Windows Vista..... ik wil weer XP!!!!

15-10-2007 13:12 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maandje of 3 heb ik een nieuwe laptop met Windows Vista. In het begin had ik wel meteen iets van jeetje wat is dit traag, maar ik vond het uiterlijk van Vista wel weer erg mooi. Maar ondertussen ben ik er helemaal klaar mee!!



Het werkt allemaal ontzettend traag, om de haverklap loopt Windows Explorer vast, programma's worden ineens zonder waarschuwing afgesloten, programma's werken niet onder vista, etc.

M'n mediaplayer is nog wel de grootste ramp. Die liep onder vista al nooit helemaal vlekkeloos, maar nu kan ik ineens niets meer verwijderen of toevoegen aan de mediabibliotheek. Ik dacht dan download ik een andere versie, maar dat kan dus weer niet omdat die niet vista-compitable is.....



Nu wil ik eigenlijk vista eraf gooien en weer gewoon ouderwets xp installeren. Maar kan dit zomaar??? Weet iemand dit misschien?
Alle reacties Link kopieren
Mar10eN schreef op 16 oktober 2007 @ 00:19:

[...]





Wat ik destijds gedaan heb (zie hier boven): een dual boot maken, dus in dit geval XP naast Vista installeren (op aparte partitie). Daarna Vista eraf mikken ...



Beetje een omweg, maar wel effectief ;-)
Ik ben vrij goed met computers, maar hier haak ik effe af.... hoe doe ik dat?
Alle reacties Link kopieren
mastermind schreef op 15 oktober 2007 @ 21:19:

Mar10en, wat zijn dan goede tools om je reg schoon te houden? Zit met een prima laptop, maar hij is ondertussen een beetje errug vervuild...




Sorry, zie je vraag nu pas (brilletje niet op :-)).



Ik gebruik:

Tune Up Utilities 2007

Registy Mechanic

System Cleaner 5

en het gratis CC Cleaner.



Voor het defragmenteren gebuik ik O&O Defrag; de standaard optie in Windhoos doet niet zo veel ...



Tis een lijst, maar dan draait de boel ook super ;-)
Alle reacties Link kopieren
boendo schreef op 15 oktober 2007 @ 13:12:



Nu wil ik eigenlijk vista eraf gooien en weer gewoon ouderwets xp installeren. Maar kan dit zomaar??? Weet iemand dit misschien?
Hihi, daar hebben we het net over ;-) Blijf dit draadje even volgen zou ik zeggen ...
Alle reacties Link kopieren
Mar10eN schreef op 16 oktober 2007 @ 00:32:

[...]





Hihi, daar hebben we het net over ;-) Blijf dit draadje even volgen zou ik zeggen ...
eh... ik niet snap....
Alle reacties Link kopieren
boendo schreef op 16 oktober 2007 @ 00:35:

[...]





eh... ik niet snap....
SORRY! Ik dacht dat een 'nieuw' iemand de vraag stelde, ik keek niet uit mijn (O) !! Ik ga maar eens slapen, denk ik ... *bloos, bloos*
Alle reacties Link kopieren
boendo schreef op 16 oktober 2007 @ 00:23:

[...]



Ik ben vrij goed met computers, maar hier haak ik effe af.... hoe doe ik dat?
Het was even google'en, maar ik heb een prima uitleg gevonden op Computer!Totaal: klik!



Er staat een keurige uitleg over hoe je een dual-boot maakt én hoe je daarna óf XP óf Vista eraf kunt mikken zonder nare gevolgen.



Succes!!!
Alle reacties Link kopieren
ik had/heb ook problemen met vista, wilde ook xp eropzetten maar heb het even nagevraagd...blijkt dat als ik dat doe ik geen garantie meer heb, op de hele pc niet meer....



vraag dat dus wel ff na voordat je wat gaat doen.



ik heb nu vista er opnieuw opgezet en nu doet ie t weer goed maar ik heb geen idee voor hoelang....
Alle reacties Link kopieren
XP installeren houdt je pc waarschijnlijk wel langer in leven, ik zou het zo doen.. ben ff 'n tutorial aan 't fotograferen..

& bedenken..
Alle reacties Link kopieren
Vista ja of nee...

In eerste instantie had ik er geen problemen mee, en las hier een beetje mee, met in het achterhoofd: tja mensen houden niet van verandering heh, en iets nieuws is altijd ff wennen,

maar goed, bij mij beginnen de irritaties ook te komen,



ik heb 2 maanden geleden noordgedwongen een nieuwe computer (lees laptop) moeten kopen omdat mijn oude door een suf niet te herstellen defect onbruikbaar is geraakt.



Hierbij heb ik een usb kastje gekocht voor mijn oude harde schijf, zodat ik al mijn bestanden kon overschrijven (o.a. die van windows 2000) naar mijn nieuwe computer (met Vista)....

De foto's zijn gelukt

Mijn word-bestanden zijn nu gekke teken bestanden

en

Outlook lukt me maar niet om die over te zetten...



En mijn teksteverwerkingsbestanden zijn nu ERGGGG belangrijk. Ik heb b.v. vandaag mijn C.V. nodig, maar die is dus in gekken tekens..

Als ik bij mijn oude rapporten zijn deze onleesbaar...



HELP HELP HELP,

als iemand tips heeft voor voor die tekstverwerkingsbestanden en Outlook zijn ze heeeeeeeel welkom!!!!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Outlook kan je niet zomaar terugzetten, je kan wel een backup van al je berichten terughalen, maar alleen als je ergens een bestand hebt dat bijvoorbeeld archief.pst heet, .pst zijn namelijk outlook bestanden (persoonlijke mappen). Als je ergens zo'n bestand hebt bewaard of opgeslagen dan kun je deze terugkrijgen door de optie Bestand-openen-outlook gegevensbestand (of anders persoonlijke map).



Dat je je word bestanden niet meer kunt lezen kan komen doordat je een ander versie van Office hebt. Welke versie had je op je oude laptop en welke heb je nu? Ik heb hier ergens ook een topic gezien waarin bestanden met gekke tekens weer leesbaar werden, zou je even moeten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik heb gedaan om mijzelf van Vista te verlossen (zelfde probleem, nieuwe laptop met twee keer zoveel RAM als oude computer maar aanzienlijk slomer) is eerst Windows 98 vanaf een cd over Vista heen installeren (dan vraagt-ie: wil je formatteren? En dan zeg je ja, maar natuurlijk wel pas als je al je belangrijke bestanden elders hebt opgeslagen!) en daar dan vervolgens XP overheen installeren. Dat ging vrij soepel eigenlijk, op de één of andere manier accepteert-ie zo'n megadowngrade wel :)
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Alle reacties Link kopieren
De problemen over Vista, die jullie hierboven beschrijven heb ik niet.



Ik heb een half jaar geleden een flinke laptop (dual core, 2 GB RAM, 200 GB harde schijf, 512 MB Video-geheugen) gekocht, twee keer zo duur als een gemiddelde laptop met Windows Vista Home Premium erop.



Ik heb weleens enkele weken achter elkaar alleen maar die laptop gebruikt, en dan per dag best wel wat uurtjes - met name in de vakantie - en dan nog eens een spel die behoorlijke systeemeisen heeft: World of Warcraft.



Ik heb met Vista geen enkel probleem. Het sorteren en groeperen van mappen is nog het enige wat compleet anders is dan onder XP en oudere versies (XP, 2000, NT Workstation 4.0, Server 2003) en wat ik nog niet helemaal onder de knie heb.



Op mijn gewone computer heb ik Windows XP Media Center Edition, maar die computer is volgens mij niet helemaal lekker. Spelen crashen er weleens op, CD drive (voor CD-ROM, DVD-ROMs, etc.) is nu voor de tweede keer kapot. Als ik het wil repareren zit ik 4 weken zonder. Ik krijg daarvan eerlijk gezegd eerder de kriebels.



Wat dat betreft is mijn laptop een verademing. Als het toetsenbord, de touchpad en het beeldscherm een probleem is, sluit ik gewoon het oude toetsenbord muis en beeldscherm aan en dan kan ik gewoon verder werken.



Tja, ik zweer bij Vista...
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Dat je je word bestanden niet meer kunt lezen kan komen doordat je een ander versie van Office hebt. Welke versie had je op je oude laptop en welke heb je nu? Ik heb hier ergens ook een topic gezien waarin bestanden met gekke tekens weer leesbaar werden, zou je even moeten zoeken.[/quote]





Hoi,

Tja, hum denk gewoon Word, windows 2000..???

En nu Works.. van Vista (hoera hoera ;-) )

Nog niet het gekke teken forum gevonden.

Groetjes,

Naddja
Alle reacties Link kopieren
@nadja700: Zeer waarschijlijk Office 97/word 97 dus ;-]

@Hans66: Tja, zo'n laptop is ook niet zwaar bijzonder hoor; hier koop je 'n dure vista capabele laptop



plaatje zelf samengesteld:

http://img229.imageshack.us/img229/6831/ietsbetersysteem1fy2.th.jpg

Lekker pricey!, maar wel Vista capable..
Alle reacties Link kopieren
De beveiliging van vista is beter. dat is dus een grote +. voor de rest ben ik er ook niet zo kapot van, maar ik ga toch niet terug naar een systeem (xp) wat toch wel erg verouderd is.
Alle reacties Link kopieren
robert6 schreef op 03 november 2007 @ 22:49:

De beveiliging van vista is beter. dat is dus een kleine +. voor de rest ben ik er ook niet zo kapot van, maar ik ga toch niet terug naar een systeem (xp) wat toch wel erg verouderd is.
Erg verouderd?? Windows 3.1, 3.11, 95, 98, 98 se, me, 2000, nt, & Xp 2001 version zijn anders wel ouder, & dan heb ik het alleen over Windows systemen.. XP is vanuit de basis gezien wellicht wat oud, maar wordt nog zeer regelmatig geupdate.. SP3 komt nog uit begin volgend jaar & heeft 'n aantal beveiligings functies van Vista inzich.. Bovendien moet je als gamer/videobewerker toch enorm in Hardware investeren om gelijkwaardige prestaties onder Vista te hebben, 4 jaar on the road..
Alle reacties Link kopieren
Hallo, hallo,

ik heb sinds kort ook Vista, ben er best tevreden mee, alleen de firewall heeft mij nog niet toegestaan om azureus te installeren.... er is een java-probleempje vermeldt ie dan, dat onderdeel heb ik wel weten te downloaden maar ik weet niet hoe ik dat nu verder moet aanpakken.



En nog een vraagje: ik heb de trialversie van MS Word nu bijna opgebruikt, waar kan ik hééééél goedkoop aan een licentie komen? Ik ken surfspot, maar is er ook iemand die mij kan tippen over een nóg goedkopere manier, gratis, snappiewel?
Alle reacties Link kopieren
Wat kan ik doen aan mijn bestanden van Works...

als ik deze open op een niet-Vista compu, krijg ik een gekke-teken bestand..

(ennn andersom ook: ONHANDIG!!!)



Hoe is dat op te lossen??



Help!!
rouke schreef op 03 november 2007 @ 23:01:

Bovendien moet je als gamer/videobewerker toch enorm in Hardware investeren om gelijkwaardige prestaties onder Vista te hebben, 4 jaar on the road..
Oja? Hier andere ervaringen hoor. Zo nu en dan eens upgraden met een geheugenbankje en ik kan weer de nieuwste games spelen. Gewoon zorgen dat je basishardware goed is, dan hoef je ook niet te blijven investeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven