Gezondheid alle pijlers

Lang zitten met een hernia

29-11-2025 07:21 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet vrijdag een lang stuk in de auto gaan zitten. Zo’n 900 km. Nu heb ik waarschijnlijk een hernia in mijn onderrug en langer zitten dan een uur is niet fijn. Maar ik moet die reis maken en zondag weer terug. Ik hoef grotendeels niet zelf te rijden dat scheelt maar toch het zitten.
Wie kent het probleem en heeft foefjes om het enigszins dragelijk te maken
Moet het echt? Ik zou op zoek naar een andere oplossing. En anders heeeeeel vaak stoppen en even bewegen/lopen. Niet denken het gaat nog wel een half uurtje, gewoon echt op tijd stoppen.
Ja moet echt. Ik moet iemand gaan ophalen en vanwege spullen die mee moeten is vliegen geen optie. Ik heb al iemand geregeld die meegaat maar onder de reis kom ik niet uit
Is de trein geen optie voor degene die je op moet halen?
Ik heb in de auto dit rugkussen, dat helpt een beetje:

https://www.medipreventie.nl/rugkussen- ... gI5CvD_BwE

Verder vaak stoppen en lopen en de plek waar de aangetaste wervel zit insmeren met magnesiumgel.
't Is al met al een heel gedoe
Een kussen in de rug kan inderdaad wat verlichting geven. Ik heb een kussentje van de bank in de auto liggen voor als het te veel pijn doet. En als je op de passagiersstoel zit kan het helpen om de stoel iets naar achter te kantelen. Dus iets meer richting liggen dan zitten.
En vooral veel proberen te stoppen, bewegen en wellicht pijnmedicatie nemen van tevoren.
Kussentje ga ik voor kijken. Mijn fysio zei voor een eerdere trip al eens een opgerolde handdoek onder mijn been maar ik had niet het idee dat dat wat hielp. Pijnmedicatie absoluut maar zwaarder dan een ibuprofen durf ik niet te gaan want ik moet ook tussendoor rijden

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven