Moeilijke ontdekking

24-08-2026 22:31 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er afgelopen weekend achtergekomen dat mijn meest recente ex, met wie ik 2 jaar samen was, een veel vastere relatie met iemand anders bleek te hebben. Al jarenlang dus. Ik was dus (onbewust en ongewild) 2 jaar lang de “sidechick”. Ik ben nog steeds totaal in shock van dit. Hoewel ik zelf, vanwege andere redenen, de relatie verbroken heb, doet dit met terugwerkende kracht idioot veel pijn.

Met dit topic ben ik dan ook niet persé op zoek naar oorzaken bij mezelf zoeken of dat type reacties te krijgen. Geloof me, ik twijfel al genoeg aan mijn eigen judge-of-character, heb hechtingsissues etc etc, en ondertussen al hulptroepen daarvoor ingeschakeld.

Ik ben hier vooral op zoek naar uitwisseling met mensen die soortgelijks hebben meegemaakt en te ontdekken wat hen hielp om hiermee te dealen. Een beetje support te vinden etc..
Om de situatie wat te verhelderen: mijn ex postte op insta een bericht over het overlijden van zijn “allesie”, de vrouw van zijn dromen. Een persoon wiens naam ik tot dusver nog nooit had gehoord. Daaronder stonden allemaal steunbetuigingen vanuit zijn omgeving. Heel inlevend en fijn. Toch is het voor mij een soort van wrang dit te ontdekken. Richting hem hoef/ doe ik er niks meer mee, maar het doet wel ongelooflijk zeer. Dubbel/ misplaatst gevoel, omdat ik weet dat zij er niet meer is en ik niks af wil doen aan dat gemis/ verdriet, maar wèl ongelooflijk aangedaan ben dat ik dit niet heb geweten
Wat pijnlijk voor jou. En wat weird. Heb je in die twee jaar nooit zijn familie of vrienden ontmoet?

Edit: mijn vraag is niet om oorzaken bij jou te zoeken, ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dit mogelijk is bij een relatie van twee jaar. Inhoudelijk heb ik (voor zover ik weet ;)) geen ervaring hiermee
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
@Avie, Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, maar ik weet dat sommige mensen heel goed kunnen liegen en bedriegen (zelf vaak genoeg meegemaakt)
Voor iedereen een groene tuin
Voor zover ik wist was hij na zijn scheiding gebroeieerd met zo ongeveer iedereen. Daardoor veel nieuwe mensen in zijn leven. Die dus weer niks van zijn “oude” leven wisten. Compleet gestoord. Ik denk vooral dus voor zijn kinderen, die wèl van beide ons bestaan moeten hebben geweten.
Nieuweling93 schreef:
24-08-2026 22:56
Voor zover ik wist was hij na zijn scheiding gebroeieerd met zo ongeveer iedereen. Daardoor veel nieuwe mensen in zijn leven. Die dus weer niks van zijn “oude” leven wisten. Compleet gestoord. Ik denk vooral dus voor zijn kinderen, die wèl van beide ons bestaan moeten hebben geweten.
Wat?!?
Jemig wat bizar. En naar.
Sterkte TO, kan me indenken dat je je heel naar voelt.
Wat eten we vanavond?
Je weet niet wat voor afspraken hij en zijn overleden partner hadden. Als iemand lang ziek is verandert je relatie, misschien wist jij niet van haar - maar zij wel van jou. Zou je je daardoor minder ongemakkelijk voelen?
Wat rot om te horen. Echt heel klote. En overweldigend,
Geen ervaring mee maar wil je veel sterkte wensen.
laiskuri schreef:
25-08-2026 00:26
Je weet niet wat voor afspraken hij en zijn overleden partner hadden. Als iemand lang ziek is verandert je relatie, misschien wist jij niet van haar - maar zij wel van jou. Zou je je daardoor minder ongemakkelijk voelen?
Gezien de leugens dat hij gebrouilleerd was met iedereen lijkt dat me wel sterk...
Het zou kunnen natuurlijk, maar maakt het niet minder respectloos richting TO.

Echt heel echt naar voor je TO, zeker met die kinderen erbij. Misschien kan je er troost uit halen dat je het zelf al had uitgemaakt? Alsnog heel erg verdrietig voor je :hug:
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Nieuweling93 schreef:
24-08-2026 22:40
Om de situatie wat te verhelderen: mijn ex postte op insta een bericht over het overlijden van zijn “allesie”, de vrouw van zijn dromen. Een persoon wiens naam ik tot dusver nog nooit had gehoord. Daaronder stonden allemaal steunbetuigingen vanuit zijn omgeving. Heel inlevend en fijn. Toch is het voor mij een soort van wrang dit te ontdekken. Richting hem hoef/ doe ik er niks meer mee, maar het doet wel ongelooflijk zeer. Dubbel/ misplaatst gevoel, omdat ik weet dat zij er niet meer is en ik niks af wil doen aan dat gemis/ verdriet, maar wèl ongelooflijk aangedaan ben dat ik dit niet heb geweten

Ik weet de verdere inhoud van dat bericht niet natuurlijk, maar kan het niet zijn dat hij echt niet meer samen was met haar? Op zich kan hij dan nog haar zijn allessie noemen, omdat hij haar altijd zo genoemd heeft.

En als je terugkijkt, vallen er dan stukjes op z'n plek, qua afspraken maken? Sprak je nooit bij hem thuis af, ben je in die 2 jaar nooit bij hem thuis geweest?
Wat ontzettend naar om te ontdekken TO :hug:
Natuurlijk had de man sowieso TO moeten vertellen dat hij al een partner had. Ik wilde enkel toevoegen dat het niet vanzelfsprekend is dat hij zijn vrouw heeft bedrogen. Dat kan met haar medeweten / instemming zijn geweest.
Ik herken dit zeker en snap jouw gevoel ook goed. In mijn eerste huwelijk werd ik regelmatig bedrogen. De laatste x ontkende mijn ex dit heel stellig. Er was niks tussen hun en ik was gek. Nu ben ik er laatst dus achter gekomen dat ik dus niet gek was en dat deze relatie al speelde tijdens ons huwelijk. Ook al is het echt al jaren geleden dat ik met mijn ex was, het deed toch ff iets met mij. Heel even maar want ze mag hem houden. Echt een gelukkige indruk maken ze nl niet. Een vos verliest nooit zijn streken…denk dat hij bij haar ook vreemd gaat.
Lisa2022 schreef:
25-08-2026 08:30
Ook al is het echt al jaren geleden dat ik met mijn ex was, het deed toch ff iets met mij. Heel even maar want ze mag hem houden.
Het is inderdaad alleen maar weer een extra bevestiging dat het goed is dat je bij hem weg bent.
laiskuri schreef:
25-08-2026 08:28
Natuurlijk had de man sowieso TO moeten vertellen dat hij al een partner had. Ik wilde enkel toevoegen dat het niet vanzelfsprekend is dat hij zijn vrouw heeft bedrogen. Dat kan met haar medeweten / instemming zijn geweest.
Ik zou dat wel gek vinden. Wel met medeweten van partner, maar niet met medeweten van minnares. Dan maakt die man zijn leven nodeloos enorm ingewikkeld. Meestal is het toch andersom als er maar één persoon op de hoogte is (of dus geen van beide). Het is vast niet compleet onmogelijk maar ik vind het wel een onlogisch scenario.

Sterkte TO, het lijkt me echt heel lastig om daar zo achter te moeten komen.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Nieuweling93 schreef:
24-08-2026 22:40
Om de situatie wat te verhelderen: mijn ex postte op insta een bericht over het overlijden van zijn “allesie”, de vrouw van zijn dromen. Een persoon wiens naam ik tot dusver nog nooit had gehoord.

Kan het ook nog zo zijn dat hij tijdens jullie relatie daadwerkelijk niets meer met deze vrouw had, maar dat zij een ex was (de moeder van zijn kinderen?) die hij altijd als zijn allessie beschouwd heeft?
Vreselijk om te ontdekken.

Maar dit was dus de moeder van zijn kinderen? Dan had je haar naam toch wel eens gehoord?
Net als bij S-Groot en MissUnderstood kwam bij mij ook de gedachte op dat je ex destijds daadwerkelijk gescheiden was en gebrouilleerd met zijn omgeving. Met als toevoeging dat hij het na jullie breuk wellicht weer heeft kunnen bijleggen met de moeder van zijn kinderen: Misschien naar aanleiding van haar ziekte?
Blijkbaar geldt 'in ziekte en gezondheid' alleen tot het eerste griepje. Zodra het zwaar wordt, gaan ze liever buiten de deur snoepen of er vandoor. Hopelijk heb je hem haarfijn uitgelegd wat een slappe vaatdoek hij is en staat z'n koffer al op de stoep.
chessnut schreef:
25-08-2026 13:04
Hopelijk heb je hem haarfijn uitgelegd wat een slappe vaatdoek hij is en staat z'n koffer al op de stoep.
Ze noemt hem ex, dus ik denk dat dat advies niet meer van toepassing is.
Wat eten we vanavond?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven