Welke telefoon heeft jouw kind?

01-07-2014 23:05 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon gaat komend jaar naar de middelbare school. Hij heeft gespaard en wil een telefoontje voor ca. 100 euro kopen. Wij betalen dan een abonnement van rond de 10 a 15 euro voor hem.

Welke telefoon heeft jouw kind, en waarom? Thx!
Geen, ze zijn 5 en 3!
quote:biekoe schreef op 01 juli 2014 @ 23:09:

Geen, ze zijn 5 en 3! En nog geen telefoon? Wat ouderwets!
Dochter van 11 heeft oude iphone 3 van mijn zusje gekregen voor haar verjaardag, dus kostte haar niets. Wij betalen abbo van 14 euro per maand. Daar moet ze dan wel elke week wat voor terug doen. Verder geen reden voor deze telefoon
Allebei een oude Samsung, over uit het bedrijf.

Abonnement van 3 euro, zonder internet. Wifi thuis en op school, onderweg bellen of sms-en ze maar.
Mijn dochter heeft mijn oude iPhone 4S. Het abonnement van 5 euro (T Mobile, zonder internet) betaal ik. Hiervoor had ze een goedkope smartphone, zelf betaald, maar die beviel helemaal niet (ik weet het merk niet meer). En daarvoor had ze mijn oude Nokia.
Iphone 3, die was bij zijn vader over.
Voor dat bedrag heb je al telefoons met abonnement.

Google maar eens op goedkope abonnementen.
Zal van de week eens bij mijn ouders informeren op welke leeftijd ik een telefoontje kreeg. 10 en 11 klinken nu zo jong maar volgens mij was ik zelf ook niet veel ouder
Maar even on topic: mijn stiefbroertjes hebben ook al een telefoon, zijn 10 en 12. De oude van hun vader, ook wel smartphones. Wel met prepaid, geen abbonnement
Waarom zou een kind een telefoon moeten hebben?
Een huawei y300. 99¤ bij kijkshop
O abbo van Hollands nieuwe met internet 8,75 pmnd
Onze kinderen fietsen een uur ? Zitten op vo
Naara wat dacht je van bereikbaarheid ? Wij hebben slecht OV dus in geval van nood moeten ze kunnen bellen. En op vo hoort het er wel een beetje bij. Op basisschool vind ik het onzin
quote:Naara schreef op 02 juli 2014 @ 05:13:

Waarom zou een kind een telefoon moeten hebben?Omdat ze zonder steeds meer een uitzondering worden. Mijn oudste van 9 is in haar klas vrijwel de enige zonder mobiel.
Telefoon begrijp is, is gewoon een gadget. Maar een abbo erbij? Kan je zorgen dat ze binnen de bundel blijven? Lijkt me heel moeilijk als puber of gaat alles via whatsapp/wifi?
Zoon van 12 heeft een oud model van samsung. Abbo van 14 euro erbij en klaar.

Mensen mogen ervan vinden wat ze willen, wij hebben onze redenen om hem een telefoon te geven.

Dat we het vroeger ook niet hadden is een non-argument.
Deze:

Die heeft mijn dochter ook NYC! Maar dan wel de oldskool vierkante versie

Waarom niet? Ik vind het handig voor als ze alleen naar huis gaan vanaf school en ik nog werk. Of om even te melden dat ze nog op het schoolplein blijven hangen na school.

Daarbij heb ik geen vaste telefoon en zo zijn ze dus bereikbaar als ik van huis ben.

Geloof me, zo dacht ik er ook over.

Maaaaaaaaaaar op de middelbare school zijn er geen leerlingen meer zonder, als je echt wil dat je kind buiten de boot valt moet je hem een mobiel weigeren.

Mijn dochter, 13 jaar, heeft een of andere Iphone en dat is toch redelijk de standaard in de klas.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 02 juli 2014 @ 09:09:

[...]

Geloof me, zo dacht ik er ook over.

Maaaaaaaaaaar op de middelbare school zijn er geen leerlingen meer zonder, als je echt wil dat je kind buiten de boot valt moet je hem een mobiel weigeren.

Mijn dochter, 13 jaar, heeft een of andere Iphone en dat is toch redelijk de standaard in de klas.

Tja, en als dan iederéén die "er ook zo over denkt" dan tóch maar overstag gaat, wordt het inderdaad steeds normaler dat een kind met een telefoon rondloopt.

Ik zei vroeger ook wel eens tegen mijn moeder, als ik iets wilde, "Ja, máár iederéén heeft het". "Oh ja?", zei mijn moeder dan. "Nou, jij bent niet iedereen". Discussie gesloten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dochter (10) heeft een Samsung galaxy ace. Oude van mij. Abonnement is 14 euro pm. Inclusief internet. Ik kan op mijn telefoon per dag zien wat ze nog aan belbundel of internet over heeft. Werkt hier prima.
quote:pejeka schreef op 02 juli 2014 @ 09:16:

[...]

Tja, en als dan iederéén die "er ook zo over denkt" dan tóch maar overstag gaat, wordt het inderdaad steeds normaler dat een kind met een telefoon rondloopt.

Ik zei vroeger ook wel eens tegen mijn moeder, als ik iets wilde, "Ja, máár iederéén heeft het". "Oh ja?", zei mijn moeder dan. "Nou, jij bent niet iedereen". Discussie gesloten.Wat is daar mis mee dat kinderen met een telefoon lopen? Ik kan het betalen, ze is goed bereikbaar, kan mij bellen in geval van nood, etc. Jij hebt er toch geen last van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven