Wat heeft hij geblokkeerd??
dinsdag 4 oktober 2011 om 19:01
Mijn zoontje heeft onlangs een laptop voor zijn verjaardag gekregen.De koning te rijk natuurlijk,maar nu heeft hij iets geblokkeerd,en hij heeft geen idee wat.Niet gelezen wat hij blokkeerde,gewoon,hup,klik,weg.....Nu heeft hij dus geen internet meer.Laptop heeft wel signaal,allemaal gecontroleerd,maar op het moment dat hij internet op wil,lukt dit niet.
Wie weet wat hij geblokkeerd heeft en hoe we dit kunnen herstellen?
Wie weet wat hij geblokkeerd heeft en hoe we dit kunnen herstellen?
dinsdag 4 oktober 2011 om 20:40
dinsdag 4 oktober 2011 om 20:55
Gelukkig is het opgelost. Die grote voorgeinstalleerde pakketten, dat zijn draken van virusscanners/firewalls. Niet alleen kinderen maar ook volwassenen uit mijn kenniskring hadden soortgelijke problemen.
Avira is ook een goede virusscanner hoor.
Mcafee kan je zo verwijderen:
Verwijder mcafee internet security via Software in het Configuratiescherm.
Maar er kan altijd nog 'rommel' acherblijven waardoor een andere virusscanner niet wil installeren.
Dan is er een verwijdertooltje die je kan downloaden en staren. Die is hier te vinden: Remove tool
Succes!
Avira is ook een goede virusscanner hoor.
Mcafee kan je zo verwijderen:
Verwijder mcafee internet security via Software in het Configuratiescherm.
Maar er kan altijd nog 'rommel' acherblijven waardoor een andere virusscanner niet wil installeren.
Dan is er een verwijdertooltje die je kan downloaden en staren. Die is hier te vinden: Remove tool
Succes!
dinsdag 4 oktober 2011 om 21:23
quote:muizenvrouwtje schreef op 04 oktober 2011 @ 21:18:
keesokp,Het avast virusscanner;Free Antivirus 6?Die kan je installeren. Ik gebruik zelf AVG free. Maar Avast werkt ook goed. Wel even oppassen dat je geen toolbars meekrijgt, die moet je meestal even uitvinken. Dat is tenminste zo tijdens de installatie van AVG. Voor de zekerheid kan je nog even kijken in het configuratiescherm of de windows firewall aan staat, maar dat zal wel anders krijg je steeds van die popupjes in de taakbalk.
keesokp,Het avast virusscanner;Free Antivirus 6?Die kan je installeren. Ik gebruik zelf AVG free. Maar Avast werkt ook goed. Wel even oppassen dat je geen toolbars meekrijgt, die moet je meestal even uitvinken. Dat is tenminste zo tijdens de installatie van AVG. Voor de zekerheid kan je nog even kijken in het configuratiescherm of de windows firewall aan staat, maar dat zal wel anders krijg je steeds van die popupjes in de taakbalk.
dinsdag 4 oktober 2011 om 21:29
quote:muizenvrouwtje schreef op 04 oktober 2011 @ 21:27:
Als ik gratis bescherming wil downloaden
setup-av-free.exe
geeft ie aan dat dit type bestand schade toe kan brengenaan de computer
uitvoeren/opslaan of annuleren?Dat is een bericht van Internet Explorer. Je kan het bestand opslaan en daarna uitvoeren. Dat bestandje is een voorinstallatie bestandje. De rest komt er achteraan als je dit bestandje uitvoert na het downloaden.
Als ik gratis bescherming wil downloaden
setup-av-free.exe
geeft ie aan dat dit type bestand schade toe kan brengenaan de computer
uitvoeren/opslaan of annuleren?Dat is een bericht van Internet Explorer. Je kan het bestand opslaan en daarna uitvoeren. Dat bestandje is een voorinstallatie bestandje. De rest komt er achteraan als je dit bestandje uitvoert na het downloaden.
dinsdag 4 oktober 2011 om 21:50