Welke internet / tv provider?
vrijdag 11 december 2015 om 10:25
Hi allemaal,
Momenteel hebben wij een KPN alles in 1 abonnement, maar hier zijn wij niet zo tevreden over. Boven hebben wij sowieso geen wifi dus ook geen TV ondanks de wifi versterker. Beneden loopt de TV ook heel vaak vast. Wij hebben destijds voor KPN gekozen omdat daar gratis Spotify bij zit en wij gebruik maken van een Sonos systeem.
We willen nu overstappen maar ik heb geen idee waar ik op moet letten. Als eerste dacht ik aan Ziggo maar daar zit geen Spotify bij.
Wat zijn jullie ervaringen met andere providers? Ik hoor het graag!
Momenteel hebben wij een KPN alles in 1 abonnement, maar hier zijn wij niet zo tevreden over. Boven hebben wij sowieso geen wifi dus ook geen TV ondanks de wifi versterker. Beneden loopt de TV ook heel vaak vast. Wij hebben destijds voor KPN gekozen omdat daar gratis Spotify bij zit en wij gebruik maken van een Sonos systeem.
We willen nu overstappen maar ik heb geen idee waar ik op moet letten. Als eerste dacht ik aan Ziggo maar daar zit geen Spotify bij.
Wat zijn jullie ervaringen met andere providers? Ik hoor het graag!
vrijdag 11 december 2015 om 10:43
Je TV beeld loopt vast? Dit kan ook komen door een verstoring door 4G. Hier hebben alle providers last van, de enige oplossing hiervoor is een kabel welke 4G-proof is.
Verder ligt de sterkte van je wifi ook vaak niet aan je provider, maar aan de sterkte van je modem.
Ik zit bij een lokale provider. Ook problemen gehad, maar deze lagen dus bij ons thuis.
Verder ligt de sterkte van je wifi ook vaak niet aan je provider, maar aan de sterkte van je modem.
Ik zit bij een lokale provider. Ook problemen gehad, maar deze lagen dus bij ons thuis.
vrijdag 11 december 2015 om 10:48
als je wifi wegvalt, ligt dat aan je router of de instellingen daarvan. Niet aan de provider.
Hooguit kun je de provider de schuld geven, als de router/modem van de provider ontvangen is.
Maar dan nog zou je ook even kunnen kijken of toevallig heel de buurt op wifi kanaal 1 zit en jij ook (dan storen jullie elkaar).
Spotify kun je ook verkrijgen als je bij een andere provider zit, zelfs in het buitenland. Alleen betaal je dan rechtstreeks aan Spotify...
Hooguit kun je de provider de schuld geven, als de router/modem van de provider ontvangen is.
Maar dan nog zou je ook even kunnen kijken of toevallig heel de buurt op wifi kanaal 1 zit en jij ook (dan storen jullie elkaar).
Spotify kun je ook verkrijgen als je bij een andere provider zit, zelfs in het buitenland. Alleen betaal je dan rechtstreeks aan Spotify...
vrijdag 11 december 2015 om 11:12
Hier Ziggo maar sinds dit is overgegaan naar UPC bel ik ongeveer 2-wekelijks omdat ik geen TV en/of internet en/of telefoon heb.
Gister ook weer een groot deel van de dag zonder internet en telefoon gezeten.
Geen telefoon dus ik moet een betaalnummer bellen en vervolgens begint Ziggo met het laten horen van reclame op mijn kosten.
Vanaf dat moment ook geen digitale zenders meer op de TV, alleen via het kastje van Ziggo.
Uiteraard kan Ziggo hier niets aan doen en ligt dit aan mijn TV
Gister ook weer een groot deel van de dag zonder internet en telefoon gezeten.
Geen telefoon dus ik moet een betaalnummer bellen en vervolgens begint Ziggo met het laten horen van reclame op mijn kosten.
Vanaf dat moment ook geen digitale zenders meer op de TV, alleen via het kastje van Ziggo.
Uiteraard kan Ziggo hier niets aan doen en ligt dit aan mijn TV
Niet geschoten is altijd mis
woensdag 30 december 2015 om 21:37
woensdag 30 december 2015 om 21:50
Het nadeel van alles in een is dat als er een storing is je helemaal niets meer hebt.
Hier op glasvezel werkt het perfect, we hebben vrijwel nooit storing.
Wij hebben de tv boven met een kabel aangesloten. Wifi is hier boven ook een stuk zwakker. Maar dat heb je nou eenmaal met nieuwbouw, goed geïsoleerde huizen, vloerverwarming. Daar kun je je provider niet de schuld van geven.
Hier op glasvezel werkt het perfect, we hebben vrijwel nooit storing.
Wij hebben de tv boven met een kabel aangesloten. Wifi is hier boven ook een stuk zwakker. Maar dat heb je nou eenmaal met nieuwbouw, goed geïsoleerde huizen, vloerverwarming. Daar kun je je provider niet de schuld van geven.
zaterdag 2 januari 2016 om 10:33
Tele2, nu nieuwe actie Light; 50 mb internet, bellen basis met starttarief van 0.09 ct per minuut, basispakket tv voor 1 scherm met extra zenderpakket, eerste drie maanden 10 euro daarna 37 euro per maand.
Ik heb sinds september een abonnement en betaalde de eerste drie maanden 27 euro en nu dus weer drie maanden korting. Klantenservice is prima, 020, dus geen duur 0900 nummer waar je uren in de wacht hangt.
Ik heb sinds september een abonnement en betaalde de eerste drie maanden 27 euro en nu dus weer drie maanden korting. Klantenservice is prima, 020, dus geen duur 0900 nummer waar je uren in de wacht hangt.
zondag 3 januari 2016 om 15:37
@Superhuisvrouw, geen enkele seconde, ik zou op de dag dat mijn vorige abonnement afliep na zes uur gebruik kunnen maken van het nieuwe abonnement. Toen rond twaalf uur 's middags het vorige abonnement stopte, geen internet enzo, kon ik rond één uur 's middags meteen bellen en internetten, superblij dus. Ik ben echt heel tevreden met Tele2.
zondag 3 januari 2016 om 21:03
Bij het probleem dat jullie ondervinden is lastig te beoordelen waar het vandaan komt. Al genoemd is de constructie van het huis, door beton wordt het draadloze WiFi signaal erg nadelig beïnvloed. Bedenk dat draadloos vaak niet probleemloos betekent. Indien mogelijk altijd bedraad aansluiten van TV-ontvangers om problemen te voorkomen. Als nu je TV-ontvanger draadloos is aangesloten kun je dat als eerste proberen, dus een netwerkkabel tussen de TV-ontvanger en je hoofdaansluiting, de KPN ExperiaBox. Je noemt ook een WiFi versterker, als dat een zogenaamde range-extender is zal die ook de draadloze snelheid erg nadelig beïnvloeden. Als je wilt overstappen naar een andere provider bedenk dan dat veel aanbieders via een telefoonlijn (ADSL/VDSL) en glasvezel onder de paraplu van KPN opereren. Telfort, KPN zelf en XS4All is allemaal KPN en zal bij slecht signaal niets oplossen. Het verschil zit in de aanbieding van de pakketten en de aftersales, waarbij Telfort de budget aanbieder is en XS4All de premium aanbieder. Wil je naar een andere provider dan ligt de kabel (Ziggo) voor de hand maar mogelijk zit er in jou woongebied ook een andere aanbieder van snel internet, bijvoorbeeld Vodafone en Tele2
zondag 3 januari 2016 om 21:19
zondag 3 januari 2016 om 21:29
quote:JennyPenny1974 schreef op 03 januari 2016 @ 15:37:
@Superhuisvrouw, geen enkele seconde, ik zou op de dag dat mijn vorige abonnement afliep na zes uur gebruik kunnen maken van het nieuwe abonnement. Toen rond twaalf uur 's middags het vorige abonnement stopte, geen internet enzo, kon ik rond één uur 's middags meteen bellen en internetten, superblij dus. Ik ben echt heel tevreden met Tele2.Ik zou wel even je internetsnelheid meten, bij mij heb ik waarschijnlijk twee jaar lang te weinig mb's ontvangen omdat ik een oud model modem opgestuurd had gekregen. Binnenkort krijg ik een nieuwe opgestuurd, als ik daarmee nog steeds te weinig mb's ontvang ga ik opzetten. Bij fiber kunnen ze namelijk garanderen dat ik meer mb's krijg voor ongeveer hetzelfde geld, en anders krijg ik mijn geld terug.
@Superhuisvrouw, geen enkele seconde, ik zou op de dag dat mijn vorige abonnement afliep na zes uur gebruik kunnen maken van het nieuwe abonnement. Toen rond twaalf uur 's middags het vorige abonnement stopte, geen internet enzo, kon ik rond één uur 's middags meteen bellen en internetten, superblij dus. Ik ben echt heel tevreden met Tele2.Ik zou wel even je internetsnelheid meten, bij mij heb ik waarschijnlijk twee jaar lang te weinig mb's ontvangen omdat ik een oud model modem opgestuurd had gekregen. Binnenkort krijg ik een nieuwe opgestuurd, als ik daarmee nog steeds te weinig mb's ontvang ga ik opzetten. Bij fiber kunnen ze namelijk garanderen dat ik meer mb's krijg voor ongeveer hetzelfde geld, en anders krijg ik mijn geld terug.
zondag 3 januari 2016 om 21:45
quote:ivo70 schreef op 11 december 2015 @ 10:48:
als je wifi wegvalt, ligt dat aan je router of de instellingen daarvan. Niet aan de provider.
Spotify kun je ook verkrijgen als je bij een andere provider zit, zelfs in het buitenland. Alleen betaal je dan rechtstreeks aan Spotify...Bij KPN betaal je niets voor Spotify, dat krijg je gratis bij je abonnement. Ik denk dat TO dat bedoelt.
Spotify kun je ook verkrijgen als je bij een andere provider zit, zelfs in het buitenland. Alleen betaal je dan rechtstreeks aan Spotify...Bij KPN betaal je niets voor Spotify, dat krijg je gratis bij je abonnement. Ik denk dat TO dat bedoelt.
zondag 3 januari 2016 om 22:03
quote:Rue schreef op 03 januari 2016 @ 21:45:
[...]
Bij KPN betaal je niets voor Spotify, dat krijg je gratis bij je abonnement. Ik denk dat TO dat bedoelt.
Bij het goedkoopste pakket krijg je het niet gratis, of dat moet inmiddels weer veranderd zijn?
Ik ben tevreden over KPN. Ik heb ook Telfort gehad en daar had ik wel wat problemen mee. Maar goed, uiteindelijk ligt het ook aan waar je woont en wat je wenst, dus vaak geen zinnig woord over te zeggen.
[...]
Bij KPN betaal je niets voor Spotify, dat krijg je gratis bij je abonnement. Ik denk dat TO dat bedoelt.
Bij het goedkoopste pakket krijg je het niet gratis, of dat moet inmiddels weer veranderd zijn?
Ik ben tevreden over KPN. Ik heb ook Telfort gehad en daar had ik wel wat problemen mee. Maar goed, uiteindelijk ligt het ook aan waar je woont en wat je wenst, dus vaak geen zinnig woord over te zeggen.
zondag 3 januari 2016 om 22:52
Als WiFi slecht is, kun je dan geen bedraad netwerk aan (laten) leggen? Dat is vaak nog sneller ook!
En evt. aan het bedrade netwerk nog een tweede WiFi Accesspoint, goed ingesteld is dan alles 1 netwerk (wij hebben 4 samenwerkende AP's).
De tip mbt GEEN alles in 1 is ook een goede; toen hier Ziggo eruit lag konden we mooi via XS4ALL internet op de computer nog TV kijken...
En evt. aan het bedrade netwerk nog een tweede WiFi Accesspoint, goed ingesteld is dan alles 1 netwerk (wij hebben 4 samenwerkende AP's).
De tip mbt GEEN alles in 1 is ook een goede; toen hier Ziggo eruit lag konden we mooi via XS4ALL internet op de computer nog TV kijken...
zaterdag 20 februari 2016 om 12:45
Ik heb ziggo tv en internet, en een sim-only telefoon abonnement van telfort. Als ziggo eruit ligt kan ik altijd op mijn telefoon internetten en andersom.gelukkig hebben weinig problemen gehad. Bij ziggo heb ik een tv homebox en heb ik 120mb internet snelheid. Bij telfort heb ik 2500mb, 300belmin en onbeperkt sms voor 21 euro.ik heb een sony galaxy s5 mini.