Wie heeft er ervaring met UPC (of Digitenne?)

09-08-2007 23:54 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of ik met deze vraag nou naar Digi, entertainment, of wonen moet.... Ik gok maar gewoon, denk ik.

Nou ja, ik wil dus graag overstappen naar draadloos internetten, en digitale televisie. Heerlijk, een kabelvrij huis!

Nu heb ik al opgezocht welke aanbieders er in mijn nieuwe woonplaats zijn, maar helaas is de keuze maar beperkt; KPN en UPC (en Tele2, maar die heeft geen digitale tv maar interactieve volgens mij).

Nu vroeg ik mij af hoe de ervaringen hier zijn met UPC, zowel voor internet als televisie.

En natuurlijk ben ik ook geïnteresseerd in je mening over Digitenne, maar daar had ik ook al een ander topic over gevonden.
Wat wilde ik nou toch typen?
Karan schreef op 20 augustus 2007 @ 08:15:

Ik heb een jaar of 2 digitenne van KPN gehad. Niet doen!!! Dat is het enige wat ik erover te zeggen heb...

Je moet idioot vaak alles opnieuw instellen omdat er weer eens een vage aanpassing is geweest. Ik heb meerdere keren gehad dat er daarna zenders verdwenen die niet meer terug te vinden waren. En dus zat ik dan weer een week zonder rtl5, sbs6, etc.

Ja dit is ook zo vreselijk irritant!

8-P
Bij mij floept UPC er dus regelmatig uit.

Vaak op het moment dat er een spannende ontknoping aan de gang is bij Murder, she wrote.

Ik moet dan een een of andere code intoetsen (Rotterdam) maar dan gebeurt er niets.

Commentaar van UPC; even de stekker er uit trekken 8-O
Frankly my dear, I don"t give a damn
Oh dat had ik continu met Digitenne. Zo irritant! En altijd op een moment supreme, nooit tijdens de wasmiddel reclame ofzo.
lottekeNL schreef op 21 september 2007 @ 23:22:

wij zijn net drie weken geleden overgestapt op UPC na een jaar of drie Digitenne. De reden: weinig zenders bij Digitenne (geen BBC, geen AT5 overdag), bij UPC hebben wij nu veel meer zenders. Het is ook duurder, maar dan heb je ook analoog en kun je dus opnemen met de DVDrecorder en tegelijk een ander programma kijken, dat kon bij KPN ook al niet.

En als laatste, iedere keer als er een brommertje voorbij kwam (en dat gebeurt best vaak) zaten wij naar blokjestv te kijken.. !

UPC werkt tot nu toe prima, geen problemen met aansluiten oid

Vreemd dat ik dat vaak hoor....brommertje scheurt langs en huppp...storing! Ben ik ff blij dat ik in een parkachtige wijk woon waar geen brommers en auto's mogen rijden. :)

Met Digitenne kun je ook opnemen en een ander TV programma kijken...met een twin tuner, dus het is mogelijk.

Mocht je eens van UPC afwillen....ik wens je veel succes! ;-) Bel maar vast een advokaat :)
Met een twin tuner kan je inderdaad gewoon opnemen van tv, die had ik ook.

Ik heb er hier nog twee staan, zijn gratis af te halen. |-)

Van die brommertjes is heel herkenbaar. Gek genoeg had ik daar het eerste jaar echt geen last van. De laatste maanden wel en hoe.
In het begin van dit jaar had ik ook last van slechtere ontvangst, maar dat is inmiddels [tijdelijk?] weer verholpen..

@Meisje22: Leuk dat je hoopt dat je met UPC beter af denkt te zijn, maar ik betwijfel ten zeerste of op financieel administratief gebied je situatie er op vooruit zal gaan..

Betreffende de de constantheid van beeldkwaliteit zal je waarschijnlijk minder klachten hebben... Maar gezien de hogere prijs & de techniek die erachter zit mag je dat dan ook echt wel verwachten!
Ja leuk he, dat ik dat hoop! Ik vind het zelf ook zoooooo leuk.

En hoe het met UPC gaat zie ik dan wel weer. Ik ken ook genoeg huishoudens die al jaren tevreden klant zijn bij UPC.

En ja, ik betaal graag wat meer voor kwaliteit. Persoonlijk vind ik het namelijk bijzonder vervelend om tv in blokken te kijken elke keer als er een auto, brommer of bus langsrijdt. Aangezien ik langs een doorgaande weg woon en naast een bushalte was een programma op een normale manier kijken er niet meer bij.

Bovendien heeft UPC leuke zenders en als ik dan toch betaal voor tv, is het ook wel fijn als ik er probleemloos naar kan kijken.

Ik word morgen trouwens weer gebeld door de KPN. Ik kan onderhand wel innige banden aangaan met het personeel van KPN.

En dat ik al in stadium ben beland, vind ik een overigens een stuk minder leuk.
meisje22 schreef op 24 september 2007 @ 22:56:

Met een twin tuner kan je inderdaad gewoon opnemen van tv, die had ik ook.

Ik heb er hier nog twee staan, zijn gratis af te halen. |-)

Van die brommertjes is heel herkenbaar. Gek genoeg had ik daar het eerste jaar echt geen last van. De laatste maanden wel en hoe.
Raar dat je er nu wel last van hebt! Wat betreft die twin-tuners, daar zal ik weinig aan hebben....zal een smartcard in moeten. (of ik zal er eentje moeten kraken ;-) )
wij hadden er de eerste jaren ook niet veel last van.. maar de laatste paar maanden echt wel.. of het aantal brommertjes in mijn wijk moet explosief zijn gestegen ;-)

en over dat opnemen, ik had nog een oude tuner staan en die twin tuners waren niet meer leverbaar, vertelde kpn mij. wel kon ik een apparaat aanschaffen waarmee ik kon opnemen, maar dan werd de pas aangeschafte dvdrecorder dus overbodig, da's toch ook zonde?

dus dan KPN er maar uit, zo tevreden waren we toch niet.

ik ga me nu nog maar geen zorgen maken hoe ik ooit van UPC ga afkomen, misschien emigreer ik wel gewoon naar Canada :-$
@meisje22: Ik ken meer mensen die problemen hebben met UPC dan met KPN incl. mezelf, en ik ken er [jammer genoeg] nogal veel..

Zeker de Beeld kwaliteit bij UPC is [nog wel] beter, & internet mocht iemand dat afnemen, is ook stabieler geworden, maar de service is nog steeds net zo slecht als die van Nuon/continuon om maar 'n bedrijf uit 'n andere sector te noemen..

Des ondanks toch 'n prettige tijd bij UPC gewenst.
Weet je Rouke, het interesseert me niet zoveel wie jij allemaal wel niet kent. En je toontje staat me ook niet aan.
lottekeNL schreef op 26 september 2007 @ 00:02:

wij hadden er de eerste jaren ook niet veel last van.. maar de laatste paar maanden echt wel.. of het aantal brommertjes in mijn wijk moet explosief zijn gestegen ;-)

dus dan KPN er maar uit, zo tevreden waren we toch niet.

ik ga me nu nog maar geen zorgen maken hoe ik ooit van UPC ga afkomen, misschien emigreer ik wel gewoon naar Canada :-$

Dat had ik inderdaad ook. Heel vreemd. Nog veel vreemder was het dat ik opeens geen commerciele kanalen kon ontvangen op een tuner. Vond KPN ook vreemd, maar er iets aan doen deden ze niet.

Zelfde gedachte hier. Weg met KPN en we zien wel wat er met UPC gebeurt.
blijkbaar is opzeggen bij KPN ook geenzins eenvoudig

ondanks de schriftelijke bevestiging dat per 30 Sept. ons digitenne abonnement is opgezegd, wordt het bedrag a 6.95 voor Oktober wel geoon afgeschreven

Moet je ze toch weer bellen a 0.10ct p/m
Het verhaal van Mastermind over UPC is niet uitzonderlijk. Hier ligt inmiddels een stapel faxen en brieven van een halve meter hoog. Iedere keer als je denkt dat het afgerond en duidelijk gemaakt is, staat er weer een nieuw incassobureau op je stoep, en mag je weer opnieuw uitleggen dat hun administratie een zootje is. En een TIJD dat het allemaal kost.

Ze hebben mij als klant gehad op 2 adressen, eentje zakelijk en eentje prive, eentje onder bedrijfsnaam en eentje onder naam vriend. Op het ene adres een internetaansluiting die niet opgezegd kon worden, heeft jaren geduurd en wie weet loopt het nog, maar ik ben inmiddels verhuisd. Op het andere adres een tv-aansluiting die ten onrechte afgesloten word, 2 jaar zonder tv gezeten.

Echt, KPN laat ook geregeld steken vallen wat betreft service, maar UPC slaat alles.
Met grote vreugde kan ik jullie meedelen dat ik een brief van UPC heb ontvangen met de mededeling dat ik ruim 200 euro terugkrijg.

Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om mijn strijd met UPC op te geven en gewoon (onterecht) te betalen, puur omdat ik er van over de rooie raakte steeds.

Het loont dus wel om door te zetten als je in je gelijk staat.

Ik heb het geld nog niet op mijn rekening, dus of ik het echt krijg moet ik nog maar zien, maar het feit dat ik ws van ze af ben is me al genoeg waard.
Cum non tum age
mijn tv is te klein voor het beeld van UPC............... heel gek, want een hele kleine tv is het niet. In de linkerbovenhoek hoort bijv. RTL4 te staan, bij mij zie je L4. Als mijn vriend de voetbaluitslagen wil kijken ziet hij bij de scores 1 - in plaats van 1 - 4.

heel erg irritant, hebben meer mensen hier last van of staat mijn tv verkeerd ingesteld ofzo? als ik digitale tv uitzet en gewoon via de kabel kijk is het beeld namelijk wel goed. heel raar.

de klantenservice is trouwens dramatisch. gelukkig kende ik iemand die daar werkt en wie ik rechtstreeks kon bellen, anders word je er knettergek van, constant doorschakelen van de één naar de ander en vervolgens kom je uiteindelijk weer bij dezelfde uit die je vervolgens ook weer wil doorschakelen. de kringloop van de klantenservice....
Matigheid schaadt. Er gaat niets boven overdaad (Oscar Wilde)
Ik heb nu digitenne en hoewel ik de beeldkwaliteit van UPC beter vind, vind ik digitenne goed genoeg. Ik heb nog niet gehad dat het stoort ofzo, heb er met 2 mobiele telefoons voor gestaan, maar er gebeurde niks.
Cum non tum age
Rebecc schreef op 14 oktober 2007 @ 10:56:

mijn tv is te klein voor het beeld van UPC............... heel gek, want een hele kleine tv is het niet. In de linkerbovenhoek hoort bijv. RTL4 te staan, bij mij zie je L4. Als mijn vriend de voetbaluitslagen wil kijken ziet hij bij de scores 1 - in plaats van 1 - 4.

heel erg irritant, hebben meer mensen hier last van of staat mijn tv verkeerd ingesteld ofzo? als ik digitale tv uitzet en gewoon via de kabel kijk is het beeld namelijk wel goed. heel raar.

de klantenservice is trouwens dramatisch. gelukkig kende ik iemand die daar werkt en wie ik rechtstreeks kon bellen, anders word je er knettergek van, constant doorschakelen van de één naar de ander en vervolgens kom je uiteindelijk weer bij dezelfde uit die je vervolgens ook weer wil doorschakelen. de kringloop van de klantenservice....

Hoi Rebecc,

Dat komt volgens mij door je instellingen op de tuner van UPC. De instelling staat vast op 16:9 formaat (breedbeeld). Als je dit op een "ouderwetse" tv bekijkt, gaat het niet goed. Je zal je tuner in moeten stellen op 4:3 formaat (letterbox) Als het goed is, is het beeld nu goed op je tv. Echter, je ziet dan wel zwarte balken boven én onder omdat de messte programma's in 16:9 formaat wordt uitgezonden.

En nu nog mijn UPC bericht: Na 2x keer opzeggen ben ik van UPC af!!!!! Wat een wonder!!! Kreeg vandaag de bevestiging van mijn opzegging, officieel is mijn UPC abonnement per 30-09-2007 stopgezet. Geen gezeik, geen gezeur, en geen incassobureau's op mijn dak gehad. Viel dus allemaal reuze mee, en dat zonder mijn advokaat...wauw!
noa schreef op 15 oktober 2007 @ 21:05:

Ik heb nu digitenne en hoewel ik de beeldkwaliteit van UPC beter vind, vind ik digitenne goed genoeg. Ik heb nog niet gehad dat het stoort ofzo, heb er met 2 mobiele telefoons voor gestaan, maar er gebeurde niks.

Mooi Noa, dat het goed werkt! Bij mij is het beeld van Digitenne wel beter dan UPC....komt misschien door mijn mooie Sony Bravia LCD tv....

Ook hier heb ik geen enkele last van storingen in het signaal :)
Nou Xan, dan geef jij mij jouw tv voor een tijdje, kan ik het testen.
Cum non tum age
noa schreef op 19 oktober 2007 @ 15:46:

Nou Xan, dan geef jij mij jouw tv voor een tijdje, kan ik het testen.
Zou je wel willen he? ;-)
'n Sony TV willen?? No thnx! Sony is mij 'n stapje te arrogant met Philips ernaast.. Volgens mij is het probleem wel "verholpen" of worsdt er niet meer over gepost... Kan deze dicht?
Niet doen!

Heb zelf digitenne en ben heel ontevreden. Om de paar minuten staat het beeld stil, inderdaad in blokjes. Vriendinnen van mij hebben hetzelfde probleem. Ik zou dus eerst ff in je omgeving chekken hoe de ontvangst is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven