Whats app blauwe vinkjes

06-11-2014 08:37 180 berichten
Wat vinden jullie van de blauwe whats app vinkjes.

Daaraan kan je zien dat iemand werkelijk jouw bericht gelezen heeft. Mij maakt het niet veel uit. Ik hou sws een slag om de arm met app. Neem het niet te serieus. Een vriendin zei gister: oh nee nu ziet iedereen dat ik het gelezen heb nu moet ik wel reageren! Ik dacht bij mezelf dat zoiets als app zoveel beslag op je kan leggen.

Ik vind t wel handig die vinkjes. Weet ik zeker dat t gelezen is. Verwacht geen antwoord. En dan erbij eigenlijk weet ik nog niet zeker of t gelezen is. ;)
Alle reacties Link kopieren
WhatsApp bepaalt niet wanneer ik antwoord. De ontvanger bepaalt niet wanneer ik antwoord. Ík bepaal wanneer ik antwoord.



Maar dit is gewoon een waardeloze feature. Zet je maar schrap voor sociaal geobsedeerde populairdoeners.

'Als je de tijd hebt om te lezen, kun je toch ook antwoorden?'

Heel vermoeiend. Alleen wanhopigen vinden dit geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Nog geen blauw vinkje te zien bij mij.

Heb het natuurlijk wel even uitgeprobeerd, zo ben ik ook wel weer :-)



Als mensen het een probleem vinden dat ik niet per direct ga reageren dan is dat hun probleem, niet het mijne.

Soms lees ik even snel een berichtje zonder direct wat terug te sturen.



Wél denk ik dat dit voor mijn puber een groot probleem gaat zijn. Die is nogal heel erg onzeker en werd al erg onrustig als er 2 grijze vinkjes stonden en ze kreeg geen antwoord binnen 5 minuten.



* gaat alvast therapiesessie regelen *
Alle reacties Link kopieren
Zoishet: dat snap ik wel maar waar gaat het nou helemaal om? Of iemand nu wel of niet gezien heeft dat ik iets gelezen heb, ik mag toch reageren wanneer ik wil? Wat is er mis met gewoon geduldig zijn of gewoon aangeven dat je reageert wanneer het uit komt? Ik snap dat moeilijke gedoe niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staan er trouwens nog nergens blauwe vinkjes.. ging het ook even checken.
.
Nee hoor, ik vind het allemaal geen probleem die blauwe vinkjes. Het gaat inderdaad nergens om, zoals ik al eerder zei.



Ik heb mijn Laatst Gezien status uitgezet zodra daar opmerkingen over gemaakt werden en conclusies aan verbonden werden. Zoals: 'goh, wat was jij vroeg wakker vanochtend?'

Erg naar vond ik dat, die controle.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 06 november 2014 @ 11:11:

Zoishet: dat snap ik wel maar waar gaat het nou helemaal om? Of iemand nu wel of niet gezien heeft dat ik iets gelezen heb, ik mag toch reageren wanneer ik wil? Wat is er mis met gewoon geduldig zijn of gewoon aangeven dat je reageert wanneer het uit komt? Ik snap dat moeilijke gedoe niet.

Helemaal niets mis mee maar helaas zijn er mensen die daar anders over denken.

Had het er net met de oudste over en die zei gelijk "shit nou gaat pappa zeker weten zeuren als ik niet gelijk wat terug stuur"

Hij is 15 en nog niet erg opgewassen tegen een volwassen man die na de scheiding koste wat het kost controle wil houden over zijn/ons leven.
Als hij dat scherm niet aanklikt is er niks aan de hand

Dan erbij. Leer hem er wat van te zeggen als iemand zo zeikt. Weerbaar maken.
Alle reacties Link kopieren
Bizar dat de meeste mensen hier zo moeilijk over doen. Namelijk: bij 9 van de 10 mensen die ik app weet ik sowieso dat ze de berichten gelijk lezen. Telefoon in de broekzak of op het bureau, en hup.

Geldt ook voor smsjes trouwens. En voor gemiste oproepen.



Wat is het probleem nu precies? Dat je het een soort van zwart-op-wit hebt?
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, iedereen wil altijd maar internet hebben en dat schept ook verwachtingen naar anderen toe.

Ik zet op mijn telefoon 3g/wifi weleens uit. Ben dan nog wel te bereiken voor belangrijke zaken (telefoon), maar whatapp even niet. Doet dat 's avonds regelmatig als ik thuis ben en ik vind dat heerlijk.
Ik heb het nog maar met 1 contactpersoon die blauwe vinkjes. Net even getest met vriend en met een vriendin, maar daar blijven ze nog gewoon grijs bij en van hun kant uit ook.



Ik vind het heerlijk dat die status uit kan, ook ivm werkcontacten. Gelukkig kunnen mensen nog steeds niet zien hoe laat je voor het laatst online was. Dat vond ik het meest irritante, net als op Facebook. Van mij mag dat geneuzel wel afgeschaft worden.
Alle reacties Link kopieren
je kan dat ook uitzetten monti.

maar als jij het uitzet dat mensen kunnen zien wanneer je het laatst online was..zie jij het ook niet bij anderen.
A woman with class is timeless
Cherry, ja dat laatst gezien heb ik altijd uit en nu nog steeds, maar toch heb ik nu bij sommige contacten die blauwe vinkjes en bij andere contacten weer niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 06 november 2014 @ 11:35:

Als hij dat scherm niet aanklikt is er niks aan de hand

Dan erbij. Leer hem er wat van te zeggen als iemand zo zeikt. Weerbaar maken.

Das makkelijk praten vanuit de optiek van een volwassenen maar een kind die door dit soort geneuzel iedere keer op zijn kop krijgt van zijn vader denkt daar heel anders over hoor.

Die iemand is namelijk zijn vader waar hij om het weekend naar toe moet en niet een klasgenoot die je kan negeren.
Alle reacties Link kopieren
.
Ik vind het irritant. Soms wil ik gewoon even niet reageren op iemand. Of ik las het berichtje op de fiets of vlak voor ik wegging en dan wordt er soms verwacht dat je dus reageert. Bij anderen hoef ik ook niet te weten of ze het wel of niet gelezen hebben. Maakt me niets uit.
Alleen bij mijn man zie ik een blauw vinkje en bij de rest niet??
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel praktisch. Net als TO verwacht ik heus niet direct een antwoord terug, ik vind het gewoon handig om te weten dat de ander mijn bericht heeft gelezen.
Had ik maar een motto.
Werkt bij mijn kinderen wat anders Granny71. Maar snap je punt.
.
Ik snap niks van die blauwe vinkjes. Bij sommige contacten zijn ze blauw, bij andere niet. Ook al weet ik dat mijn bericht gelezen is. Net getest met man. Zijn (gelezen) berichten hebben bij mij grijze vinkjes, de mijne op zijn telefoon zijn blauw. Beiden niks uitgezet.



Verder maakt het mij niks uit. Onze relatie zal er niet op stuk gaan en ik heb ook nog een leven buiten wa
Alle reacties Link kopieren
Mij boeit het echt totaal niet. Ik behandel een appje als een SMS en antwoord wanneer ik daar zin in heb. En verwacht dat van anderen ook.
.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je beiden de update van whatsapp hebben doorgevoerd om die blauwe vinkjes te kunnen zien.
quote:bonuhbakkie schreef op 06 november 2014 @ 12:47:

Werkt bij mijn kinderen wat anders Granny71. Maar snap je punt.Ik zie daar de meerwaarde ook niet van in. Laatst schrok ik gewoon op Facebook; kon niet slapen dus midden in de nacht even uit bed wat drinken. Ik zat op de bank en open Facebook en ineens floep een bericht 'kan je niet slapen'. Ik was half duf, midden in de nacht en schrok er gewoon van haha.
quote:strike schreef op 06 november 2014 @ 13:25:

Volgens mij moet je beiden de update van whatsapp hebben doorgevoerd om die blauwe vinkjes te kunnen zien.Ja tot die conclusie kwam ik net ook.
quote:vivamam schreef op 06 november 2014 @ 12:37:

Alleen bij mijn man zie ik een blauw vinkje en bij de rest niet??Dan ben je zwanger .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven