tussen Word en Indesign.....

22-05-2012 09:59 49 berichten
Wie weet er een programma wat er tussen Word en InDesign in zit?

Ik hou van creatieve dingen maken, dit vind ik prachtig:

http://www.invitationcrush.com/wp-content/uploads/2010/07/cherry-blossom-wedding-invitations1.jpg

In Word kom ik heel ver, maar kom op zeg, het is Word, dat kent wat creatieve uitspattingen betreft nogal wat beperkingen.

InDesign lijkt me ingewikkeld om te leren (ik heb het boek gezien!), en wat ik heb begrepen is dat je er ook Illustrator bij moet gebruiken. Bij mijn Photoshopcursus ben ik zo hard afgehaakt, ik kon alleen nog maar dromen over 'layers' en 'lasso', dat was niet echt mijn ding *kuche*.

Ik hoef ook niet hardcore te grafisch ontwerpen, maar af en toe iets leuks maken voor privegebruik, zoals bovenstaande uitnodiging, ja dat lijkt me wel wat!

Welk (gratis! makkelijk! voor Mac!) programma kunnen jullie mij aanraden?

Of ben ik veroordeeld tot pielen in Word voor de rest van mijn leven? X-D
Soms heb ik ook een heel mooie lettertype gedownload, en dat leest Word dan niet uit...
Alle reacties Link kopieren
volg een serie tutorials op youtube, dan heb je de basis van indesign na een tijdje wel onder de knie. dat programma is natuurlijk niet gratis maar wel het beste om mee 'op te maken'. Echt leuk vormgeven gaat het beste met een goed programma uiteraard. Gratis tussenoplossingen zou ik niet weten.
Maar ik wil geen Indesign, ik kan het niet eens betalen.
Ik weet niet of het nog bestaat maar coreldraw was voor mij een goed pakket. Ik werk overigens wel met photoshop en illustrator.
SeptemberGirl schreef op 22 mei 2012 @ 10:06:

Maar ik wil geen Indesign, ik kan het niet eens betalen.

Kijk eens op piratebay, kun je soms wel een versie downloaden.

Het voorbeeld wat je laat zien kan je prima in Indesign maken zonder Illustrator te gebruiken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Indesign moet je ook niet leren vanuit je boek, maar er gewoon achter gaan zitten, en door te doen leer je. Ik was gewend altijd alles in Quark te doen, toen werd Indesign hét programma, en ik heb het mezelf aangeleerd.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef op 22 mei 2012 @ 10:11:

[...]

Kijk eens op piratebay, kun je soms wel een versie downloaden.

Het voorbeeld wat je laat zien kan je prima in Indesign maken zonder Illustrator te gebruiken.

Maar ik wil en kan geen Indesign. Ik heb de moed niet om dat te leren. En ik heb er geen tijd voor.

Ik gebruik mijn mac ook voor werk, dus ik mag geen illegale versies van programma's draaien.... moet allemaal officieel!
Maleficent schreef op 22 mei 2012 @ 10:13:

Indesign moet je ook niet leren vanuit je boek, maar er gewoon achter gaan zitten, en door te doen leer je. Ik was gewend altijd alles in Quark te doen, toen werd Indesign hét programma, en ik heb het mezelf aangeleerd.

Jaja, dat zeiden ze van Photoshop ook tegen me..... ;-)

Indesign wordt het gewoon niet, ik ben echt op zoek naar een alternatief.....
Ik las iets over Pagemaker, maar de laatste update daarvan was in 2001! X-D
Heet dat niet Pages o.i.d.? Of is dat alleen voor Mac?
oh, je hebt een Mac... :D
En dit?

http://img5.handmadecharlotte.com/wp-content/uploads/2010/03/birthday_invitation_2.jpg
http://www.apple.com/nl/iwork/pages/

Ik ken het programma niet, ik werk met het hele grafische pakket van Adobe
Ja maar Pages is gewoon hetzelfde als Word, alleen hebben ze daar wat templates ingegooid.
lettertype kan ook komen door mac/pc verschillen. truetype, opentype, enz. er zijn veel gratis fonts te vinden, bijv op www.losttype.com/
Oh interessant, ja dat zie ik inderdaad vaak, dan is een lettertype TTF of OTF. Wat is het verschil?
SeptemberGirl schreef op 22 mei 2012 @ 10:25:

Ja maar Pages is gewoon hetzelfde als Word, alleen hebben ze daar wat templates ingegooid.
oh... tja ik denk dat het dan lastig is. Ik vind het ook moeilijk te beoordelen, ik vind photoshop en indesign namelijk appeltje-eitje maar ik werk er dan ook dagelijks mee.
ik ben ontwerper bij een reclame buro en ja zonder indesign...... ik zou het dan in word doen en bijv. bij www.dafont.com mooie gratis lettertypes downloaden, op www.downturk.com of www.sxc.hu mooie achtergrondplaatjes zoeken
Ik heb diverse lettertypes van DaFont, maar sommige worden niet uitgelezen door Word.....
koekie wat gebruik je dan als ik vragen mag?
sorry, juiste link is : http://www.downturk.net

dan links op design klikken, dan op stockphoto
heb je fonts wel goed geinstalleerd? in principe moeten alle fonts door word gelezen kunnen worden. Je had een mac he? Heb je de "echte" word of zo'n office-reader pakket?
valerie__ schreef op 22 mei 2012 @ 10:31:

koekie wat gebruik je dan als ik vragen mag?

op mijn werk bedoel je?

adober illustrator, adobe indesign en adobe photoshop. zonder die 3 kan ik niks :) af en toe nog acrobat om pdfje te verbouwen, adobe dreamweaver om websites te bouwen

de programmas zijn inderdaad belachelijk duur maar ik denk dat je die ook wel weer gratis op een of andere torrent-site kan vinden.
http://www.megabite.nl/kb ... pt-en-opentypelettertypen

Hier staat het verschil beschreven, beetje lastig uit te leggen maar deze tekst verwoordt het goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven