Preston Palace met pubers, Go or No?

28-11-2025 15:10 85 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ipv cadeaus in de decembermaand gaan wij als gezin elk jaar op pad voor een leuk uitje. Vorig jaar zijn we wezen karten bij Battlekart en dat was echt een topactiviteit.
Nu kwam Preston Palace naar boven als idee. Maar, ik denk echt dat dat een love it/hate it bestemming is.
Wie is er wel eens geweest (met pubers)?
Aanrader, of juist niet?
blijfgewoonbianca schreef:
29-11-2025 12:23
O, wat leuk : elitaire, snobistische kleuters : nooit ontmoet. Vertel eens, waar maak je die blij mee : het Pieterpad lopen ?
:HA:
Voor iedereen een groene tuin
apppie schreef:
28-11-2025 22:42
Ik kende het niet, maarde puber hier mocht mee met een vriend en vond het he-le-maal geweldig. Het leek hem ook wel wat als zomervakantie volgend jaar ;-D
Leuk, en dan drie weken!
Ik ben er zelf 15 jaar geleden ooit geweest. Ik vond het best leuk geloof ik :$ of is dat niet de bedoeling hier
GroenTuintje schreef:
29-11-2025 12:28
Ik ben er zelf 15 jaar geleden ooit geweest. Ik vond het best leuk geloof ik :$ of is dat niet de bedoeling hier
:shout: VOLKSE FORUMMER GESPOT!!!
GroenTuintje schreef:
29-11-2025 12:28
Je hebt zojuist je sociale klasse prijs gegeven. Heel dapper ! :worship:
https://www.psychologie.nl/artikel/wat- ... le-klasse/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik had niet anders verwacht bij dit topic.
Man, man wat zielig!!!
Hallodaar schreef:
29-11-2025 13:06
Ik had niet anders verwacht bij dit topic.
Man, man wat zielig!!!
Sommige mensen hebben het nou eenmaal nodig om naar beneden te trappen.
ik denk dat de meeste pubers het wel echt leuk vinden!

geen ervaring in weekenden. maar ben vorig jaar met mijn dochter 6 jaar geweest op een studiedag. en die vond het geweldig.
we hebben alles gedaan, kermis, zwembad, bowlen, midgetgolf, savonds een show. en nog wat hapjes mee naar de kamer.

tegenwoordig hebben ze ook meerdere restaurants waar je kan gaan eten gewoon ook van de kaart.

wij waren er dus van woensdag op donderdag geen dronken mensen gezien🤣
Yejii schreef:
29-11-2025 12:33
:HA:
Wat is er mis met volks benoemen? Als iemand elitaire snob zegt voel ik me aangesproken, maar niet beledigd. Ik ben op sommige fronten ook een elitaire snob. Boeien.

Als iemand dus zegt dat PP volks is, weet ik dat ik er niet heen hoef. Niet mijn kopje thee. Maar het kan toch voor mensen die wel meer van de volkse dingen houden juist een aanbeveling zijn toch?
Volks is op dit forum vrijwel altijd een negatief waardeoordeel, waarbij allerlei onprettige eigenschappen aan een bepaalde groep worden toegedicht.
Het negatieve waardeoordeel is vrijwel altijd gericht op de groep die de gemiddelde forummer als 'minder geslaagd' waarneemt. Er ontstaat hierbij een soort mallotig beeld van in panterprint gehesen, schreeuwerige tokkies met een sigaret op de lip, geen zinnig woord in te brengen en vijf kinderen van vier vaders. Dat beeld is voor de forummers hier die daadwerkelijk opgegroeid zijn in een economisch-zwak milieu volstrekte onzin.

Of ineens is alles volks, ook zo prachtig. Chinees afhalen, bier drinken, supermarktbrood eten, je kunt het zo gek niet bedenken of er valt op neer te kijken.
Si abra la puerta hay lobos.
Mayra schreef:
28-11-2025 19:07
Ik denk ook niet dat jij daar zou passen met je hautaine houding.

:popcorn:
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Jeetje, wij (man, ik, twee pubers) vonden het eigenlijk heel leuk in Preston Palace. We zijn wel op een zondag en maandag geweest en hoorden dat het op vrijdag en zaterdag echt anders is qua publiek, meer vrijgezellenfeesten, voetbalteams etc. We zijn zeker niet volks (man komt zelfs uit een kakwijk in Het Gooi), qua zuipen, schreeuwen, ruziemaken of wat dan ook.

We vonden het leuk om te zwemmen, naar de kermis te gaan, bowlen en het eten was niet heel bijzonder maar gewoon prima. In de avond was er muziek en kon je met hapjes erbij lekker kletsen, poolen of een spelletje doen. Ik vind het wel echt enorm duur maar ik zou best nog eens gaan hoor.
Rabarbara schreef:
29-11-2025 13:35
Volks is op dit forum vrijwel altijd een negatief waardeoordeel, waarbij allerlei onprettige eigenschappen aan een bepaalde groep worden toegedicht.
Het negatieve waardeoordeel is vrijwel altijd gericht op de groep die de gemiddelde forummer als 'minder geslaagd' waarneemt. Er ontstaat hierbij een soort mallotig beeld van in panterprint gehesen, schreeuwerige tokkies met een sigaret op de lip, geen zinnig woord in te brengen en vijf kinderen van vier vaders. Dat beeld is voor de forummers hier die daadwerkelijk opgegroeid zijn in een economisch-zwak milieu volstrekte onzin.

Of ineens is alles volks, ook zo prachtig. Chinees afhalen, bier drinken, supermarktbrood eten, je kunt het zo gek niet bedenken of er valt op neer te kijken.

Gebeurt dat niet alle kanten op? Ik zie hier toch ook elitaire mensen belachelijk gemaakt worden. Door gekke spellingen en sneren.

Iedereen heeft vooroordeel over andere groepen. Sommige mensen noemen bepaalde negatieve dingen elitair die ik niet zo vind, dat geldt ook voor uitspraken over volks.

En is het niet ook gewoon zo dat bij All you can eat restaurants vaker volkse mensen komen, dan bij sterrenrestaurants? En dat bij die All you can eats vaak geschranst en gezopen wordt? Net als dat het vooroordeel van belachelijk veel geld betalen voor een groot bord met daarop een halve spruit, twee blaadjes tijm en een schuim van gefermenteerde poeha bij dure restaurants ook wel klopt.

Soms kom ik wel eens in zo’n super chique hotel, waar de goedkoopste kamer meer dan €500,- per nacht is, en dan zie ik alle rijke mensen zitten in de foyer en bekruipt mij ook allerlei vooroordeel en een sterk gevoel van ‘niet mijn mensen’. Maar op de kermis heb ik datzelfde gevoel.

Gewoon een beetje hardop denken dit hoor. Waarom het zo erg is in een topic als dit. Dat begrijp ik niet zo. Maar misschien is als volks aangeduid worden, met alle vooroordelen daarbij, toch anders dan elitair.

Hoewel volks voor mij ook als positief vooroordeel heeft van warm, sterke familiebanden, sterke gemeenschapszin, zorgzaam voor anderen, veel vrijwilligerswerk, veel belangrijke beroepen, vrolijk etc etc. En bij elitair negatieve vooroordelen als: kil, afstandelijk, rationeel, eigenbelang eerst, buiten de ‘echte’ wereld staan.
Yejii schreef:
29-11-2025 12:33
Het was maar eenmalig hoor :HA: ik ga tegenwoordig naar Duitse zwembaden (wat zegt dat weer over mij :lol: :proud:
29-11-2025 12:42
Je hebt zojuist je sociale klasse prijs gegeven. Heel dapper ! :worship:
https://www.psychologie.nl/artikel/wat- ... le-klasse/
:HA: ik kom juist uit een enorme elitaire familie :rofl: maar misschien ben ik het zwarte kunstzinnigeschaap :lol:. Ik hou trouwens niet van mensen in hokjes plaatsen, als ze leuk en aardig zijn, boeit het mij geen zak
Tavistock schreef:
29-11-2025 14:33
Gebeurt dat niet alle kanten op? Ik zie hier toch ook elitaire mensen belachelijk gemaakt worden. Door gekke spellingen en sneren.

Iedereen heeft vooroordeel over andere groepen. Sommige mensen noemen bepaalde negatieve dingen elitair die ik niet zo vind, dat geldt ook voor uitspraken over volks.

En is het niet ook gewoon zo dat bij All you can eat restaurants vaker volkse mensen komen, dan bij sterrenrestaurants? En dat bij die All you can eats vaak geschranst en gezopen wordt? Net als dat het vooroordeel van belachelijk veel geld betalen voor een groot bord met daarop een halve spruit, twee blaadjes tijm en een schuim van gefermenteerde poeha bij dure restaurants ook wel klopt.

Soms kom ik wel eens in zo’n super chique hotel, waar de goedkoopste kamer meer dan €500,- per nacht is, en dan zie ik alle rijke mensen zitten in de foyer en bekruipt mij ook allerlei vooroordeel en een sterk gevoel van ‘niet mijn mensen’. Maar op de kermis heb ik datzelfde gevoel.

Gewoon een beetje hardop denken dit hoor. Waarom het zo erg is in een topic als dit. Dat begrijp ik niet zo. Maar misschien is als volks aangeduid worden, met alle vooroordelen daarbij, toch anders dan elitair.

Hoewel volks voor mij ook als positief vooroordeel heeft van warm, sterke familiebanden, sterke gemeenschapszin, zorgzaam voor anderen, veel vrijwilligerswerk, veel belangrijke beroepen, vrolijk etc etc. En bij elitair negatieve vooroordelen als: kil, afstandelijk, rationeel, eigenbelang eerst, buiten de ‘echte’ wereld staan.
Dat is precies wat hier gebeurt. Kom op zeg, een beetje zelfspot kan geen kwaad toch. Ik ben zelf op sommige punten echt een snob (als t gaat om eten bijvoorbeeld) en op andere punten volks (als t gaat om mijn muzieksmaak bijvoorbeeld).

Dus ik eet liever in een sterren restaurant dan in een snackbar en ik luister meer naar Hazes dan naar klassieke muziek.

Ik ga ervan uit dat dit forum de samenleving representeert en dan denk dat ik dat meeste mensen soms volks en soms snobistisch zijn. Of er tussenin.

Preston Palace associeer ik meer met volks dan met elitair. That’s it.
Als iemand zou vragen hoe het is in het concertgebouw zou ik eerder elitair zeggen dan volks.

Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Evilove1989 schreef:
29-11-2025 13:12
ik denk dat de meeste pubers het wel echt leuk vinden!
99 % van alle peuters en kleuters ook, denk ik.

Ik ben ook een beetje allergisch voor “ volks “ en zo.
Waar ik opgegroeid ben moest je , als je daar wilde wonen, eerst voor een commissie komen en die bepaalde dan waar je kwam te wonen. Als ik vroeger onze straatnaam zei, dan zei men eigenlijk altijd “ o, dan woon je op stand “ . Dat was namelijk de straat waar ook de dokter , tandarts etc woonden. Terwijl mijn vader een arbeider was en mijn moeder huisvrouw. Er waren in de wijk een paar van dat soort straten. Achteraf gezien was waar je woonde erg bepalend voor de plaats in je klaslokaal, hoe er naar je gekeken werd en ook je vervolgonderwijs.
smorre schreef:
29-11-2025 14:59

Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Het is gewoon niet nodig om de wereld onder te verdelen in 'volks' en 'elitair', je kunt je mening over wat dan ook immers prima weergeven door te zeggen dat je iets leuk vindt of niet. En anders lees je de eerste pagina van dit topic nog even door, daarin werden enormiteiten verkondigd over het 'volkse' publiek van PP waar de honden geen brood van lusten.
Graftak!
Bijna alle mensen (volks of elitair) worden niet leuker van grote hoeveelheden alcohol. Dus als het echt een zuipfestijn is dan zou ik ook liever niet gaan.
Maar het lijkt uit de reacties dat het doordeweeks prima te doen is.
Mijn kinderen zouden zich er ongetwijfeld prima vermaken.
Volgens mij was ik een van de eersten die het woord volks gebruikte, maar ik bedoel dat niet negatief. Wij liepen laatst door mijn oude woonwijk en daar zaten mensen in de voortuin met een wijntje. Volks, maar ik vind het wel wat hebben. Liever dan zo’n wijk waar je alleen maar voortuinen, carports en Tesla’s ziet. Vriend en ik komen allebei uit een arbeidersgezin en hebben vooroordelen over mannen die whisky met sigaren nemen of hun sjaal dubbelgevouwen om hebben binnenshuis.
Volkser dan mijn vader vind je ze niet. Hij gaat helemaal los bij de bingo bij Centerparcs en dat vind ik ook leuk. Ik ben er eens een collega tegengekomen en dan voel ik me wel betrapt, aangezien mijn vader plat praat en geen zin zonder taalfouten, maar goed, die collega was er zelf ook :) Familie-etentjes zijn in de regel bij een AYCE, prima eten en het is ook niet spotgoedkoop of zo. We eten gewoon op wat we bestellen.
29-11-2025 12:20
All in cruises zijn op zich toch al heel ordinair ?
Seau oui seau is niet zelfstandig reizen heel erg volks.

:biggrin:
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
Ik ben in de war

Ik ben absoluut niet volks, maar houd wel van Hazesmuziek (senior) en Hazes zelf (junior)

Nu pas ik niet in een hokje toch???
Frankly my dear, I don"t give a damn
Preston Palace ben ik nooit geweest, maar ik denk dat het erg verschilt op welke dag je gaat

Het lijkt mij wel geinig om een keer mee te maken.
Ik zie het een beetje als een leuk "fout uitje", verstand op nul en gaan!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Preston palace kan ik je niet veel over zeggen, behalve dat ik best schrik van de prijzen.

Wat ik wel ooit heb gedaan (als familiereünie) was een arrangement bonte wever met wildlands.
Wildlands is een prachtig park en echt de moeite waard voor een dagje.
Bonte wever, tsja, eten is okay, je hebt vermaak en het is weer eens wat anders.

P.s: als je van mensen kijken houdt heb je er de tijd van je leven, maar dat zal in PP niet heel anders zijn denk ik

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven