vraagje rabobank

05-07-2012 19:37 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag viel mij iets geks op.

Ik heb nu ( ik noem maar wat ) 200 euro op de rekening staan, als ik dan bij internetbankieren kijk staat er dus bij bestedingsruimte 200 en bij saldo ook 200.

Vandaag keek ik met mijn vriendin mee en zij heeft bij bestedingsruimte ( noem ook maar wat ) 500 staan, en bij saldo 200.

Hoe kan het dat zij niet gewoon het saldo en bestedingsruimte het zelfde heeft?

En wat houd de bestedingsruimte eigenlijk in?

Ik heb mij daar nooit heel erg in verdiept.
Ik neem aan dat het dus allemaal wel goed gaat met mijn vader, met terugbetalen enzo.

We wonen nog steeds in het zelfde huis dus
quote:itsssme schreef op 05 juli 2012 @ 20:08:

Ik neem aan dat het dus allemaal wel goed gaat met mijn vader, met terugbetalen enzo.

We wonen nog steeds in het zelfde huis dus Zolang er geen boze grote mannen aan de deur komen wel ja.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:lifeforever schreef op 05 juli 2012 @ 19:50:

[...]

Ik heb een studentenrekening, en krijg een vrij hoog percentage voor mijn spaargeld, wat maakt dat ik het percentage wat ik af zou moeten staan als ik rood sta klein vind.quote:lifeforever schreef op 05 juli 2012 @ 19:52:

http://www.rabobank.nl/pa ... ood_staan/voor_studenten/Ik noem 10.1% niet een laag percentage. En voor niet-studenten is het 14.9%! Als ik zo boud mag zijn: bij welk spaarproduct krijg je zulke percentages? Dat wil ik ook wel!
quote:gember999 schreef op 05 juli 2012 @ 20:19:

[...]

[...]

Ik noem 10.1% niet een laag percentage. En voor niet-studenten is het 14.9%! Als ik zo boud mag zijn: bij welk spaarproduct krijg je zulke percentages? Dat wil ik ook wel!Dat dus. Mensen denken dat het maar een klein percentage is, maar dat is dus helemaal niet zo.
quote:Fame schreef op 05 juli 2012 @ 20:25:

[...]

Dat dus. Mensen denken dat het maar een klein percentage is, maar dat is dus helemaal niet zo.Het is ook best misleidend dat vaak het percentage per maand genoemd wordt. Dan denk je dat het heel laag is, maar dat is natuurlijk een heel hoog percentage per jaar.
Ik vond het best een handige uitvinding. Zolang je zorgt dat je mogelijke roodstand niet hoger is dan je maandelijkse inkomen sta je dus nooit langer dan een maand rood. En zeker voor mensen die alleen wonen en maar een rekening hebben is het handig om bij onverwacht hoge kosten meer dan je saldo te kunnen besteden.

Voor de tijd van het internetbankieren duurde het vaak even voor je een bedrag van je spaarekening op je lopende rekening had overgeboekt. Nu gaat dat sneller, maar ik hou mijn bestedingslimiet aan omdat je maar nooit weet wat er gebeurt. Die paar euro rente voor een maand roodstand heb ik er dan best voor over.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

14,9% !!!!!! Dat is echt heeeel veel!
Das niet zo bij de rabobank hoor Fame, ik sta al jaren altijd een bedrag in het rood. Hoef het nooit aan te vullen, als ik de debet rente maar betaal
Internagelaktisch
Alles over rood staan op je betaalrekening van de Rabobank. Absolute afrader hoor, kost je handen vol met klauwen!

klik

Leer jezelf alsjeblieft aan dat wat je niet hebt je ook niet kunt uitgeven. Dus eerst sparen dan kopen. Scheelt je heel veel geld.
Ik mag 1000 euro rood staan. Dat kost ongeveer 4 euro rente per jaar.

Misschien is het heel duur als je voortdurend 1000 euro rood staat, maar in de praktijk komt dat eigenlijk niet voor.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:kopjekoffie70 schreef op 07 juli 2012 @ 19:48:

Ik mag 1000 euro rood staan. Dat kost ongeveer 4 euro rente per jaar.

Misschien is het heel duur als je voortdurend 1000 euro rood staat, maar in de praktijk komt dat eigenlijk niet voor.

1000 euro rood staan kost je geen 4 euro per jaar maar ongeveer 200 euro.

Jij hebt de mogelijkheid om 1000 euro rood te staan maar staat duidelijk zelden rood, anders zou je veel meer kwijt zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven