Wat zijn fijne draadloze oordopjes?
dinsdag 26 oktober 2021 om 11:29
In de trein sjouw ik nu altijd mijn grote over ear sony koptelefoon mee, omdat ik muziek wil kunnen luisteren. Maar dat ding is groot en onhandig om mee te nemen.
Dus.....ik overweeg om van die kleine in ear oordopjes te kopen. Geen idee welke fijn zijn. Ik zie dat sony ze ook heeft in dezelfde kwaliteit als mijn koptelefoon, maar die zijn veel te duur.
Belangrijk vind ik dat ze werken op bluetooth, je lang kunt luisteren en zeker ook dat ze echt een goede geluidskwaliteit hebben.
Ik zag de jabra elite 75t. Vroeger had ik een jabra koptelefoon en die vond ik wel goed. Dus daar wil ik morgen even naar gaan kijken.
Ervaringen en tips over deze of andere oordopjes zijn heel welkom. Budget max 120 euro.
Dus.....ik overweeg om van die kleine in ear oordopjes te kopen. Geen idee welke fijn zijn. Ik zie dat sony ze ook heeft in dezelfde kwaliteit als mijn koptelefoon, maar die zijn veel te duur.
Belangrijk vind ik dat ze werken op bluetooth, je lang kunt luisteren en zeker ook dat ze echt een goede geluidskwaliteit hebben.
Ik zag de jabra elite 75t. Vroeger had ik een jabra koptelefoon en die vond ik wel goed. Dus daar wil ik morgen even naar gaan kijken.
Ervaringen en tips over deze of andere oordopjes zijn heel welkom. Budget max 120 euro.
dinsdag 26 oktober 2021 om 11:51
Bij mij vallen de meeste oordopjes uit mijn oren en deze passen perfect, ik voel ze amper. Verbinden overal makkelijk mee, bellen gaat prima (ook buiten, de andere persoon hoort mij ook goed) en geluidskwaliteit is fijn. Ze laden binnen no time op en je kan ze relatief lang gebruiken voordat ze leeg zijn.
dinsdag 26 oktober 2021 om 11:53
Ah ja dat doen de mijne van 8 euro ook. Alhoewel ik niet wordt verstaan als ik in de wind loop, geen idee of een dure daar beter in is?viamia schreef: ↑26-10-2021 11:51Bij mij vallen de meeste oordopjes uit mijn oren en deze passen perfect, ik voel ze amper. Verbinden overal makkelijk mee, bellen gaat prima (ook buiten, de andere persoon hoort mij ook goed) en geluidskwaliteit is fijn. Ze laden binnen no time op en je kan ze relatief lang gebruiken voordat ze leeg zijn.
•
dinsdag 26 oktober 2021 om 11:58
Ik heb ze ook, de goedkope versie, niet de pro. Wat ze zo geweldig maakt is dat de geluidskwaliteit gewoon heel goed is. En verder vind ik de functies handig (oordetectie, muziek stopt als je m uit oor haalt/ erop tikken voor volgende nummer of pauze of Siri wat je maar wilt/ handig 1 dopje te gebruiken)
Ik ben echt niet van Apple normaal gesproken, vind het overgewaardeerd, maar voor Bluetooth oordopjes lopen ze echt voor op andere merken.
Ik gebruik ze ok altijd voor bellen trouwens, ook in de wind prima.
dinsdag 26 oktober 2021 om 11:59
Ik heb sinds een jaar de Soundcore Liberty Pro 2, erg tevreden over.
Geluid is super goed in te stellen via de app, zitten heel veel dopjes bij zodat er altijd een passende maat is. Heb zelf altijd problemen met oortjes die eruit vallen, hierbij absoluut niet.
Handig in bediending, gaat opgeladen ongeveer 8 uur mee en zijn ook redelijk snel weer volledig opgeladen.
Prijs is volgens mij nu rond de 100 euro
Geluid is super goed in te stellen via de app, zitten heel veel dopjes bij zodat er altijd een passende maat is. Heb zelf altijd problemen met oortjes die eruit vallen, hierbij absoluut niet.
Handig in bediending, gaat opgeladen ongeveer 8 uur mee en zijn ook redelijk snel weer volledig opgeladen.
Prijs is volgens mij nu rond de 100 euro
dinsdag 26 oktober 2021 om 12:03
ik ben heel erg blij met de Jabra Elite 85T.
Die zijn wel boven het budget wat je noemt, maar ik kan me voorstellen dat die 75T ook heel fijn zijn.
Ik vind de pasvorm heel goed, het geluid kraakhelder (je kunt via de app alles ook helemaal instellen, je krijgt dan eerst een piepjestest en je kunt de noisecancelling etc helemaal aanpassen hoe jij het wil en verschillende profielen instellen voor bijvoorbeeld op het werk, voor focus, voor in het verkeer etc)
Ik doe enorm lang met 1x opladen. ook pikt hij ze heel snel weer op als ik ze opdoe en wisselt hij heel makkelijk tussen m'n telefoon, tablet en nintendo switch. De bediening vind ik ook fijn. Kortom, heel blij mee!
Die zijn wel boven het budget wat je noemt, maar ik kan me voorstellen dat die 75T ook heel fijn zijn.
Ik vind de pasvorm heel goed, het geluid kraakhelder (je kunt via de app alles ook helemaal instellen, je krijgt dan eerst een piepjestest en je kunt de noisecancelling etc helemaal aanpassen hoe jij het wil en verschillende profielen instellen voor bijvoorbeeld op het werk, voor focus, voor in het verkeer etc)
Ik doe enorm lang met 1x opladen. ook pikt hij ze heel snel weer op als ik ze opdoe en wisselt hij heel makkelijk tussen m'n telefoon, tablet en nintendo switch. De bediening vind ik ook fijn. Kortom, heel blij mee!
dinsdag 26 oktober 2021 om 12:38
dinsdag 26 oktober 2021 om 13:00
Deze heb ik ook. Ik had eerst Bose en toen Sony. Prima dingen, maar ik ben ze verloren (niet uit mijn oren gevallen, gewoon slordig geweest).
Ik had geen zin om weer een fortuin uit te geven, dus heb toen deze gescoord. Ze zitten muurvast in je oor, klinken geweldig en maken en houden probleemloos verbinding. Het doosje is ook een extra oplader, dus ze gaan eindeloos mee. En dat voor twintig euro of zoiets! Bizar.
En verder nooit naar Apple-fans luisteren, want die steken kritiekloos kapitalen in middelmatige spullen en proberen niet eens wat anders.
dinsdag 26 oktober 2021 om 13:03
Geen eigen ervaringen, maar op https://aartjan.nl/blog/beste-oordopjes-en-headsets/ staat een aardig overzicht per prijsklasse. Natuurlijk subjectief maar dat geldt voor de meeste van dergelijke overzichten en testen (die er heel veel te vinden zijn). Op de bekende webwinkelsites kun je ook simpel sorteren op aantal sterren. Reviews geven ook een indruk, zeker als het er heel veel zijn.
dinsdag 26 oktober 2021 om 13:31
Ik heb de Skullcandy INDY EVO True Wireless In-ear oordopjes in mintkleur.
Ik vind ze ontzettend fijn. Hebben mooi geluid en blijven goed zitten tijdens het hardlopen. Wat ik vooral heel fijn vind is de ambient mode zodat ik nog wel omgevingsgeluid hoor en dus niet ineens van een auto schrik ofzo.
€67 bij bol.com dus past in jouw budget.
€67 bij bol.com dus past in jouw budget.
dinsdag 26 oktober 2021 om 20:20
Lekker generaliserend. Ik ben voor draadloze oordopjes fan van Apple en raad deze altijd aan; dat kan ook zonder Applefan te zijn hoor. Verder gebruik ik geen Apple, maar om maar niks van Apple te willen gebruiken uit een of ander soort vaag principe vind ik exact het andere uiterste van wat jij noemt.
dinsdag 26 oktober 2021 om 20:37
Ik heb ze van fresh n rebel, de twins 2, blijven goed zitten, andere hebben bij mij nogal de neiging om uit te floepen. Ze zijn 60 euro. Zijn (regen) waterdicht. In veel verschillende kleurtjes te krijgen. In de oplaadcase kan je ze 4 x opladen. Zo'n 20 uur met een volle case. Ben er blij mee, heb ze laatst ook cadeau gedaann
www.freshnrebel.com/nl
www.freshnrebel.com/nl
zaterdag 20 november 2021 om 11:12
Even een update.
Ik had besloten om toch maar geen oordopjes te kopen, vanwege de kosten. Maar nu met black friday ben iktoch maar naar Hifi Klubben gegaan om een paar setjes uit te proberen. Maar ik vond het geluid tegenvallen, daar ben ik veeleisend in.
Op aanraden van de verkoper de Jabra Elite T85 geprobeerd. Die was nu met de aanbieding niet meer zo heel veel boven mijn budget.
En wat een goed geluid, heerlijk!
Dus die is het geworden.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Ik had besloten om toch maar geen oordopjes te kopen, vanwege de kosten. Maar nu met black friday ben iktoch maar naar Hifi Klubben gegaan om een paar setjes uit te proberen. Maar ik vond het geluid tegenvallen, daar ben ik veeleisend in.
Op aanraden van de verkoper de Jabra Elite T85 geprobeerd. Die was nu met de aanbieding niet meer zo heel veel boven mijn budget.
En wat een goed geluid, heerlijk!
Dus die is het geworden.
Bedankt allemaal voor het meedenken.