Staand en liggend in 1 word document
dinsdag 10 mei 2011 om 10:38
dinsdag 10 mei 2011 om 10:47
sorry, even kijken of het werkte, viva doet een beetje raar.
Ja het wil heb het vorige week gedaan.
gewoon staand maken en dan ga je op (in jouw geval) pagina 5 staan en dan ga je naar paginainstelling en kies je voor: liggend.
Daaronder staat een vakje met keuzeoptied (even uit mijn hoofd) kun je kiezen voor: toepassen op en dan kies je voor: vanaf deze pagina en dan heb je dus vanaf die pagina's liggend.
en bovenaan bij pagina 7 doe je hetzelfde en kies je dus voor: staand en vervolgens toepassen: vanaf deze pagina
Ja het wil heb het vorige week gedaan.
gewoon staand maken en dan ga je op (in jouw geval) pagina 5 staan en dan ga je naar paginainstelling en kies je voor: liggend.
Daaronder staat een vakje met keuzeoptied (even uit mijn hoofd) kun je kiezen voor: toepassen op en dan kies je voor: vanaf deze pagina en dan heb je dus vanaf die pagina's liggend.
en bovenaan bij pagina 7 doe je hetzelfde en kies je dus voor: staand en vervolgens toepassen: vanaf deze pagina
dinsdag 10 mei 2011 om 10:49
Ja hoor, dat kan volgens mij wel! Dan moet je gebruik maken van secties. Een sectie-einde onderaan pagina 4... en eentje na pagina 6. En dan de sectie van pagina 5/6 wijzigen met pagina-instellingen.
Ik heb geen tijd om het voor je te testen, maar heb het zelf ook ooit gedaan. Succes!
(volgens mij gaat het op de manier van angeltje ook, dan voert Word zelf de sectie-einden in).
Ik heb geen tijd om het voor je te testen, maar heb het zelf ook ooit gedaan. Succes!
(volgens mij gaat het op de manier van angeltje ook, dan voert Word zelf de sectie-einden in).
dinsdag 10 mei 2011 om 11:02
Je selecteert pagina 5 en 6 met je muis. Dan ga je naar pagina-indeling en kies je voor de optie liggend. Klik op 'toepassen op' en dan heb je de optie 'geselecteerde tekst'. Want zodra je op pagina 5 gaat staan, en je kiest 'vanaf dit punt' heb je pagina 7 en 8 ook liggend. En dat was niet de bedoeling, toch?
Succes
Succes
dinsdag 10 mei 2011 om 11:50
quote:elninjoo schreef op 10 mei 2011 @ 10:43:
Het zou me vrij onlogisch lijken als dat zou kunnen.
Je kunt je opmaak 90% roteren, maar het document zelf liggende en staande pagina's geven, lijkt me niet kunnen.
Waarom zou dat onlogisch zijn?
Ik werk zelf in de zakenwereld en kom dagelijks van dat soort word docs tegen met idd een combi ervan. Zoals al aangegeven kun je dit makelijk regelen met je paginainstelling
Het zou me vrij onlogisch lijken als dat zou kunnen.
Je kunt je opmaak 90% roteren, maar het document zelf liggende en staande pagina's geven, lijkt me niet kunnen.
Waarom zou dat onlogisch zijn?
Ik werk zelf in de zakenwereld en kom dagelijks van dat soort word docs tegen met idd een combi ervan. Zoals al aangegeven kun je dit makelijk regelen met je paginainstelling