Weer een Facebookvraag
zondag 4 december 2011 om 22:07
Ik heb iemand op faebook die mijn berichtjes vreet en vervolgens weer doorlult.
Nou zet ik niks raars of geheims erop maar ik vind het gewoon erg irritant worden.
Het is iemand die ik liever niet als vriend verwijder wegens regelmatig tegenkomen bij wederzijdse vrienden maar eigenlijk wil ik gewoon dat ze geen updates meer van me kan lezen.
Ik ging naar mijn pagina en toen naar profiel bewerken.
daar naar privacyvoorkeuren.
Vervolgens lukt het me niet iemand toe te voegen aan de blokkeerlijst.
dus ik wil (kan) eigenlijk niet verwijderen maar wel buitensluiten.
Iemand dé tip?
Nou zet ik niks raars of geheims erop maar ik vind het gewoon erg irritant worden.
Het is iemand die ik liever niet als vriend verwijder wegens regelmatig tegenkomen bij wederzijdse vrienden maar eigenlijk wil ik gewoon dat ze geen updates meer van me kan lezen.
Ik ging naar mijn pagina en toen naar profiel bewerken.
daar naar privacyvoorkeuren.
Vervolgens lukt het me niet iemand toe te voegen aan de blokkeerlijst.
dus ik wil (kan) eigenlijk niet verwijderen maar wel buitensluiten.
Iemand dé tip?
zondag 4 december 2011 om 22:12
zondag 4 december 2011 om 22:12
oh best onschuldig maar het irriteert me: ik had een kadootje van vriend gehad en dat erop gezet.
vervolgens gaat zij daar weer bij die wederzijdse kennissen over praten en doorvragen en vissen.
wil gewoon niet meer dat zij kan lezen wat ik op FB zet.
Ze is een lurker...bij iedereen loeren en doorlullen en verder nooit zelf er wat opzetten.
vervolgens gaat zij daar weer bij die wederzijdse kennissen over praten en doorvragen en vissen.
wil gewoon niet meer dat zij kan lezen wat ik op FB zet.
Ze is een lurker...bij iedereen loeren en doorlullen en verder nooit zelf er wat opzetten.
zondag 4 december 2011 om 22:13
zondag 4 december 2011 om 22:15
Gewoon verwijderen. Wat maakt dat nou uit, of is het tegenwoordig verplicht met die sociale media dat je een ieder die je ook maar een beetje kent MOET toevoegen? Breekt echt de oorlog uit als je iemand verwijdert? Het klinkt toch al niet als een vriendin.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zondag 4 december 2011 om 22:17
quote:just-juul schreef op 04 december 2011 @ 22:14:
Gooi haar dan van je Facebook af, zoals je over haar praat is het niet echt een vriendin, exit dus.
Dat schreef ik dus al, dat is ze ook niet.
maar het gaat ongemakkelijk en lastig worden als ik haar eraf gooi dus dat doe ik liever niet.
dit is ook niet mijn vraag
maar dit: Ik weet dat er een manier is om iemand te blokkeren,ik vraag alleen hoe.
(de rest kan ik allemaal echt zelf ook bedenken,hoe goed het ook bedoelt is door allen)
Gooi haar dan van je Facebook af, zoals je over haar praat is het niet echt een vriendin, exit dus.
Dat schreef ik dus al, dat is ze ook niet.
maar het gaat ongemakkelijk en lastig worden als ik haar eraf gooi dus dat doe ik liever niet.
dit is ook niet mijn vraag
maar dit: Ik weet dat er een manier is om iemand te blokkeren,ik vraag alleen hoe.
(de rest kan ik allemaal echt zelf ook bedenken,hoe goed het ook bedoelt is door allen)
zondag 4 december 2011 om 22:17
Nee klinkt niet echt gezellig. Wat een stress zeg. Gewoon eraf gooien, en nog beter: met dat hele Facebook stoppen. Je houdt tijd over, je kan weer eens IRL met iemand praten zonder dat ie alles al over je weet en je hoeft je geen zorgen te maken wat meneer Zuckerberg met je gegevens gaat doen. Heerlijk.
zondag 4 december 2011 om 22:18
quote:Fame schreef op 04 december 2011 @ 22:15:
Gewoon verwijderen. Wat maakt dat nou uit, of is het tegenwoordig verplicht met die sociale media dat je een ieder die je ook maar een beetje kent MOET toevoegen? Breekt echt de oorlog uit als je iemand verwijdert? Het klinkt toch al niet als een vriendin.
Neehee, dat is het ook niet.
zie andere,eerdere uitleg.
dit is niet wat ik wil weten...ik wil weten hoe,niet wat jullie zouden doen.
Neehee, dat is het ook niet.
zie andere,eerdere uitleg.
dit is niet wat ik wil weten...ik wil weten hoe,niet wat jullie zouden doen.
zondag 4 december 2011 om 22:19
Waarom zou het ongemakkelijk worden als je haar eraf gooit?
Als ze er 'n opmerking over maakt (zou ze het uberhaupt merken, want zulke types hebben vaak honderden 'vrienden' op social media als ze zulke nieuwsgierige aagjes zijn) zeg je gewoon dat je er geen zin in hebt dat wat jij schrijft door haar doorgeluld wordt. Case closed!
Als ze er 'n opmerking over maakt (zou ze het uberhaupt merken, want zulke types hebben vaak honderden 'vrienden' op social media als ze zulke nieuwsgierige aagjes zijn) zeg je gewoon dat je er geen zin in hebt dat wat jij schrijft door haar doorgeluld wordt. Case closed!
zondag 4 december 2011 om 22:19
Je kunt een berichtje voor een of meer personen ongezien laten. Dan kies je, wanneer je het hebt geschreven, rechts boven je berichtje als optie "aangepast". Daar staat dan als keuze Openbaar, alleen vrienden, of onzichtbaar voor: (en daar vul je dan die persoon in).
Doe ik ook wel eens hoor, niks mis mee!
Doe ik ook wel eens hoor, niks mis mee!
zondag 4 december 2011 om 22:20
Wat ik zelf heb gedaan is iedereen waarvan ik wil dat ze al mijn updates kunnen zien aan de lijst 'goede vrienden' toegevoegd.
Overige mensen voeg ik aan een andere map toe.
Mijn foto's en statusupdates komen enkel in die lijst terecht en of ze wel of niet in de lijst staan kun je niet zien. Dat kan je alleen zelf. Je moet dan dus geen groep aanmaken, dat wordt wel gezien.
Overige mensen voeg ik aan een andere map toe.
Mijn foto's en statusupdates komen enkel in die lijst terecht en of ze wel of niet in de lijst staan kun je niet zien. Dat kan je alleen zelf. Je moet dan dus geen groep aanmaken, dat wordt wel gezien.
zondag 4 december 2011 om 22:21