Staand en liggend in 1 word document

10-05-2011 10:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een word document dat bestaat uit 8 pagina's:

Pagina 1-4 is staand

Pagina 5,6 liggend

Pagina 7,8 is staand

Ik wil graag dat pagina 5,6 liggend word en ik dat het allemaal in 1 document is. Weet iemand hoe ik dat moet doen?

Ik heb de nieuwste windows en het document bevat kop & voetteksten.
Het zou me vrij onlogisch lijken als dat zou kunnen.

Je kunt je opmaak 90% roteren, maar het document zelf liggende en staande pagina's geven, lijkt me niet kunnen.
hallo
sorry, even kijken of het werkte, viva doet een beetje raar.

Ja het wil heb het vorige week gedaan.

gewoon staand maken en dan ga je op (in jouw geval) pagina 5 staan en dan ga je naar paginainstelling en kies je voor: liggend.

Daaronder staat een vakje met keuzeoptied (even uit mijn hoofd) kun je kiezen voor: toepassen op en dan kies je voor: vanaf deze pagina en dan heb je dus vanaf die pagina's liggend.

en bovenaan bij pagina 7 doe je hetzelfde en kies je dus voor: staand en vervolgens toepassen: vanaf deze pagina
Hoi, of het in word kan weet ik niet maar het kan wel in acrobat. Je maakt dan een pdf van elke pagina, liggend of staand, en later plak je die aan elkaar in de pdf. (je begint met pagina 1, dan doe je insert page, liggende erbij plaatsen)
Ja hoor, dat kan volgens mij wel! Dan moet je gebruik maken van secties. Een sectie-einde onderaan pagina 4... en eentje na pagina 6. En dan de sectie van pagina 5/6 wijzigen met pagina-instellingen.

Ik heb geen tijd om het voor je te testen, maar heb het zelf ook ooit gedaan. Succes!

(volgens mij gaat het op de manier van angeltje ook, dan voert Word zelf de sectie-einden in).
Heb even in word gekeken.

er staat dus toepassen op:

optie 1: heel document

optie 2: vanaf dit punt

en dan moet je dus kiezen voor: vanaf dit punt
Secties, inderdaad, dan kun je je document in secties indelen en de verschillende secties een verschillende opmaak geven. (secties vind je bij page-break)
Met secties heb ik niet gewerkt, te lastig hihi, dit is makkelijker
Je selecteert pagina 5 en 6 met je muis. Dan ga je naar pagina-indeling en kies je voor de optie liggend. Klik op 'toepassen op' en dan heb je de optie 'geselecteerde tekst'. Want zodra je op pagina 5 gaat staan, en je kiest 'vanaf dit punt' heb je pagina 7 en 8 ook liggend. En dat was niet de bedoeling, toch?

Succes
quote:elninjoo schreef op 10 mei 2011 @ 10:43:

Het zou me vrij onlogisch lijken als dat zou kunnen.

Je kunt je opmaak 90% roteren, maar het document zelf liggende en staande pagina's geven, lijkt me niet kunnen.

Waarom zou dat onlogisch zijn?

Ik werk zelf in de zakenwereld en kom dagelijks van dat soort word docs tegen met idd een combi ervan. Zoals al aangegeven kun je dit makelijk regelen met je paginainstelling
@littlefaith: daarom zei ik ook en bovenaan pagina 7, doe je het omgekeerde. dus weer liggend. Ben wel benieuwd of het gelukt is TO
euh correctie, weer staand
Allemaal hardstikke bedankt voor jullie reacties! Het is me inmiddels geluk!!! :D
Hahaha, mij ook!!

(dit was het antwoord waar ik al lang naar op zoek was, dus hulde!! )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven