Veel te zware windows

23-01-2011 16:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier ook gebruikers die een veel te zwaar Windows 7 besturingssysteem hebben? Tegenwoordig vind ik een opstarttijd van 30 sec. het maximum aanvaardbare .

Met Linux Kubuntu kom ik binnen die tijd . Helaas stond op mijn Asus Win 7 Home premium en dus downgrade ik deze maar naar Win 7 Starter.

Gelukkig kon ik deze met RemoveWAT activeren.

Windows blijft een dwarsleasiepatientje
windows opstarten in 30 sec?? Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb Windows7 Ulitmate en die start toch echt een stuk sneller op dan alle vorige Windows versies. Ik schat dat die van mij opstart in 30 seconden, dan starten er een viertal programma's mee op: dropbox, Yammer, Logitech en OneNote. Ik zal het zo eens testen, maar Windows7 is toch echt beduidend sneller dan voorgaande versies, en niet alleen met opstarten.
quote:meds schreef op 23 januari 2011 @ 16:58:

windows opstarten in 30 sec?? Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik heb de Duitse versie van Win 7 starter op de Asus met Intel Atom CPU Z520 met 2 G RAM en die doet er nu 25 sec over.

Met de Home Premium NL versie kon ik eerst>de hond gaan uitlaten>koffie zetten>mijn schoonmoeder bellen>de planten water geven.
Ik sluit mijn computer bijna nooit af, maar zet hem altijd in slaapstand, dan is hij in een paar seconde ook weer opgestart met windows 7.
Neem een andere processor
Van het aanzetten tot Windows, en de vier programma's die mee starten, helemaal geladen is 45 seconden. Dit vind ik snel genoeg, vorige Windows versies deden er veel langer over.

Edit: ik heb een Intel Pentium D CPU 2,80 GHz, 2,0 GB RAM.
laat me raden, jij hebt vast wel weer een oplossing
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:meds schreef op 23 januari 2011 @ 16:58:

windows opstarten in 30 sec?? Dat heb ik nog nooit meegemaakt.Met een i7 processor en ssd 80 G doet ie het wel in 10-14 seconden hoor (linux)
Linux vind ik honderd keer niets, saai.....bleeergh!
Als het niet snel genoeg gaat met Windows, dan gebruik je toch Linux. Ik snap je probleem niet.
quote:Jaschenca schreef op 23 januari 2011 @ 17:20:

Linux vind ik honderd keer niets, saai.....bleeergh!

Ahum.. je hebt meer dan 50 variaties tegenwoordig.

Dus hoezo saai? Probeer als je wilt maar eens een live installatie van Ubuntu .
wat maakt het in hemelsnaam uit of iets in 30 sec of 50 sec opstart? Je kunt ook problemen zoeken waar ze niet zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Tegucigalpa schreef op 23 januari 2011 @ 17:23:

Als het niet snel genoeg gaat met Windows, dan gebruik je toch Linux. Ik snap je probleem niet.

Die vraag zou ik mij zelf ook gesteld kunnen hebben echter...

De windows mafia vraagt nu eenmaal soms om windows gerelateerde programma's
quote:vrijeflierefluiter schreef op 23 januari 2011 @ 16:57:

Windows blijft een dwarsleasiepatientje Rottige beeldspraak, maar ik begrijp je wel.
quote:vrijeflierefluiter schreef op 23 januari 2011 @ 17:26:

[...]

Die vraag zou ik mij zelf ook gesteld kunnen hebben echter...

De windows mafia vraagt nu eenmaal soms om windows gerelateerde programma's

Tja, de Windows mafia, wat doe je er aan.

Ik moet bekennen dat ik ook zoveel mogelijk Microsoft producten probeer te vermijden. Maar soms kan het niet anders.

@Jaschenca: Ubuntu lijkt qua uiterlijk veel op Windows
quote:vrijeflierefluiter schreef op 23 januari 2011 @ 17:24:

[...]

Ahum.. je hebt meer dan 50 variaties tegenwoordig.

Dus hoezo saai? Probeer als je wilt maar eens een live installatie van Ubuntu .Heb ik al eens gedaan, meerder versies geprobeerd (via een tweede opstartpartitie) maar ik vind het dus echt helemaal niks.
Jij verwacht van een atom Z520 netbook (het toppunt van traagheid) hoge prestaties en die vergelijk je met een i7 + intel SSD

Vooral die SSD heeft je verpest, ik kan het weten, want heb er ook een

Er komen wel leuke ultraportables met AMD fusion uit binnenkort (ook een type met dual core cpu + redelijke gpu), zoals bijv de Lenovo x120e.
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
quote:vraagtekenxy schreef op 23 januari 2011 @ 18:07:

Jij verwacht van een atom Z520 netbook (het toppunt van traagheid) hoge prestaties en die vergelijk je met een i7 + intel SSD

Vooral die SSD heeft je verpest, ik kan het weten, want heb er ook een

Er komen wel leuke ultraportables met AMD fusion uit binnenkort (ook een type met dual core cpu + redelijke gpu), zoals bijv de Lenovo x120e.Nou neu , dat nou ook weer niet echt maar 10 minuutjes opstarttijd vind ik ietwat overdreven. Die Duitse Starterversie doet het binnen die 30 sec op mijn Asus + intel atom Z520 netbook met 2 G geheugen .
10 minuten klinkt als een probleem, zoveel verschillen starter en home premium nou ook niet van elkaar.
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
quote:vraagtekenxy schreef op 23 januari 2011 @ 18:22:

10 minuten klinkt als een probleem, zoveel verschillen starter en home premium nou ook niet van elkaar.Dat was het ook en ondanks het uitschakelen van bepaalde services en sommige registry tweaks bleef het fabriek af een dwarsleasiepatientje. Ik kon bijna een eitje bakken op de processor zo heet werd ie. Windows blijft voor mij Hopeloos. Eerst tapijt leggen en dan het plafond witten
quote:vrijeflierefluiter schreef op 23 januari 2011 @ 18:29:

[...]

Dat was het ook en ondanks het uitschakelen van bepaalde services en sommige registry tweaks bleef het fabriek af een dwarsleasiepatientje. Ik kon bijna een eitje bakken op de processor zo heet werd ie. Windows blijft voor mij Hopeloos. Eerst tapijt leggen en dan het plafond witten Dit heeft niks met Windows te maken, en dat weet je zelf ook wel. Dus eigenlijk is dit een WindowsBash topic? Ondanks dat ik met mijn systeempje van 3 jaar oud nog snel kan opstarten met Windows7 Ultimate, blijf jij volharden in het "Windows is Kut" riedeltje? Tja, ik snap niet zoveel van je. Je opent topics ook niet voor raad of om een discussie op te starten, maar via een omweg jouw "ding" als feit/ik weet het te verkondigen? Weleens van het welbekende zeepkistje gehoord? En met dat item een koppeling met het Vondelpark of de Dam geprobeerd?
quote:Jaschenca schreef op 23 januari 2011 @ 20:18:

[...]

Dit heeft niks met Windows te maken, en dat weet je zelf ook wel. Dus eigenlijk is dit een WindowsBash topic? Ondanks dat ik met mijn systeempje van 3 jaar oud nog snel kan opstarten met Windows7 Ultimate, blijf jij volharden in het "Windows is Kut" riedeltje? Tja, ik snap niet zoveel van je. Je opent topics ook niet voor raad of om een discussie op te starten, maar via een omweg jouw "ding" als feit/ik weet het te verkondigen? Weleens van het welbekende zeepkistje gehoord? En met dat item een koppeling met het Vondelpark of de Dam geprobeerd?Weet je? Jij hebt gelijk en ik heb geluk...
quote:vrijeflierefluiter schreef op 23 januari 2011 @ 20:37:

[...]

Weet je? Jij hebt gelijk en ik heb geluk... Bijna goed. Ik heb altijd gelijk, en jij geluk...omdat ik altijd gelijk heb
Nou wat let je om Linux dual-boot te installeren? Of, handiger nog, Linux (vb. Linux Mint) + VirtualBox met daarin Windows XP.. Elk huidig Windows programma werkt toch nog op XP.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven