Vraagje Google Analytics: pad van bezoeker volgen?
dinsdag 1 maart 2011 om 21:21
Even een vraagje over Google Analytics... Op mijn site komen ook bezoekers binnen via verwijzende sites. Ik heb wel eens gehoord dat het ook mogelijk is om precies te volgen via welke verwijzende site de bezoeker mijn website op komt en welke pagina's hij dan bezoekt en hoelang hij blijft. Echter lukt het me tot nu toe niet om dit te achterhalen. Iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat? Dus: hoe kun je het hele pad nagaan van bezoekers die via een verwijzende site op mijn website terecht komen?
dinsdag 1 maart 2011 om 21:38
Je moet dan wel van te voren een pad instellen. Dat is een van de functies van google analytics. Je kan dan zien hoeveel mensen het pad volgen.
Een bekend pad die je kan instellen is bijvoorbeeld van startpagina naar de verkooppagina van producten naar de afrekenpagina.
Het is echter niet per bezoeker na te gaan wat voor pad ze volgen. Je kan alleen het percentage zien (of aantal) dat jouw van te voren ingestelde pad volgt.
Het is ook mogelijk meerdere paden in te stellen.
Een bekend pad die je kan instellen is bijvoorbeeld van startpagina naar de verkooppagina van producten naar de afrekenpagina.
Het is echter niet per bezoeker na te gaan wat voor pad ze volgen. Je kan alleen het percentage zien (of aantal) dat jouw van te voren ingestelde pad volgt.
Het is ook mogelijk meerdere paden in te stellen.
donderdag 3 maart 2011 om 20:15