Ziekelijk verslaafd aan mijn telefoon

14-06-2019 21:52 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oplossing: wegleggen. Gedaan, helpt niet. Best wel erg eigenlijk, maar ik ben echt verslaafd aan mijn mobiel. Ik heb alle tips die ik op internet kan vinden uitgeprobeerd: pushmeldingen uitzetten (in mijn geval whatsapp en messenger), Facebook en Instagram app verwijderen en ik zie ongetwijfeld nog iets over het hoofd. Maar nu ik mijn pushmeldingen van whatsapp heb uitgeschakeld, kijk ik alsnog de hele tijd of ik toch niet een appje heb.
Als ik een dagje uit zou zijn zonder mobiel, dan zou ik me best vermaken, maar het eerste wat ik zou doen als ik thuis zou komen: mijn mobiel checken. Supervervelend, asociaal en ik word er ook nog vrij onrustig van. Op instagram allemaal knappe koppen met perfecte lijven en dan heb je Schatkaart met haar maat 40/42.. Bleh!!

Herkenbaar mensen? En wat deed/doe jij eraan?
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat een app (weet niet welke) die je telefoon een soort van uitschakeld. Als je hem toch gebruik moet je een x bedrag betalen. Beetje extreem, maar wellicht helpt dat? En op een gegeven moment kun je zonder.
Alle reacties Link kopieren
Zet hem uit. Tja ik zie het probleem niet. De ene heeft deze hobby en een ander vind punniken leuk. Wat heeft die maat 40/42 er mee te maken trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Wegleggen helpt niet, want je weet waar je ‘m gelegd hebt en hem dus 10 minuten later weer oppakt.

Verder wegleggen dus. Laat ‘m achter op je werk. Laat ‘m achter bij je ouders of bij een verre vriendin.

Breng ‘m hier, dan pas ik er wel op. En ik bel je op je vaste nummer als er ECHT iets gebeurd.

Stop ‘m in een kluis met tijdslot. Ga bij MIVD werken (je mag daar geen mobiel op zak hebben tijdens werktijd).

Ga een rondje rond de wereld zeilen en ontdek jezelf.

Mogelijkheden genoeg.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
15-06-2019 10:55
Breng ‘m hier, dan pas ik er wel op. En ik bel je op je vaste nummer als er ECHT iets gebeurd.
Ja, dan ziet daddy alle inkomende berichten. En als er dan ECHT iets gebeurd dan weet je zeker dat je het later hoort dan als je zelf een telefoon in beheer had waar mensen naar contacten.
Alle reacties Link kopieren
TO voelt zich in ieder geval niet verplicht om hier een reactie te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven