Vraagje over DVD-speler

28-02-2016 15:37 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Electronitwit hier. Ik heb al een poosje een smart tv met HD. Ik had tot nu toe mijn oude DVD-speler nog niet aangesloten, vanwege geen zin in gedoe met kabels en slepen met meubilair en omdat ik op andere manieren tv kijk (Netflix / USB etc.).

Gisteren was ik soort van aan het stevig opruimen en schoonmaken en besloot ik dit ook maar eens te tackelen. Na een poosje kreeg ik het ding aan de praat maar de beeldkwaliteit valt erg tegen. Ik ben inmiddels dus gewend om alles in HD kwaliteit te bekijken en de DVD-tjes vind ik vrij wazig, ook al staat er HD op de box.

Kan dit komen omdat het een hele oude DVD-speler is? Of omdat de beeldoverdracht dmv een scartkabel gebeurt? Hebben nieuwe DVD-spelers een HDMI-kabel? Ik heb net even gegoogeld op DVD-spelers bij een webshop en daar stond bij aansluiting USB. Is dat hetzelfde als een HDMI-kabel? Kortom, wat moet ik doen om mijn DVD-tjes in HD-kwaliteit te kunnen bekijken?

Ik heb al gecheckt of mijn DVD-speler een HDMI-ingang heeft, dat heeft hij niet.

Alvast bedankt!
HDMI is iets anders dan USB. Je kunt een blu-ray speler kopen. Die hebben allemaal HDMI en je kunt er ook gewoon je dvd's op bekijken.
USB is niet hetzelfde als HDMI

Je kunt wel een omvormer kopen voor je DVD speler

Maakt van scart HDMI, dan gaat de beeldkwaliteit er aanzienlijk op vooruit.

Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Je dvd speler kan geen HD afspelen, dat is het probleem. HD dvd's moet je op een Blu-ray speler afspelen om ze in HD te kunnen bekijken.
Aha! Ik denk dat ik dan het beste een Blu-ray speler kan kopen (ik wist niet dat die ook gewone DVD's af kunnen spelen) i.p.v. zo'n omvormer, want ik vermoed dat deze DVD-speler niet meer al te lang te leven heeft. Zag net dat Blu-ray spelers niet meer zo duur zijn als vroeger.

Bedankt allemaal!
SCART is analoog, DVD digitaal. Jouw tv ook en laat HDMI nou ook digitaal zijn!

Als je dus een BluRay-speler koopt en die met HDMI aansluit zou hrt net zo scherp moeten zijn als digitale tv.
Ok, bedankt lulletjerozenwater. Dus ik moet sowieso een blu ray-speler met een HDMI-aansluiting hebben. Maakt het nog iets uit of die HDMI-kabel ethernet heeft of niet? Ik zit wat te googelen en ik kom dat soort kabels tegen, maar volgens mij heb ik hier nog ergens een HDMI-kabel liggen. Ik weet niet of die ethernet heeft (en wat dat is) en of dat iets uit maakt.
quote:Boomschors schreef op 28 februari 2016 @ 20:17:

Ok, bedankt lulletjerozenwater. Dus ik moet sowieso een blu ray-speler met een HDMI-aansluiting hebben. Maakt het nog iets uit of die HDMI-kabel ethernet heeft of niet? Ik zit wat te googelen en ik kom dat soort kabels tegen, maar volgens mij heb ik hier nog ergens een HDMI-kabel liggen. Ik weet niet of die ethernet heeft (en wat dat is) en of dat iets uit maakt.Lang leve Google

hdmi ethernet
Je bent zelf een theepot
Naar mijn idee is HDMI Ethernet niet nodig.
quote:lulletjerozenwater schreef op 28 februari 2016 @ 20:45:

Naar mijn idee is HDMI Ethernet niet nodig.Bedankt, dan ga ik eerst die kabel die ik heb liggen eens proberen.
quote:lulletjerozenwater schreef op 28 februari 2016 @ 20:45:

Naar mijn idee is HDMI Ethernet niet nodig.Woeps, dubbel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven