Wat doen met LP's?

14-11-2013 14:12 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel spreekt wel ongeveer voor zich. Ik heb een hele stapel lp's en die wil ik weg doen, want ik kan ze toch niet meer afspelen. Maar de muziek wil ik wel graag houden.

Nu kun je het allemaal digitaliseren, maar dat is echt een ontzettend grote klus, je moet alles zelf gaan knippen in tracks en namen geven. Dat zie ik dus niet zo zitten. Het liefst zou ik gaan voor de oplossing van mijn oom: alles weggooien en wat je wilt hebben op cd kopen. Maar daar heb ik dan weer geen budget voor Spotify oid is niet praktisch.

Heeft iemand anders een goede oplossing? Of kun je vertellen hoe jij het hebt gedaan?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 november 2013 @ 15:58:

[...]

Nee, die heb ik helaas niet. Ik kan het wel zelf, maar het is vreselijk veel werk (denk in maanden werk).Ben een echte nitwit dus, nooit geweten dat dat zoveel werk was!
quote:_Gayl_ schreef op 14 november 2013 @ 16:36:

[...]

Ben een echte nitwit dus, nooit geweten dat dat zoveel werk was! Ja, je moet elke plaat helemaal afspelen om hem op te nemen en daarna nog in tracks knippen. Die tracks moet je dan weer namen geven. Dat tikt lekker aan.
Ik zou ook iemand zoeken die het voor je kan doen. Maar ben bang dat dit ook niet goedkoop is. Aangezien het nogal wat tijd kost.

Ik wilde ook zeggen: aan de muur hangen, maar dat vind je blijkbaar niet zo mooi haha.

Wij ( nou ja vriend vooral) zijn juist nu helemaal into de LP's cd's hebben we weg gedaan, luisterden we nooit. De LP's geven juist een mooi geluid.

Mocht je ze ter zijne tijd weg willen doen en willen verkopen heb ik wel intresse in een lijst van wat je hebt.
Heb net even gekeken, het laten doen kost ongeveer een tientje per LP. Dan heb je het al gauw over een paar honderd euro
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 november 2013 @ 17:05:

Heb net even gekeken, het laten doen kost ongeveer een tientje per LP. Dan heb je het al gauw over een paar honderd euro Wow. Misschien toch maar downloaden dan. Of toch zelf doen en er gewoon tijd voor uittrekken, Dus steeds 1 LP.
Bewaren!!

Ik heb al mijn elpee's nog en had zelfs nog een speler tot 5-6 jaar geleden en heb die ook nog wel gebruikt, sentiment...

Speler ging uiteindelijk kapot.

Een jaar geleden vond mijn dochter een speler bij het grof vuil. Ze heeft bij onze 'electriciteitschinees' (*) een nieuwe naald en een gereviseerde kop gekocht. De speler is daar getest om te voorkomen dat het mis zou gaan bij een goede elpee van ons

En nu hoor ik af en toe weer Iron Maiden bootlegs door het huis...

Offtopic ( maar zo lief en leuk)

* Chineze vader en zoon die een winkel runnen vol apparaten en onderdelen, wat ze niet hebben of kunnen bestellen via een gewone leverancier bestellen ze voor je op internet. Dat laatste kan soms even duren omdat ze meerdere bestellingen verzamelen waardoor de verzendkosten worden gedrukt

Bij eenvoudige reparaties leggen ze desgewenst uit hoe het te doen zodat je het zelf kunt de volgende keer

Ze hebben mij al vaak goed en goedkoop geholpen waardoor ik oude apparaten aan ze gaf voor de onderdelen
Je bent zelf een theepot
Ik heb ze al zes jaar bewaard, aan alles komt een eind. Ik heb geen onbeperkte ruimte
Leuk, zo'n reparatiebedrijfje trouwens!
Jij wil zelf niet downloaden. Misschien iemand anders dat voor je laten doen, om zo je geweten een beetje in het reine te houden?
quote:christiane schreef op 14 november 2013 @ 18:25:

Jij wil zelf niet downloaden. Misschien iemand anders dat voor je laten doen, om zo je geweten een beetje in het reine te houden?

Dus als iemand voor jou iets download voel je je minder bezwaard?

Downloaden is nog steeds niet illegaal in NL, uploaden wel.

mijn dochter is heel blij met de bootlegs, yep het illegale gedoe van 30 jaar geleden. De plaat moeten omdraaien na 30 minuten vindt ze leuk, het is oud, het is mijn jeugd...

Veel elpees had ik al via cd o dertussen maar sommige elpees hadden extra nummers die niet op cd staan.

Elpees bewaren en desnoods verkopen!!
Je bent zelf een theepot
Als je ze weg gaat doen ben ik ook geinteresseerd!!
quote:SuzanneSuus schreef op 14 november 2013 @ 19:44:

[...]

Dus als iemand voor jou iets download voel je je minder bezwaard?

ik voel me sowieso niet bezwaard.
quote:merano schreef op 14 november 2013 @ 15:33:

Kijk wel even uit wat je wegdoet, want sommige oude Lp's zijn geld waard.

Juist!

Mijn hele michael jackson LP-verzameling weggepleurt en werkelijk 2 maanden later gaat ie dood.... baalde als een stekker toen ik de prijzen op marktplaats langs zag komen.

Je kan de tracks opzoeken op youtube

je zoekt op google "youtube naar mp3" en dan neem je een van deze website waar je de youtube-link inplakt..... voila mp3-tje staat op je buroblad in 2 minuten
LP's weggooien! :'(

Ik heb zelfs grappend al bij mijn ouders aangegeven dat de LP's naar mij toe gaan als ze komen te overlijden!

Nostalgie, kwaliteit, verleden en verhalen!
Bij Blokker nu verschillende omzetapparatuur!

Cassette naar mp3, vinyl naar mp3, etc

In het krantje van deze week
Je bent zelf een theepot
Chipsschalen / fruitsschalen van maken.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven