera of hippe apps op.

Nou heb ik gezien dat je bij Ben een 'soms' abonnement kan afsluiten voor 15 euro incl internet. Ze zeggen je huidige abonnement op en je kan je bundel makkelijk aanpassen. Bij Ben hebben ze alleen een nokia 2330 classic. Die is volgens mij niet zo geschikt voor maps etc. Dus dan moet ik nog los een toestel hebben, maar welke?

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

150 max voor een smartphone voor ov-info, googlemaps en mail

Totaal aantal stemmen: 7

Het kan wel, maar dan heb je dus een baggertoestel. Geen stemmen
Het kan prima , die duurdere toestellen zijn zonde van het g (14%)
Koop een tweedehandstoestel. (14%)
Koop een Iphone, want ik ben fan. (57%)
Koop een Blackberry, want ik ben fan. (14%)
Een samsung Star Qwerty is niet duur en kan volgens mij goed doen wat jij wil..... Heb zelf een Nokia E72 en die bevalt ook erg goed, maar is iets duurder.
Dank voor de snelle tip. Ik heb even gekeken naar de samsung star qwerty en dat losse toetsenbord spreekt me wel aan.
Voor al de functies die je wilt gebruiken, vind ik persoonlijk een groter scherm een must.

De LG GW300 smartphone is een optie (ben zelf geen fan van LG) of de Samsung Star S5230.

Iets boven je budget heb je nog de Sony-Ericsson Xperia X8.

Een Nokia E72 kost rond de 350 euro. Ik heb zelf de E71, maar het is de slechtste Nokia die ik ooit gehad heb. De E72 is wel iets beter, met name het toetsenbord.
Mijn moeder de digibeet heeft er een en is er erg blij mee..... Ik weet trouwens de exacte prijs niet. Wij hebben hem toen voor 150 euro gekocht maar dat was met een prepaid kaart erbij.
Echt waar Tegucigalpa? Die heb ik namelijk voor de E72 gehad en ik vond hem echt prima! Wat ging er bij jou mis?
Bij bol.com hebben ze soms leuke aanbiedingen voor simlockvrije telefoons.

@plops: de toetsen vind ik erg smal en typen is dan ook een crime. Daarnaast loopt de software regelmatig vast en ik vind hem in vergelijking met de iPhone van mijn vriend erg langzaam. Daarnaast kan ik de software niet updaten, want het Nokia Softwarecenter werkt niet op mijn Mac.
@Tegucigalpa, dank voor de reacties. Ik zit nu op bol.com de verschillende modellen te bekijken.
Wat apart! Heb nooit last gehad van vastlopen en dergelijke. Stom dat het update gedoe niet met Mac werkt. Kan me voorstellen dat hij dan wat tegenvalt...
Ik heb 'n Nokia E72 en die bevalt me goed. Houd er wel rekening mee dat je kosten fors duurder worden als je gebruik maakt van internet. Het eerste jaar van 't abo is het maar 2,50 per maand, maar het 2e jaar wordt het 12,50 wat er extra bijkomt. Wil niet weten wat 't kost om te internetten als je prepaid zou doen.
quote:elninjoo schreef op 30 januari 2011 @ 18:08:

Ik heb 'n Nokia E72 en die bevalt me goed. Houd er wel rekening mee dat je kosten fors duurder worden als je gebruik maakt van internet. Het eerste jaar van 't abo is het maar 2,50 per maand, maar het 2e jaar wordt het 12,50 wat er extra bijkomt. Wil niet weten wat 't kost om te internetten als je prepaid zou doen.Ik snap het niet helemaal geloof, heb je het over het Ben abonnement dat fors duurder wordt?
Volgens mij heeft Elninjo het over het internetdeel van bepaalde abonnementen. Soms krijg je het eerste jaar gratis internet en moet het 2e jaar 10 euro per maand betalen.

Dit gaat dus niet specifiek over het Ben abonnement.

@plops: Het is dat ik de telefoon gratis heb gekregen en nu een heel goedkoop sim-only abonnement heb, anders was de E71 al lang in de prullenbak beland. Als de nieuwe iPhone uitkomt (rond juli) dan ga ik die meteen halen. (Ben fan van de iPhone, dus mijn antwoord op de poll is dan ook wel duidelijk)
ik weet 't natuurlijk alleen van KPN waar ikzelf bij zit en dat is het eerste jaar 2,50 voor onbeperkt internet en 't 2e jaar wordt dat 12,50

geen idee hoeveel andere aanbieders rekenen, maar die ontvang ik hier aan de grens niet/nauwelijks, dus die zijn voor mij geen optie

Internet op m'n mobiel vind ik overigens traag, ik lees er soms m'n mail op, maar naar andere pagina's surfen vind ik 'n gebed zonder eind. Dat doe ik wel op m'n werk of thuis dus. Maar als je met 't OV reist heb je natuurlijk wel alle tijd van de wereld om te wachten en te wachten en te wachten tot je pagina geladen is
quote:elninjoo schreef op 30 januari 2011 @ 18:17:

Maar als je met 't OV reist heb je natuurlijk wel alle tijd van de wereld om te wachten en te wachten en te wachten tot je pagina geladen is

Ik heb het net nog even nagekeken, bij Ben maar het is daar gelukkig gewoon recht toe recht aan 10 euro per maand.
E72 laatst voor 266 incl.verzenden gekocht. Man is er erg blij mee.

Zie kieskeurig.nl.
Nokia c3 valt wel binnen je budget trouwens. Google maar eens.
@quacker: ik weet dat nokia een degelijk merk is, maar gevoelsmatig doet die c3 doet mij zo denken aan een soort goedkope blackberry rip-off. Ik zit ook nog aan de Nokia 5230 te denken want daar zit een soort gratis navigatiepakket bij, misschien handig als ik toch een keer met de auto ga.

Ik moet zeggen dat ik het maar een lastige keuze vind. Bij mijn huidige telefoon was de keuze makkelijk; mijn oude was gejat en ik heb in 5 min de allergoedkoopste nokia gekocht.
150 euro... dan zit je eigenlijk aan of de oudere windows mobile dingen of aan nokia's vast. Nokia is dan de minst erge keuze denk ik.
@ wijnands

Omdat ik de telefoon niet als gadget heb en maar 100min/sms per maand verbruik vond ik 150 euro eigenlijk wel een mooi bedrag. Maar stel dat ik voor 200 euro een telefoon kan kopen die twee klasses beter is én ik zou dat als basisgebruiker ook veel profijt van hebben zal ik het wel overwegen, maar ja ik weet het niet. Zoals gezegd in mijn OP telefoons die door iedereen worden aangeraden Iphone, blackberry en HTC zijn allemaal duurder. Dan zou ik opschuiven qua prijs en uitkomen bij de goedkoopste modellen van die merken de: BlackBerry 8520 Curve of de HTC wildfire. Maar is dat het echt waard?
Voor de één wel en voor de ander niet.

Gewoon je goed informeren en kijk wat voor jou belangrijk is. Ik vond het lastig, zoveel keus tegenwoordig.
Ik heb recent staan kijken naar de nieuwste budget modellen met android erop. LG heeft een paar interessante modellen, http://www.kieskeurig.nl/ ... /prijzen/bezorgen/945122/ bijv.

Wat een alternatief kan zijn voor de htc telefoons.

Nokia, tja, er zijn zat mensen blij mee een iets oudere E-serie of een 5230 moet wel lukken in je budget.
Bedankt allemaal voor de adviezen.

Ik denk dat ik uiteindelijk voor de Nokia 5230 met navigatiepakket ga. Ik ben nu een ov reiziger, maar daar zou in de toekomst helaas weleens verandering in kunnen komen en dan lijkt me een navigatiesysteem wel fijn. Ik heb een filmpje van de consumentenbond gezien dat het best aardig werkt op een 5230.

Ik ben alleen nog een beetje verbaasd over de grote prijsverschillen bij bol tussen de verschillende kleuren. De zwarte is ¤ 169,95, de zwart metalen ¤ 149,95 en de wit/zilveren ¤ 145,95. Scheelt best veel en ik ben nog aan het speuren naar andere verschillen dan de kleur.
Is er niet.Zelfde verschillen heb ik ook met andere toestellen gezien. De duurste wordt het meest verkocht, als het je niet kan schelen dan is de witte mooi 25 euro winst!
Ik heb de goedkoopste besteld, wordt morgen bezorgd. Ik ben benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven