tussen Word en Indesign.....
dinsdag 22 mei 2012 om 09:59
Wie weet er een programma wat er tussen Word en InDesign in zit?
Ik hou van creatieve dingen maken, dit vind ik prachtig:

In Word kom ik heel ver, maar kom op zeg, het is Word, dat kent wat creatieve uitspattingen betreft nogal wat beperkingen.
InDesign lijkt me ingewikkeld om te leren (ik heb het boek gezien!), en wat ik heb begrepen is dat je er ook Illustrator bij moet gebruiken. Bij mijn Photoshopcursus ben ik zo hard afgehaakt, ik kon alleen nog maar dromen over 'layers' en 'lasso', dat was niet echt mijn ding *kuche*.
Ik hoef ook niet hardcore te grafisch ontwerpen, maar af en toe iets leuks maken voor privegebruik, zoals bovenstaande uitnodiging, ja dat lijkt me wel wat!
Welk (gratis! makkelijk! voor Mac!) programma kunnen jullie mij aanraden?
Of ben ik veroordeeld tot pielen in Word voor de rest van mijn leven?
Ik hou van creatieve dingen maken, dit vind ik prachtig:

In Word kom ik heel ver, maar kom op zeg, het is Word, dat kent wat creatieve uitspattingen betreft nogal wat beperkingen.
InDesign lijkt me ingewikkeld om te leren (ik heb het boek gezien!), en wat ik heb begrepen is dat je er ook Illustrator bij moet gebruiken. Bij mijn Photoshopcursus ben ik zo hard afgehaakt, ik kon alleen nog maar dromen over 'layers' en 'lasso', dat was niet echt mijn ding *kuche*.
Ik hoef ook niet hardcore te grafisch ontwerpen, maar af en toe iets leuks maken voor privegebruik, zoals bovenstaande uitnodiging, ja dat lijkt me wel wat!
Welk (gratis! makkelijk! voor Mac!) programma kunnen jullie mij aanraden?
Of ben ik veroordeeld tot pielen in Word voor de rest van mijn leven?
dinsdag 22 mei 2012 om 10:05
dinsdag 22 mei 2012 om 10:13
dinsdag 22 mei 2012 om 10:24
http://www.apple.com/nl/iwork/pages/
Ik ken het programma niet, ik werk met het hele grafische pakket van Adobe
Ik ken het programma niet, ik werk met het hele grafische pakket van Adobe
dinsdag 22 mei 2012 om 10:26
lettertype kan ook komen door mac/pc verschillen. truetype, opentype, enz. er zijn veel gratis fonts te vinden, bijv op www.losttype.com/
dinsdag 22 mei 2012 om 10:30
ik ben ontwerper bij een reclame buro en ja zonder indesign...... ik zou het dan in word doen en bijv. bij www.dafont.com mooie gratis lettertypes downloaden, op www.downturk.com of www.sxc.hu mooie achtergrondplaatjes zoeken
dinsdag 22 mei 2012 om 10:31
dinsdag 22 mei 2012 om 10:34
op mijn werk bedoel je?
adober illustrator, adobe indesign en adobe photoshop. zonder die 3 kan ik niks
de programmas zijn inderdaad belachelijk duur maar ik denk dat je die ook wel weer gratis op een of andere torrent-site kan vinden.
dinsdag 22 mei 2012 om 10:35
http://www.megabite.nl/kb ... pt-en-opentypelettertypen
Hier staat het verschil beschreven, beetje lastig uit te leggen maar deze tekst verwoordt het goed.
Hier staat het verschil beschreven, beetje lastig uit te leggen maar deze tekst verwoordt het goed.