Website bouwen, waar beginnen?

19-10-2015 22:29 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben er mee bezig, bedankt!
Een website bouwen is heel makkelijk tegenwoordig en kost niks tot een klein bedrag per jaar.

www.weebly.com

Ik begrijp alleen niet waarom je een website over een onderwerp wil hebben waar je zelf niet veel vanaf weet.
Hangt ervan af wat je wilt. Een website opzetten is niet heel moeilijk, maar als je echt bij 0,0 begint kun je beter iemand inhuren. Vraag gewoon offertes aan bij bedrijven die zoiets doen. Tussen de 1000 en 2000 euro heb je een website die je zelf kan beheren verder.

Maar ik zie dat je geen kennis hebt van de techniek en onvoldoende van de inhoud, dus hoe wil je geld eraan verdienen?

Weet je wel iets van de rest van het runnen van een internetbedrijf?
Een basis website bouwen is niet zo moeilijk. Met Wordpress kom je een heel eind.

Maar dan heb ik het over een informatieve website (bijvoorbeeld voor een restaurant of een andere offline business).

Het klinkt alsof je wil gaan verkopen via internet en/of een internetbedrijf wilt opzetten. Als leek zo'n website opzetten zou ik echt niet aan beginnen.

En leuk idee om je idee te gaan pitchen bij een bestaand bedrijf maar waarom zouden zij niet gewoon met jouw idee aan de haal gaan? Of ben jij als persoon (skills etc) van toegevoegde waarde voor dit idee? dan zou het eventueel wel kunnen...
Ehmmmm... wat bijzonder. Ik raad je aan: Google op 'gratis website'
Het bouwen van een website is niet zo moeilijk, maar als je geen enkele feeling bij computers en software hebt, dan zou ik het niet zelf doen, maar laten doen. Een website in wordpress maken is niet zo moeilijk.

Maar ik vind het wel opmerkelijk dat je zegt dat je ook geen verstand hebt van de inhoud die op je website moet komen. Maar dat is dan toch juist datgene waar je verstand van moet hebben als dat je business gaat worden. Heb je al marktonderzoek gedaan? Weet je of er naar jouw product of dienst wel behoefte is?
.
Je kan bij een hostingbedrijf al voor twee tientjes per jaar een domein (adres) vastleggen, en je krijgt de software cadeau. Wordpress of Jooma, daar kan je mooie websites mee bouwen. Zelfs de standaard/basic ontwerpen zien er degelijk uit.

Maar dat is nog maar een eerste stapje, want zie maar eens bezoekers te trekken. Als je een webshop wil beginnen: er waren al duizend anderen voor jou die het niet gered hebben. Je zal echt met iets bijzonders moeten komen (je moet een 'niche' vinden).

Als het om inhoud/content gaat moet je informatie bieden van hoge kwaliteit; je zal goed moeten kunnen schrijven, en verstand van waar je over schrijft. Ook als je voor content gaat is er veel concurrentie..

Het is hoe dan ook een kwestie van lange adem en niet bepaald makkelijk.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Als je de inhoud van je website naar een hoger niveau dan je eigen kennis laat tillen, dan ben je niet eerlijk naar je klanten toe. Je hebt het over oefeningen. Lijkt het je niet belangrijk om inhoudelijk meer te weten over de oefeningen en hoe die zijn ontstaan? Of wil je je onderscheiden op leuke vrolijke kindvriendelijke kleuren? Sorry, maar dat wordt hem niet.

Zorg dat je inhoudelijke kennis minimaal zo hoog is dat je ook echt iets kunt bijdragen en de website ook weerspiegelt wat de consument of klant af gaat nemen. Jij moet staan voor je product of oefeningen, dus je moet er wel meer vanaf weten dan een beetje basis dat gegoogled kan worden.
Ik werd wakker en ineens was iedereen allergisch, vooral voor ware balans.
Wat voor soort oefeningen? Of geef aan welke website ongeveer doet wat jij wil doen maar met dat andere thema, dan kunnen we iets meer zeggen over welk cms geschikt is.
.
Het hangt er volledig van af wat je wilt.

Wanneer ik hier reacties lees dat websites bouwen niets voor stelt dan weet men niet waar men het over heeft of men heeft het alleen over statische websites of sites waar standaardsoftware voor te krijgen is.

Heb je specifieke eisen, wil je hele specifieke functionaliteit dan wordt de spoeling opeens heel erg dun van de mensen die dit kunnen.

Over het algemeen kan je dan echt niet meer bij een neefje, nichtje of buurjongen terecht.

Wil je een website dan is het van belang dat je eerst voor jezelf weet welke boodschap je over wilt brengen en nog belangrijker, welke functionaliteit je wilt hebben. Wanneer jij dit voor jezelf op een rijtje hebt kan je pas in gesprek gaan met mensen om te vragen of zij dit voor je kunnen maken en wat zij daar voor rekenen.

Overigens, alles bij elkaar genomen is het misschien slim om te kijken of je een spare-partner kunt vinden waarmee je je plannen kunt bespreken en waarmee je samen tot een leuk resultaat kunt komen.

Bedenk ook dat niet alle werkgevers het toestaan om een eigen onderneming op te zetten terwijl je nog in loondienst bent.

Succes
Niet geschoten is altijd mis
quote:toppieyes schreef op 19 oktober 2015 @ 22:55:

Wordpress, het eerste begrip waar ik op kan zoeken in dit traject.

Nee, het is geen informatieve website, echt een soort website

waar mensen oefeningen op kunnen maken. De doelgroep zijn dan kinderen.

Én dus hun ouders.

Dit is niet iets dat je simpelweg even in elkaar draait met Joomla of Wordpress.

Hiervoor heb je echt iemand nodig met meer kennis die zelf ook daadwerkelijk kan programmeren in HTML, PHP en JavaScript.

Enige kennis van Databases, JQuery en AJAX-techniek zou ook prettig zijn om dingen simpeler te laten verlopen.
Ja, er zijn genoeg gratis alternatieven zoals weebly of gratis templates op wordpress.

Nee, ik zou deze niet gebruiken als je echt professioneel wilt over komen.

Ik zelf doe een opleiding die alles met digitale media en websites bouwen te maken heeft,

en ja het is goed jezelf aan te leren als je een digitale nerd bent. Maar zoals ik al zei, als je professioneel wilt overkomen, laat een op-maat-gemaakte website bouwen door iemand die het kan. Die heeft dit namelijk binnen no time gedaan. Ik gok dat je specifieke eisen hebt aan je website aangezien je opdrachten wilt plaatsen op je website, een professional kan een website voor jou bouwen die hier precies op aan kan sluiten.

Ik weet niet precies wat je wilt en hoe die opdrachten in elkaar zitten. Maar een simpele HTML/CSS website heb je al voor een paar honderd euro. Een op maat gemaakte website met CMS (content management system zoals Wordpress) kan tussen die 1000 en 2000 euro kosten, vanwege de "moeilijkere" aspecten zoals PHP, Databases en meer manuren.

Wat je wel al zelf kunt doen voor nu, is in ieder geval al beginnen met informatie verzamelen, schetsen maken hoe jij wilt dat de website eruit komt te zien (gewoon met pen en papier) en nadenken over bijvoorbeeld de naam van je website, het webadres. Welke elementen moet je website allemaal bevatten? Blog-elementen? Forum-elementen? Formulieren?

Zet dit op een rijtje, want dat is belangrijk voordat je ook maar aan de uitvoering hoeft te beginnen.
Nothing worth having, comes easy.
@ Bitje & acin,

Iedereen begrijpt dat jullie professionals zijn die hun markt beschermen. Neemt niet weg dat eenieder die (boven) gemiddeld intelligent is, wel een mooie website kan maken. Ja, ook met css. En ja, ook als je als leek begint. Extragratis tip: kijk uit voor dtg.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Als de website bedoeld is om oefeningen mee te maken en je wilt er geld mee verdienen, is het ontwikkelen van een app dan niet een beter idee?
quote:ferdinandje schreef op 20 oktober 2015 @ 02:11:

@ Bitje & acin,

Iedereen begrijpt dat jullie professionals zijn die hun markt beschermen.

Professioneel gezien heb ik werkelijk niets,noppes, nada te maken met het maken van websites. Ik hoef dan ook zeker mijn eigen markt niet te beschermen.

Wel heb ik een vrij gedegen kennis omtrent het bouwen van websites.

Ik probeer hier dan ook iemand te beschermen tegen een grove fout. Zo één die we hier laatst ook al lazen. Iemand die denk dat hij/ij voor minder dan ¤ 100 en mooie en goede, professionele, website kan laten maken en vervolgens met de gebakken peren blijft zitten.
quote:Bitje93 schreef op 22 oktober 2015 @ 13:19:

[...]

Professioneel gezien heb ik werkelijk niets,noppes, nada te maken met het maken van websites. Ik hoef dan ook zeker mijn eigen markt niet te beschermen.

Wel heb ik een vrij gedegen kennis omtrent het bouwen van websites.

Ik probeer hier dan ook iemand te beschermen tegen een grove fout. Zo één die we hier laatst ook al lazen. Iemand die denk dat hij/ij voor minder dan ¤ 100 en mooie en goede, professionele, website kan laten maken en vervolgens met de gebakken peren blijft zitten.

Ja dat is dus een beetje het risico die je moet afwegen.

Is het echt voor de hobby en particulier, dan is dit prima.

Wil je echt professioneel iets opzetten, dan is 100 euro niet heel veel voor een site.

Overigens is het mijn werk, sites bouwen voor het mkb.
Love bubbles....
quote:febag schreef op 20 oktober 2015 @ 06:55:

Als de website bedoeld is om oefeningen mee te maken en je wilt er geld mee verdienen, is het ontwikkelen van een app dan niet een beter idee?Dat dacht ik ook. Er zijn tegenwoordig online diensten met sjablonen voor apps, misschien zit daar wat tussen (om de kosten te drukken). Maar anders kan het ook interessant zijn om zo'n app op maat te laten maken. Een app lijkt me veel laagdrempeliger voor kinderen dan een website.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven