Sony Xperia Z5 Compact

17-10-2015 17:38 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben erg benieuwd naar de Sony Xperia Z5 compact. De specificaties lijken top en ook de afmeting (niet Te groot) spreekt mij aan. Hij is sinds een weekje verkrijgbaar in Nederland.

Iemand hier die hem al in zijn bezit heeft? En, bevalt hij?
Klaar mee
Ik heb hem sinds een paar dagen in gebruik, een week in huis (gewacht op screenprotector)

Hiervoor de Z1 en ik moet wel erg wennen aan het kleine formaat.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb sinds 3 maanden de Z3 compact en vind 't een heerlijk toestel.

Wat heeft de Z5 compact voor extra's?
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 17 oktober 2015 @ 19:57:

Geen idee eigenlijk. Ik wilde gewoon weer een Xperia en de Z5 compact leek me wel wat

http://www.kieskeurig.nl/ ... 2745730&product[]=2331400
quote:Tickel schreef op 17 oktober 2015 @ 17:43:

Ik heb hem sinds een paar dagen in gebruik, een week in huis (gewacht op screenprotector)

Hiervoor de Z1 en ik moet wel erg wennen aan het kleine formaat.

Het kleine formaat vind ik juist ideaal. Vandaar dat ik op deze telefoon heb gewacht. (alleen nu nog benieuwd naar gebruikerservaringen) Dit formaat is met 1 hand te bedienen en hij past in je broekzak.

Reageert hij snel, en hoe is de camera? En hoe bevalt die vingerprintknop?

quote:redbuIIetje schreef op 17 oktober 2015 @ 19:57:

Een betere camera, zowel normaal als selfie camera, en een iets betere batterij. (volgens de gegevens dus, niet uit eigen ervaring) en een vingerafdrukherkenning, als extra beveiliging. Ik heb trouwens de Z3 compact even in mijn handen gehad paar maanden terug, maar ik vond de camera traag openen? Hoe is jouw ervaring daarmee? En als de Z3c op automatisch staat, dan zijn de fotos altijd 8MP en als je 20MP wilt moeten de instellingen elke keer eerst op handmatig gezet worden.

Is dat bij de Z5c ook zo Tickel?
Klaar mee
quote:Buffie schreef op 17 oktober 2015 @ 20:23:

[...]

Het kleine formaat vind ik juist ideaal. Vandaar dat ik op deze telefoon heb gewacht. (alleen nu nog benieuwd naar gebruikerservaringen) Dit formaat is met 1 hand te bedienen en hij past in je broekzak.

Reageert hij snel, en hoe is de camera? En hoe bevalt die vingerprintknop?

[...]

Een betere camera, zowel normaal als selfie camera, en een iets betere batterij. (volgens de gegevens dus, niet uit eigen ervaring) en een vingerafdrukherkenning, als extra beveiliging. Ik heb trouwens de Z3 compact even in mijn handen gehad paar maanden terug, maar ik vond de camera traag openen? Hoe is jouw ervaring daarmee? En als de Z3c op automatisch staat, dan zijn de fotos altijd 8MP en als je 20MP wilt moeten de instellingen elke keer eerst op handmatig gezet worden.

Is dat bij de Z5c ook zo Tickel?Ik heb de Z5C op superior automatisch(23MP) staan er daar blijft ie ook op staan, dat was met de Z1 niet zo. De camera opent snel, was bij de Z1 ook vrij traag. De vingerafdrukknop heb ik ingesteld op beide wijsvingers maar volgens mij kun je er nog meer toevoegen als je dat makkelijker vindt.
quote:Tickel schreef op 17 oktober 2015 @ 20:43:

[...]

Ik heb de Z5C op superior automatisch(23MP) staan er daar blijft ie ook op staan, dat was met de Z1 niet zo. De camera opent snel, was bij de Z1 ook vrij traag. De vingerafdrukknop heb ik ingesteld op beide wijsvingers maar volgens mij kun je er nog meer toevoegen als je dat makkelijker vindt.

Klinkt goed! Thx!

Meerdere ervaringen natuurlijk welkom. Denk dat ik hem volgende week ga bestellen.
Klaar mee
Waar ik wel van baal: ik kan mijn oplader niet meer gebruiken, de Z5C heeft geen magnetische oplaadpunten meer.

De usb ingang is open. Voordeel: je heb nog maar 1 klepje.
quote:Buffie schreef op 17 oktober 2015 @ 20:47:

[...]

Klinkt goed! Thx!

Meerdere ervaringen natuurlijk welkom. Denk dat ik hem volgende week ga bestellen.

Ik heb deze er trouwens op zitten. Expres gewacht met het afhalen van de folie tot ik het binnen had.

https://www.mobilesupplie ... ector-sony-xperia-z5.html

het is geen flexibele protector maar echt een heel dun glasplaatje.
Ik heb de Z1 Compact nog, en ben er nog steeds dol op!

Ideaal formaat, was toenertijd de enige 'mini', die net zo goed was qua specificaties als het normale (ofwel giga-) formaat smartphones. Ik vind het formaat nog steeds heerlijk - past zo in mijn broekzak

Geen directe ervaring met de Z5, maar mijn broer heeft hem. Hij is er tot nu toe heel tevreden over en kan normaal best kritisch zijn op electronica.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven