Wat betekent deze smiley?

26-02-2013 23:59 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
^^

Google helpt mij niet echt...
wink wink
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Plagerig optrekken van beide wenkbrauwen dus. Positief dus en het kan flirterig bedoeld worden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vroeg het me ook al af.

Vind het overigens een domme smiley.
Waar zit de any-key?
Ok, duidelijk, thanks!
Ik dacht dat het gewoon de Japanse variant van de glimlachende smiley was?

Wikipedia:

Japanse emoticons

In Japan gebruikt men ook emoticons, misschien nog wel meer dan in westerse landen. Deze zijn anders dan de emoticons die hier bekend zijn. Je hoeft je hoofd geen kwartslag te draaien, de bovenkant is gewoon boven en de onderkant onder. Een bekend voorbeeld is (^_^), een glimlachende smiley. Door de haakjes wordt vaak de rand van het hoofd getekend. Soms worden de haakjes in het emoticon weggelaten of zelfs ook de streep in het midden. Dan krijg je ^_^ of ^^. Dat zijn alleen nog de ogen (en de mond).
*flirtflirt*
http://yumiyumayume.files.wordpress.com ... itons1.jpg
Ja dat kan maar zo hoor Java maar ooit toen ik nog wel eens op MSN zat werd die smiley zo bedoeld. Tenminste zo is het me ooit uitgelegd. Besef me nu dat het natuurlijk een foute uitleg kan zijn geweest.

Nja, ik kon de smiley die ik hierboven geplaatst heb in een bepaalde context.wel grappig vinden.
quote:oogappeltje schreef op 27 februari 2013 @ 00:18:

*flirtflirt*

Ah!

Grappig dat er meerdere betekenissen gegeven kunnen worden aan zo'n stom ploatsie.
quote:Java schreef op 27 februari 2013 @ 00:18:

Ik dacht dat het gewoon de Japanse variant van de glimlachende smiley was?

Wikipedia:

Japanse emoticons

In Japan gebruikt men ook emoticons, misschien nog wel meer dan in westerse landen. Deze zijn anders dan de emoticons die hier bekend zijn. Je hoeft je hoofd geen kwartslag te draaien, de bovenkant is gewoon boven en de onderkant onder. Een bekend voorbeeld is (^_^), een glimlachende smiley. Door de haakjes wordt vaak de rand van het hoofd getekend. Soms worden de haakjes in het emoticon weggelaten of zelfs ook de streep in het midden. Dan krijg je ^_^ of ^^. Dat zijn alleen nog de ogen (en de mond).Zo gebruik ik 'm inderdaad, en de meesten die ik ken ook.
Wat veel verschillende uitleggen!

Ik gebruik hem als een vrolijk poppetje met de wenkbrauwtjes heel hoog getrokken. Zoals die van whatsapp.
Oh man, had ik dat maar eerder geweten!
quote:Eydis_ schreef op 27 februari 2013 @ 03:39:

Oh man, had ik dat maar eerder geweten!Ben je een scharrel misgelopen door de flirtsignalen niet op te vangen?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
^^ als kortere versie van ^_^ inderdaad de Japanese versie, ken niemand anders die het anders gebruikt. Gebruik het zelf al een jaar of 14 in de online games die ik speel. Veelal games van Japans/Chinese afkomst.
Of als engeltje, ipv dit: (a)
Zelfontplooiing is wellicht ook goed voor je rimpels
Weer een nieuwe betekenis, zo is ie mij uitgelegd. Had ik geweten dat het flirt was..
Zelfontplooiing is wellicht ook goed voor je rimpels
Ik herken vooral de smiley die Enn heeft geplaatst uit de tijd dat ik op msn zat. Ik vatte deze smiley op dat mijn vriendinnen graag details wilden over iets het een of ander, informatie wilden lospeuteren. Zo van: Heeee, vertel, hoe is die date nu verlopen?
Volgens mij gewoon een variant van

Japan, Zuid-Korea, wellicht iets van het deel van de wereld waar ze van die mooie spleetogen hebben...?

(Is vast niet PC, die uitdrukking. Maar "Aziatische ogen" dekt de lading niet want Indiase mensen zijn ook Aziatisch maar hebben die vorm ogen niet.)
(^_^)

(>_<)

{*_*}

{-__-}

Gewoon smileys met tekens maken als er geen standaard smileys zijn. Wat t betekent hangt af van in welke context de smiley geplaatst word.
quote:Enn schreef op 27 februari 2013 @ 00:12:

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z120 ... smiley.gif[/img]http://i188.photobucket.c ... %20gifs/eyebrowsmiley.gif

Die is leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven